Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej, har en ponny som ogillar bett och har blivit rekommenderad att använda rakt eller tredelat bett för att de är mildare än...
Svar
6
· Visningar
4 909
Senast: Gimlan
·
C
Utrustning Jag är ute efter en transport där jag kan stänga bakbommen själv. Är det någon som har något bra tips? Det skulle ju verkligen...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: cillaozantos
·
Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns med rundsydd nosgrimma + aachenrem. Min kompis har ett sådan träns, men hon fick med det till sin...
Svar
5
· Visningar
1 660
Senast: bejkonfis
·
Utrustning En unghäst skall köpas in och säg att ingen hästutrustning ägs. Vad ska man lägga extra krut och pengar på och vad är ej så nödvändigt...
Svar
6
· Visningar
2 827
Senast: Saigon
·
Utrustning Hej! Funderar på att köpa detta täcke. Men det är lite saker jag undrar över. Har detta täcke den patenterade V knäppet fram och går...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har en arab som börjar bli till åren och därför ganska svankig. Har just nu en Wintec, tror det är 17" eller kanske 17,5", näst... 2
Svar
26
· Visningar
6 956
Senast: Freede
·
Utrustning Jag letar efter ett kanonbra stalltäcke till min häst! Vad kan ni rekommendera? Det här är mina krav: 100-220g fyllning... 2
Svar
21
· Visningar
4 166
Senast: SQT
·
Utrustning Jag letar efter ett bra, prisvärt svettäcke med bra passform, min börjar få skav att det jag har i ylle, som annars är väldigt bra! Men...
Svar
12
· Visningar
2 113
Senast: SQT
·
Utrustning Hejsan Vill veta allt om dessa två bootsen. Slityta i tån? Material? Hållbarhet ? Lätt att sätta på / av? Reservdelar? Skräp i...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: varja
·
Utrustning Vill ha lite råd nu. Ska investera i en bra dressyrgjord till min unghäst,lika bra att göra rätt från början (el.försöka åtminstone)...
Svar
4
· Visningar
1 544
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Någon med erfarenhet av detta? Inom western verkar det vara ganska vanligt. Har blivit erbjuden att göra en mall på nya hästen för att...
Svar
6
· Visningar
1 497
Senast: Emmah.S
·
Utrustning Vad kännetecknar en hästtransport egentligen? Mer än en hästbild på sidan av släpet. Finns det några lagar som reglerar vad som ska... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 763
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Jag har haft "svanskappa" uppe i trådarna tidigare - men det var längesedan (2009). Satt just och skummade igenom ett antal sadeltrådar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 475
Senast: Nominous
·
Utrustning Har köpt en grimma som ska vara strl full men storleken står på tyska (eller engelska?) tror jag: "Gr: WB" Betyder det full storlek...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Rosett
·
Utrustning Vi har en mörkbrun Hoppsadel (Prestige Meredith) och nu letar jag träns, förbygel med martingal, benskydd och stigläder i samma mörka...
Svar
2
· Visningar
1 013
Utrustning Jag kommer att få byta min dressyrsadel här framöver, men frågan är till vad :confused:. Jag har en presige top dressage (32") med 17"... 2
Svar
30
· Visningar
7 722
Senast: Centaur
·
Utrustning Vill ni som kan och vet förklara för mig som efter 25 års uppehåll nu återvänt till ridsporten varför "alla" rider med hopplatta. Vad är...
Svar
17
· Visningar
4 031
Senast: Buck
·
Utrustning Kan ju gärna flytta tråden om den ligger helt felplacerad ;) Jag har just nu en Audi A4 -01 som jag är äckligt nöjd med så länge jag...
Svar
15
· Visningar
2 437
Senast: bigganl
·
Utrustning Ja vart finns dom?? Nu är jag ute och letar efter en dressyrsadel med djupt MJUKT säte och stooooora knästöd:D Vilka har sånna här... 2 3
Svar
45
· Visningar
18 028
Senast: bigganl
·
Utrustning Någon som har en sådan eller vet något om den? Behöver en riktigt rak sadel, så.. är den rak? MVH Jossan
Svar
0
· Visningar
1 024
Senast: minfux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31