Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag behöver tips på en dressyrsadel till min häst. Hbl med hög manke, inte så grov och inte så välmusklad för tillfället. Hon behöver en...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: orion
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
4 963
Utrustning Dottern föll av hästen och bröt armen. Det smällde också till rejält i hjälmen när hon föll i marken mot isig hård mark. Hjälmen ser hel...
2
Svar
33
· Visningar
2 778
Senast: Harbor
·
Utrustning Någon som vet hur dessa tränsen är i storlek , väljer mellan full och x full . Det berör på om dom är små i pannbanden och nosgrimman...
Svar
8
· Visningar
1 620
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Största i- landsproblemet ? Vad ska man ha för trosor när man rider? Vilka modeller o storlekar jag än testat blir det en ful, synlig...
2
Svar
20
· Visningar
5 357
Senast: fejko
·
Utrustning Behöver tips på dressyrsadel med kort anläggningsyta, ska ligga på häst med stora bogblad, makerad lång manke och rak kort rygg som är...
Svar
6
· Visningar
8 219
Senast: Kirie
·
Utrustning Nu är mässan (strax) igång och eftersom jag inte kan/får shoppa någonting själv så vill jag frossa i era fynd! Kom ihåg: Bilder! :)
2 3
Svar
53
· Visningar
9 349
Senast: Skuggvarg
·
Utrustning Hej! Vet inte om det vart rätt kategori? Men testar. Har ett varmblod(om det har ngn betydelse) som när jag tar i tyglarna, tex vid...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: Paulie
·
Utrustning OBS!!! Detta är ingen annons! Vill bara ha hjälp på vilka märken som kan fungera. Jag är på jakt efter ett fleecetäcke i storlek 135...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Sirap
·
Utrustning Som så många andra innan mig startar jag en sadeltråd.(läst alla sadeltrådar som kan hittas på buke, under många år) Jag har en...
Svar
3
· Visningar
4 273
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Jag har en fråga angående pelhambetten. Fick tipset att använda ett sådant med delta vid hoppning då min häst är väldigt het o inte...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Gimlan
·
L
Utrustning Vad kostar en NY forestier sadel? och vad kostar en begagnad? Har sett begagnade för mellan 2 och 14 000:- :confused: ganska stor...
Svar
11
· Visningar
7 636
Senast: Speedway
·
Utrustning Har en appaloosa/arab. Hennes huvud är kort men brett. Cob-grimmornas nosrem hamnar nere vid mulen och ponny blir för litet runt...
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Mitrolle
·
Utrustning storleken? Har sökt o sökt men hittar ej. Är inte alla sadlar storleksmärkta?
Svar
4
· Visningar
1 798
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Hej, jag har en höst med "huvudproblem". Hon hatar när nackstycket glider fram yttepyttelite på öronen. Då skakar hon på huvudet och...
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: Liten
·
Utrustning Den modellen med 35 i vidd ligger bra på nya hästen. Jag gillar inte alls sadeln och vill helst ha något annat. Vad kan tänkas passa...
Svar
5
· Visningar
2 032
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Jag söker efter en sadel som man "sitter fast" i. En riktigt stabil sadel med djupt säte. Som en westernsadel men inte en westernsadel...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: mimosan
·
Utrustning Jag skulle vilja byta dörr mot bakbom på mitt Boj Bravo. Frågan är då om det räcker med att byta vänstersidan och låta dörren sitta kvar...
Svar
8
· Visningar
2 489
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Fick under dagen frågan av en stallkompis om hon kunde få låna min släp och betala ''månadshyra''. Tycker det känns rätt OK, då jag vet...
2
Svar
39
· Visningar
7 213
Senast: MM
·
Utrustning Nu är det så att jag har en häst som hänger sig i bettet och framåt, går knappt att stanna jag har för tillfället ett D-ringsbett med en...
Svar
1
· Visningar
433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp