Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har ni nått tips på täcken som passar kraftiga hästar med bred halsansättning? Gärna som går upp över halsen lite, men det kanske är...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har läst och läst här på Bukefalos men känner mig ännu mer villrådig om det här med sadel till min häst så snälla, kan någon hjälpa mig...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: gullrumpan
·
C
Utrustning Någon som råkar ha det marinblårutiga täcket? 100 gram fyllning. Skulle vilja se mer bilder hur färgen ser ut! Annars, är det ett bra...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Ingela_S
·
E
Utrustning Som många andra skulle jag vilja veta lie ditåt vilka sadlar som kan passa på min lilla tjej :) Har hon rak rygg? Svängd? Liten manke...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Ello
·
Utrustning Mitt var ute i regnet några veckor och har "bubblat" på ovansidan... Går det att måla om? Det är ett plåtskåp. Hur får man bort resten...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Messy
·
R
Utrustning Hej! Har en sadel som är utprovad till hästen, men tyvärr ligger den inte så bra då den hamnar i bakvikt vilket gör att jag får en...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Ruffa
·
Utrustning Har fått för mig att Lemetex är en billigare variant av ett dyrare märke.. Är det så? Alltså är det samma tillverkare som ett "bättre"...
Svar
2
· Visningar
1 384
G
Utrustning Jag funderar på att köpa vintertäcke genom blocket eller tradera eftersom man kan få helt nya för billigare pris. Men hur dyrt blir...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: Saigon
·
Svar
9
· Visningar
937
Senast: oxo
·
Utrustning Har nyligen köpt en ny hoppsadel till hästen och tyvärr har jag bara ett par schabrak som passar bra med sadeln. Det är en Jeremy Rudge...
Svar
16
· Visningar
1 550
Senast: Estivuz
·
Utrustning Tänkte köpa nått som minskar trycket i nacken av tränset till pållen, då han är väldigt känslig och har sett att endel har snyggt...
Svar
7
· Visningar
1 059
G
Utrustning Vad är skillnaden mellan dem? För de används väl båda två för att inte sadeln ska glida bak?
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Gyllene
·
F
Utrustning Har ett par ridstövlar med snörning "nere på foten" (vanliga). Tyvärr har snörena sett sina bästa dagar och är i behov av att bytas. Hur...
Svar
7
· Visningar
3 927
Senast: Fillefjonkan
·
Utrustning Ja, hur ser jag vad det är för material i golvet i min transport? Ser man det bara genom att lyfta på gummimattan och titta? Har inga...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Elektron
·
C
Utrustning Jag hade tänkt att sätta en tryckutjämnande pad (ni vet en sådan pad som man har under bomlösa sadlar) under min hemsydda barbackapad...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Bästa bettet till min häst just nu är absolut novabettet som för oss har varit helt underbar uppfinning Men problemet är att jag tror... 2
Svar
24
· Visningar
4 142
Senast: Is
·
S
Utrustning hejsan jag gillar att sy och framför allt designa lite annorlunda saker till häst. det började som en kul grej, men nu börjar det bli... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 615
Senast: fjordtokan
·
I
Utrustning Vad är det för skillnad på 16,5 " och 17"? Är det större skillnad på de storlekarna? Letar efter en sadel till mitt blivande...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Insanity
·
B
Utrustning Hur ser ni ut när ni ställer ut era hästar. Kläder, Knoppar??;)
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Heikne
·
Utrustning Min nya bil får dra 1200 kg och mitt gamla Boj släp har totalvikt 1250kg. Det lär gå att väga om dom. Ni som har gjort det, har det bara... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 863
Senast: Xzite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck