Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min häst har den "typiska fullblodsryggen" med hög och lång manke, relativt kort rygg och en sluttning upp mot korset. Det är snart dags...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Picazzo
·
C
Utrustning Hejsan! Tänkte nu fråga er Bukefalos folk var man hittar bra häst täcken. Jag letar just nu efter ett fleece täcke som jag kan...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Cascade
·
Utrustning Jag har länge varit sugen på just detta tränset och just nu ligger det i min bil och väntar på att provas:p Meeeen jag ska inte ut till...
Svar
12
· Visningar
2 100
Senast: Magica
·
Utrustning Jag har precis köpt en Prestige Hippos med långa stroppar. Jag ville ha en sadel med korta just för att kunna dra gjorden från... 2
Svar
20
· Visningar
3 193
S
Utrustning Hittar inte svar på min fråga någonstans, så jag frågar här. Om högsta totalvikten på släpet får vara 1360kg, menas det då med eller... 2
Svar
29
· Visningar
2 185
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Hur gör man för att ta reda på vilken storlek man ska köpa på bett? Till en häst som aldrig haft bett förut? Hon har ponnystorlek på...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: svea
·
Utrustning Någon som har ett grönt koppjärn till pessoa x-change som vet hur många grader det är? Tacksam!
Svar
0
· Visningar
752
Utrustning Mina svara Tretorn stövlar har börjat se lite trista och dassiga ut. Hur rengör jag dom bäst så att dom blir frächa och fina igen? :)
Svar
2
· Visningar
1 669
Senast: Prinzess
·
E
Utrustning Söker tips på täcken, träns och benskydd osv som sticker ut i mängden, där utseende, passform eller användning av själva produkten...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: Em_E_liE
·
Utrustning Ska byta dressyrsadel, då jag känner att min är lite liten i sätet till mig, och nog inte ligger optimalt på hästen längre.. Kommer... 2
Svar
32
· Visningar
4 193
Senast: Picazzo
·
Utrustning Jag köpte ny ridhjälm idag, men är redan osäker på om jag gjort ett felköp. I butiken var hjälmen störtskön men nu har jag haft den på...
Svar
9
· Visningar
2 357
Senast: lady_vip
·
Utrustning Nu vet jag inte om man får posta en sån här tråd, men jag behöver verkligen hjälp! Ta bort tråden om den bryter mot några regler... 2
Svar
39
· Visningar
3 244
Senast: Inka-90
·
Utrustning Är det verkligen INGEN där ute som är som jag:confused: :p Vi är väl alla överens om att våra djur självklart har olika behov, men att... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 749
Senast: quigley
·
Utrustning Jag vet att det har funnits en liknande tråd men iaf... Var på den lokala ridsportsaffären idag och hittade där en begagnad kingston... 6 7 8
Svar
155
· Visningar
35 414
Senast: Pudlan
·
Utrustning Som ni ser av rubriken så undrar jag alltså om det är någon här som skickat sin sadel till fabriken för att få bommen vidgad. Eller...
Svar
5
· Visningar
1 390
Senast: oki
·
C
Utrustning Jag har fått tag i ett täcke (utegångstäcke) därifrån, för en billig peng, och har slagit till. Har hört att en del inte alls är... 2
Svar
24
· Visningar
5 058
·
Utrustning Jag ska köpa ett ylle ridtäcke till min nya häst från Exklusiv. Jag har ett ylletäcke från dem som hästen har i transporten till i från...
Svar
14
· Visningar
1 999
·
Utrustning Dags att fejsa det: Mina nosludd på pullarnosgrimmorna är snuskiga! När man tar av tränset faller ju nosluddet rakt mot det slemmiga...
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: Buck
·
Utrustning Hur räknar man ut tumstorleken på en sadel? Svårt? Lätt? Någon som kan förklara? Jag fick en ganska bra beskrivning mejlat av en tjej...
Svar
10
· Visningar
17 274
Senast: Buck
·
Utrustning Hur skall man egentligen göra med sadel? Under de nästan 4 år jag ägt hästen har jag redan haft 3 sadlar. Problem 1: har en häst...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka