Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Hur gör man när man ska ta bort sin häst? Måste den bli utdömd av vet. eller är det bara att säga upp försäkringen (har fått det...
Svar
18
· Visningar
3 494
Senast: Miran
·
K
Hästvård Hjälp, jag köpte ett ylletäcke! Det var sååå snyggt och "bara" 70% av priset (men ändå nästan 400:- puh!). Frågan är: vad ska jag ha... 2
Svar
23
· Visningar
2 181
Senast: knasan
·
K
Hästvård Finns det någon som varit med om samma eller liknande. Var ute och red när jag hörde att det knäppte i höften (högt upp nästan vid...
Svar
2
· Visningar
1 347
Senast: beap
·
Hästvård Vet ej om denna ligger rätt men flytta dne gärna annars. vill bara veta vad det e för grimma elelr liknand ehan anväder i denna filmen...
Svar
9
· Visningar
2 923
Senast: moholmarabs
·
Hästvård I dag var det 5:te dagen utan medecin, är min fångis frisk ? Vi har varit ute och gått och han blir piggare och piggare för varje dag ...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Hambo
·
Hästvård Min häst går barfota han har super fina hovar så de funkar bra. Men de är himla halkigt och han få små styltor under hovarna så de blir...
Svar
5
· Visningar
882
L
Hästvård Jag skulle vilja mäta min unghästs mankhöjd, o visserligen går de ju med ett enkrlt måttband men jag skulle vilja ha en sån där riktig...
Svar
4
· Visningar
2 564
Senast: mumin
·
Foder & Strö Jag känner att jag kliver ut på lite för hal is när jag kommer med min fråga här... Men halshugg mig inte, det är ingen kritik mot någon...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: Centaur
·
F
Foder & Strö Om en shettis haft fång för ett år sedan (lättare fång), kan man då ge den fritillgång på hö? Under sommaren klarar den av magert bete...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Jag är intresserad av att höra om olika hältor/sjukdomar, kan inte ni berätta lite om du har haft en skadad/halt häst, om hur det hände...
Svar
8
· Visningar
1 479
Senast: Lazio
·
Hästvård Min shettis har fått klåda. Hon har kliat av massor av päls under halsen. Idag hade hon kliat upp ett sår i ansiktet som var stort som...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter? Tänkte prova detta. Tacksam för svar :)
Svar
10
· Visningar
993
Senast: arabia
·
Foder & Strö ha funderat lite på de med vikt på hö och ensilage , är det samma vikt på dom ?? till ex : 4 kg hö är det samma i ensilage eller ska...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har köpt ny häst och hon har till en början nu fått grund och betfor. Då hon verkar ha väldigt lätt för att bli rund om magen :grin: så...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Tuvisen
·
  • Låst
Hästvård När ska man använda zinkbandage och vad är de bra för?
Svar
4
· Visningar
3 237
Senast: Ljulius
·
A
Hästvård Idag när jag red så hostade min ponny rätt mycket! några gånger säkert 5 gånger i rad och ibland då och då. Vi red först ut en runda i...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Comfort
·
Hästvård Vet inte ifall tråden hör hemma här men annars får moderatorn gärna flytta den. Hade kolik på min häst i förra veckan. Jourvet var... 2
Svar
28
· Visningar
3 843
Hästvård Min tvååring verkade idag väldigt nedstämd vid insläpp. När jag tempade hade han 40.9! :o Pulsen låg på hela 69 slag/min. Magen lät...
Svar
10
· Visningar
1 423
Senast: Corax
·
C
Hästvård I lördags transporterade jag hästen och oturligt nog råkade hon trampa sig :( Hade skydd men hästen levde rövare och fick av sig det ena...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Miaa
·
Hästvård I novmber åkte min pålle på kolik. Han har sedan dess varit könslig i magen. Härom veckan rullade han fast i boxen. Har börjat ge honom...
Svar
14
· Visningar
1 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka