Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Kan man ta en vanlig kindkedja och kindkedjekrokar och sätta fast på ett hackamore? Tror ni det räcker runt?
Svar
18
· Visningar
3 694
Senast: Bison
·
A
Utrustning Vet att Dyon har specialsidostycken med en extra käkrem som man kan köpa löst. Men det förutsätter väl att man redan har ett Dyonträns...
Svar
12
· Visningar
1 882
Senast: TessieW
·
M
Utrustning Jag har inte lyckats hitta info om vem det är som är importör/distributör av dom i Sverige, någon som vet? Jag är alltså inte ute...
Svar
3
· Visningar
2 017
Senast: Salinero
·
Utrustning Har äntligen hämtat ut min fina fårskinnsvojlock:love: Så nu hoppas ja lilltjejen slipper få schabrakskav i vinter! Men två frågor...
Svar
10
· Visningar
2 453
Senast: -moa-
·
Utrustning Har sökt o sökt både här o där o sett att Stall Eldhestra ska ha haft en rekommenderad lista med graderna på olika bomvidder - MEN den...
Svar
4
· Visningar
1 338
Utrustning Hej! Vilka schabrak både hopp & dress passar till 18tum sadel? Vore trevligt med tips på märken som säljer till 18tum eller som är...
Svar
3
· Visningar
1 689
Senast: Snuffel
·
Utrustning Jag undrar vad det finns för olika sorters paddar som kan hjälpa mot bakvikt? (Endast intresserad av det och inte om sadelbyte.)
Svar
7
· Visningar
2 067
S
Utrustning Hej! Någon som vet vad det är för sadelmärke som har text (antagligen sadelmärket) skrivet i en cirkel på knappen som sitter fram (uppe...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: mily
·
T
Utrustning Har för andra gången provridit min nya bomlösa(Stella, samma som cherokee) idag och har ett fundering jag inte kan hitta lösningen till... 2
Svar
20
· Visningar
2 657
Senast: Tjalfe
·
Utrustning Har hittat en Butet sadel på E-bay som jag bara måste ha. Personen som säljer sadeln vill inte sicka utomlands men skickade en förfrågan...
Svar
6
· Visningar
1 078
Senast: biffen
·
S
Utrustning Har nyligen skaffat mig en ridtravare. Han är en äldre herreman, snäll och väldigt lätt att hantera, en riktigt äkta gentleman skulle... 2
Svar
23
· Visningar
2 763
Senast: Elina-a
·
Utrustning Vilken typ av lindor använder ni vid ridning, kombilindor med fleece- och elastisk del eller med paddar? Varför använder du just det du...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: iNTOHiMO
·
F
Utrustning Har ni några förslag på Dressyr sadlar som kan tänkas ligga bra på den här ryggen? http://www.pixbox.se/alb_show_id1202668_page0.html...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: fjordar
·
Utrustning finns det typ viktboots passande storhäst?? :cool:
Svar
2
· Visningar
808
Senast: oanki
·
Utrustning Jag är lite förvirrad och kanske aningen trög. Men har inte riktigt förstått skillnaden mellan ridtäcke, skritttäcke och ländtäcke...
Svar
13
· Visningar
9 135
Senast: Snowball
·
C
Utrustning Har varit tvungen att skaffa webbers med t-spänne i båda ändar för att passa min sadel och nu har jag upptäckt att de inte finns... 2
Svar
20
· Visningar
3 409
Senast: Nominous
·
Utrustning Jag googlade på skoputsning då jag ville putsa upp mina Petrie som fortfarande är som nya men fortfarande lika matta som de var när jag...
Svar
7
· Visningar
2 734
Senast: Hast-hund
·
C
Utrustning Håller på och rider in min 3åring och efter första avåkningen började jag fundera på att uppdatera min utrustning så den blir lite...
Svar
6
· Visningar
1 946
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Jag har en fråga till er ang. sadel, min häst snubblar nån gång under varje ridpass när jag rider med sadel och inte när jag rider honom...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Astael
·
Utrustning Hej! Undrar om det finns någon som har någon erfarenhet av Bomberbett av något slag? Och hur tycker ni att de är i så fall? :)
Svar
1
· Visningar
1 601
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka