Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Mina vader har svällt upp på ett opraktiskt sätt, och det har blivit allt svårare att pressa ned dem i de ridstövlar som finns till...
Svar
2
· Visningar
2 411
Senast: Breccia_
·
Utrustning Jag behöver tips på bettlösa träns som finns i ponnystorlek, eller alternativt andra storlekar om det går att göra hål så att det...
Svar
10
· Visningar
1 738
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Kompisen måste veta hur gammal hennes Wellington är, ett försäkringsärende. Hon har hittat ett id, jag trodde det gick att söka via nån...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Seabaz
·
Utrustning Jag rider normalt sett min häst i repgrimma eller träns med tredelat bett, utan nosgrimma, men med bettskivor, för att hålla på plats... 2
Svar
26
· Visningar
3 283
Senast: Jate Volim
·
Utrustning hästtransporter som väger ca 600 kg och som man skulle få lasta ca 1000 kg i?
Svar
8
· Visningar
1 332
J
Utrustning Hoppas jag lägger detta i rätt forum nu. Jag har bara en liten fråga som jag hoppas att någon här kan svara på. För ett tag sedan...
Svar
6
· Visningar
2 890
Senast: Inka-90
·
Utrustning Vilka hoppsadlar går att hitta (eller värma om till) XX-vid och passar på en häst med rak (bred, platt) rygg? Och det ska vara en... 2
Svar
35
· Visningar
3 437
Senast: fjordtokan
·
M
Utrustning Jag har en allround sadel som glappar när man rider lätt ganska så mycket handlar om cm + att den alltid rör sig åt höger. Har en...
Svar
6
· Visningar
1 662
Senast: zabby
·
Utrustning Är det egentligen skarpt eller ett snällt bett ? Får olika svar överallt beroende på om man gillar det eller inte.;)
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: Alem
·
Utrustning Jag har en hoppsadel & en dressyrsadel till min häst. Dressyrsadeln ligger jätte bra på honom men hoppsadeln däremot ikke:/ har lämnat...
Svar
8
· Visningar
5 545
·
O
Utrustning av de ca 100 hästar jag någonsin ridit på har bara 1 enda häst kunnat ha smal bomvidd, och denna var ganska omusklad. så då är...
Svar
8
· Visningar
3 173
·
Utrustning Jag hoppas jag inte missat någon tråd som behandlar det här nu... Men i alla fall så har jag en bomlös sadel som jag älskar, men den...
Svar
8
· Visningar
2 218
Senast: angelwings
·
Utrustning Vill beställa ett Hööks pannband av något slag som är lite billigare än dom riktiga swarovski pannbanden då det är mkt annat som jag... 2
Svar
26
· Visningar
4 163
Senast: Seabaz
·
Utrustning Inför vintern funderar jag starkt på att raka shettisen min. Men har aldrig haft en rakad häst och vet därför inte mycket om täcken...
Svar
9
· Visningar
2 369
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Min häst har mycket hudproblem och behöver därför luftiga skydd, nu har vi haft Pessoas senskydd i några år och det börjar bli dags för...
Svar
9
· Visningar
1 700
Senast: lady_vip
·
Utrustning Jag behöver en ny hoppsadel till "min" häst, fick med en T6 Showjumper, John Withaker när jag fick hem min dam. Har henne endast på...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: Casteloro
·
Utrustning Var och kollade på en dressyrtävling (stor häst) i går och när jag räknade lite snabbt så insåg jag att av dom 7 ekipagen jag såg så... 2
Svar
33
· Visningar
3 939
Senast: Mixxedup
·
Utrustning Jag har läst annonser på nätet om begagnade sadlar där bomvidderna skrivs ut som n, v, xw, m, mw, w. Någon som vet vad allt detta...
Svar
5
· Visningar
898
Utrustning Hej! Hur är bates caprilli allround sadlen, positivt o negativt? Den med cair o flexiblocksystem. Finns det d-ringar på den vid...
Svar
0
· Visningar
1 299
Senast: Kicki79
·
C
Utrustning Någon som vet något om denna sadeln? Hur är kvaliteten och vilka ryggar kan den tänkas passa?
Svar
0
· Visningar
939
Senast: Callebubs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka