Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning har funderat på om jag ska prova ett nytt bett på hästen. tar jag i henne så slår hon med huvudet. men å andra sidan så slår hon med...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Mirre
·
C
Utrustning är det någon som vet var man kan köpa pannband till tränset som är flätade och i läder? Har sett nåt helt träns med sådant, men inga...
Svar
10
· Visningar
1 452
Senast: Centaur
·
Z
Utrustning Ngn som har tips på hoppsadel passande ett kallblod med rund,rak och väldigt bred rygg.? Hon kräver en sadel med ca 110grader. Har...
Svar
5
· Visningar
1 051
Utrustning Har börjat fundera lite angående knäskydd. Många travhästar har ju knäskydd som skyddar insidan mot slag. Men finns det några knäskydd...
Svar
12
· Visningar
1 024
Senast: plus_mig
·
Utrustning Hejsan alla! Jag sitter just nu och letar nytt träns till min "nya" häst. Men jag hittar inget jag faller för.. Hade tänkt köpa ett...
Svar
7
· Visningar
986
Senast: moonlightgarden
·
L
Utrustning Halloj alla bukare...hoppas ni mårbra!!!:bump: Stilhjälp....Jah har en brun häst som jag andvänder havannafärgat, brunt , creame o...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: apocalypsen
·
V
Utrustning Hej! Jag undrar vad en Jacson dressyrsadel kostar? Jag såg i hästfynd att det var en ny Jacson som heter Arthur de Luxe, någon som har...
Svar
1
· Visningar
860
Utrustning Är det någon som vet om det skiljer sig något på längen på Globus CliC dressyr och på Globus The Turner och vad som skiljer dem i... 2
Svar
25
· Visningar
1 777
Utrustning Jag undrar vilken lunchgrind du har? Vad kostade den? Var köpte du den? Och tycker du att dem fungerar som den ska. Behöver massa...
Svar
14
· Visningar
6 619
Senast: Tölva
·
T
Utrustning VAd kan det vara för märke som tillverkar bla sadlar och har en logga som ser ut TYP som den här kronan? :bow:
Svar
6
· Visningar
914
T
Utrustning Köpte en ny dressyrsadel idag. Den ligger bra över manken och sluter om bra. Men den ligger inte rakt längs med ryggen, utan svänger...
Svar
19
· Visningar
1 258
Senast: Tilly Tam
·
Y
Utrustning Jag har en bomlös sadel som jag alltid rider i, men skulle behöva ytterligare en sadel främst att kunna rida lätt sits i (ex vis i...
Svar
12
· Visningar
4 507
Senast: Polly_Mulle
·
N
Utrustning Pållen får nu gå runt med ett gammalt begagnatköpt träns med strass där strassen har ramlat bort... En massa prat om att köpa nytt träns... 2
Svar
22
· Visningar
1 687
Senast: Nora
·
K
Utrustning vid 5-10 grader? vid 0-5 grader? vid 0 - -5 grader? vid -5 - -10 grader? både ute och inne.. hästen är täckesklippt...
Svar
10
· Visningar
1 281
Senast: knasenknas
·
Utrustning Är det någon egentligen skillnad på Höga kusten stövlar och Carlskrona rider? De ser ju likadana ut... Finns det några andra liknande i...
Svar
14
· Visningar
974
Senast: Poppinella
·
E
Utrustning Har hört att det finns fodrade ridbyxor, vart kan man få tag på såna?? :angel:
Svar
4
· Visningar
887
Senast: emjo
·
Utrustning Köpte en Kieffer Master för nästan exakt tre månader sedan, den är använd mycket sparsamt i två månader av dem. Hästen har stått still...
Svar
14
· Visningar
2 108
Senast: apocalypsen
·
Utrustning Vart mäter man normalt sett skaftvidden på ett par läderridstövlar? Runt öppningen eller där vaden är som bredast? :confused:
Svar
7
· Visningar
7 262
Senast: mamsen
·
Utrustning Hur mäter jag så jag får fram antalet grader på min häst så jag vet hur många grader det ska vara på sadeln sedan? :confused:
Svar
1
· Visningar
767
P
Utrustning Vet någon hur vida i grader olika dressyrsadlar är? Jag har tittat här på nätet på Dominus, Globus Clic, KenTaur och Pfiff Jag blir...
Svar
5
· Visningar
3 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka