Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Hästvård Satt och läste lite om hästars fötter och så på aftonbladet.se/ridsport och läste om hur viktigt det var att vi tog hand om hästens...
Svar
17
· Visningar
2 024
Senast: Fiorano
·
V
Hästvård ja min häst:love: ( den stora) har lagt till sig med liggsår :confused: :confused: igetligen ett gott tecken på att hon ligger och...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: vickis-pajala
·
R
Foder & Strö Jag håller på och bli knäpp. Min hopphäst som rids varje dag, hopptränas 2 ggr / vecka eller 1 hoppträning plus tävling/ vecka, jag...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Ridi
·
Hästvård 4-åring som fick överben i förrgår - pang bara så!! Det sitter på ett bra ställe, tack o lov. Kan vara att hon överansträngt sig genom...
Svar
7
· Visningar
1 681
Senast: FUNNY
·
E
Hästvård Spinner vidare på the_connemara's tråd. Ja, som rubriken anger :idea: Börjar själv, skriver så som jag oftast gör nu på hösten...
2
Svar
27
· Visningar
2 287
Senast: Alazan
·
H
Hästvård Hej! Funderar på att ta en gammal travare, och nu börjar mina problem! :confused: Hur mycket kostar en häst i månaden? Med käk...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: Fiatempo
·
Hästvård Jag har ett problem med min lilla dam. Hon har under fyra månader gått själv i en lite större sjukhage. Det har gått kanonbra. Men nu...
Svar
12
· Visningar
1 779
Senast: percival
·
T
Hästvård köpte för drygt ett år sen en 16 årig halvblods vallack, nu 17 år. Främst som ridhäst då han är mycket fin inom dressyren men också för...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: venkan
·
Hästvård Låg och funderade på mitt nästintill ritualmässiga pillande igår och blev nyfiken på i vilken ordning andra gör i ordning sina hästar...
2
Svar
32
· Visningar
3 594
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Om man har ett hö som ej har högsta värdet.. Låt oss säga att det ligger strax under ideal värdet. Hur fungerar det då om man har dom på...
2
Svar
28
· Visningar
1 793
Senast: Antiqua
·
Hästvård Vad tusan gör man? Stelkramp är ju superviktigt! Och vad anser försäkringsbolaget om en häst som inte är vaccinerad mot det? De kan...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Jen80
·
Hästvård Jag har en snart tvåårig unghäst. För tillfället står han inte hemma men ska komma hem snart förhoppningsvis till stallet. Idag står...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: superstar
·
F
Hästvård torsdag, tjälen satt, hästen otroligt hovöm bak, ville knappt gå (barfota) Fredag skoddes bak Lördag min medryttare red ut, mest...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Catrin
·
C
Foder & Strö På Hippo vs Krafft Deras foderblandningar? Jag har inte kollat så jäättenoga utan bara skummat lite. Det är så förvirrande, så jag...
Svar
3
· Visningar
654
M
Hästvård Min häst har en misstänkt knäledsinflammation på v b, och jag hade velat göra en hältutredning redan för två månader sedan, men eftersom...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: molle2
·
Hästvård Tycker mitt sto känns svullen i bakbenen på morgnarna. Är inte helt säker på om hon verkligen ÄR svullen dock eller om jag inbillar mig...
Svar
16
· Visningar
1 508
Senast: Mirre
·
Hästvård Min häst är så skitig.. :p Har inte varit tvättad på väldigt länge. Han var fin så länge han hade sommarpäls, men nu som den har blivit...
Svar
17
· Visningar
8 260
Senast: aramis
·
Hästvård vilken sort använder ni? hur använder man den? Vad är det för "fel" ni vill (eller det går att) åtgärda? är det någon karens på de...
Svar
15
· Visningar
2 995
Senast: Tora
·
F
Hästvård Det är dags att sko och funderar på om man skall sätta på snösulor eller inte. Problemet är att jag vet inte om jag tycker att dom...
2
Svar
22
· Visningar
2 758
Senast: touched
·
C
Foder & Strö Ska ge mina hästar sojapellets och vill bara höra om nån vet om dessa sväller mkt, så att de måste blötas.
Svar
11
· Visningar
2 038
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp