Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

X
Hästvård Jag har blivit tillsagd idag av en veterinär på Hbg djursjukhus att jag ska ha min hästs ben lindade varje natt med arnika liniment...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: pinky
·
Hästvård När är det? Viljen månad ungefär,kan man klippa sista gången april eler är det för sent?Kan man klippa av hästen all päls innan våren...
Svar
12
· Visningar
4 438
Senast: alpha
·
P
Hästvård Jag rider ett varmblodssto på 9 år som har lite problem med återkommande mugg. Det har börjat komma uppför bakbenet o jag undrar hur jag...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Inelin
·
Hästvård Lyssnade på det nyss. Han som är chef eller nåt vi hovslagarskolan var intervjuad. han menade att svenska hovslagare skor så nära...
Svar
12
· Visningar
1 239
Senast: Filosofen
·
L
Hästvård min lilla älskling äter som en hääst:P men hanns revben syns och käns mycket iaf...jag rider ingen ting nu och har inte gjort det på en...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: Lolla
·
Hästvård Ja så står det på etiketten på min kylgel. Vad händer om man gör det då? Jag råkade nämligen missa detta i förrgår... :crazy: och tog...
Svar
18
· Visningar
4 801
Senast: Centaur
·
Hästvård hur brukar det yttra sig? Kan man märka av det på benen, typ att dom blir galliga, varma o.sv?
Svar
11
· Visningar
3 443
Senast: Evergreen
·
C
Hästvård Hejsan Jo snart är det ju dags för betet att börja komma och då undrar jag... hur brukar ni göra med era fånghästar? Hur länge får de...
Svar
2
· Visningar
645
U
Hästvård Jag ske eventuellt skaffa en häst. Det är en äldre herre som ska säljas och då jag inte vill ha någon yngre buse :) Utan en äldre herre...
Svar
9
· Visningar
1 565
Senast: Huntress
·
Hästvård Igår tänkte jag longera Novan en stund men upptäckte ganska snart att det inte var så stor ide eftersom hon ville leka :). Jag tog av...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Shaggy
·
Hästvård Nu börjar jag snart misströsta här med =/ Visions ben var värre svullet imorse. Pga av att det var skitväder beslöt jag mig för att...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: lizzie
·
S
Hästvård Som jag tidigare berättat här har en av hästarna i stallet konstaterad mask (fick kolik och var tvungen att åka till klinik). Den hästen...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Jag undrade tidigare vad min lilla häst fått för märken i ryggmuskulaturen, nu är jag helt säker på att det är i från travselen. Det var...
Svar
3
· Visningar
1 464
Senast: Sablar22
·
N
Hästvård 4 åring halvblod valack, storvuxen. vuxit ojämnt högrest bakdel av och tll beroende på hur han vuxit i perioder. Ridits varsamt och...
Svar
4
· Visningar
2 662
Senast: Nossan
·
Hästvård Min nordis har en sjujäkla päls.....ända tills hon blir klippt. Den växer inget mer alls efter att den klipps (jo, lite, men det är...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: lenizen
·
D
Hästvård Hur vanligt är det att hästarna får problem vid kastrering? Jag lät kastrera min 2 åriga arab. Han är en otursförföljd liten rackare...
Svar
5
· Visningar
5 158
Senast: sissu
·
O
Hästvård av mina skänklar.. :crazy: han hade värsta såret.. asså inte där min häl är utan där vaden är :crazy: vet inte hur detta hänt..iof så...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: _otursbarn_
·
G
Hästvård Jag har sedan ett tag reglebundet låtit min häst få massage av en hästmassör. Sedan jag började med det har min häst varit som en ny...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: glittertuss
·
Hästvård Jag har precis fått lära mig massera och utnyttjade mina nya kunskaper på min medryttarhäst. Jag gick igenom hela kroppen och när jag...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: Rosenblad
·
O
Hästvård Min ena pålle har fått fem stycken knölar(fettknölar??) på sadelläget, längst bak, där bakvalvet ligger. Vad beror det på, hur blir jag...
Svar
10
· Visningar
5 550
Senast: Aaricia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp