Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Ska ge mina hästar sojapellets och vill bara höra om nån vet om dessa sväller mkt, så att de måste blötas.
Svar
11
· Visningar
2 038
Senast: milly
·
I
Foder & Strö om man kan blötlägga Hippon (basic) en stund innan man ger det.Hon får torrt nu men hostar yppe pytte lite så jag misstänker det kanske...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: ia_74
·
M
Hästvård nu är min medryttarpolle halt o vet tror att d är en hovböld dem har skurit men dem säger att den inte är mogen än:( nu har han haft...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Jozie
·
W
Foder & Strö Håller en öppnad bale ca en vecka? Tror ni att en stor shettis och ett varmblod (ca 500kg) som går på lösdrift med fri tillgång klarar...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: woffihaa
·
S
Hästvård Kan man göra det hos veterinären eller något? Kostar det?
Svar
4
· Visningar
822
Senast: ujent96
·
Hästvård pållen har sedan förra veckan vägrat bli riden och har svårt att sträcka ut höger bakben. misstänker att han lyckats slå en volt i hagen...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Lejonelle
·
F
Foder & Strö Min häst som i vanliga fall bajsar både högt och lågt i boxen hade endast bajsat tre högar i natt. Efter att ha funderat kom jag på att...
Svar
5
· Visningar
1 905
Senast: milly
·
Foder & Strö ..så att han får i sig sina alger. Har köpt hem Carrageen till hästen. Började ge i lördags och NEJ han var verkligen inte alls spciellt...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Emmah.S
·
Foder & Strö Ni kom ihåg mitt tunna fullblod eller hur? Vad jag ser nu så har hon faktiskt blivit finare eller så är det jag som fortfarande är...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
18 347
Senast: milly
·
K
Hästvård Hej! Jag har ett problem, min häst får jätte stora kastanjer och sporrar. Jätte äckligt, har hört att man ska ta och smörja på med...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: Matiz
·
H
Hästvård Hej jag undrar hur man ser att en häst har pälsätare:crazy: ?Finns det flera sorter?Hur behandlar man det?? Min häst har fått ytor som...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: harpa_ml
·
Hästvård min kompis var ute hos mig i "mitt" stall för ett tag sedan och påpekade att jag inte hade något täcke på hästarna ( 4,5 årig d ponny...
Svar
12
· Visningar
835
Senast: linnsan
·
F
Hästvård Hej! Jag får i veckan en foderhäst som jag tar hand om under vintern och ev. längre. Ponnyn är jättefin att rida och go i boxen, men...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 572
Senast: Fannyyy
·
Foder & Strö Någon som vet? På både 90 och 125? (per kg helst) Plus Grön då?
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: TresBienDuLoup
·
Foder & Strö Jag har mina hästar på lösdrift i år för första gången och har lite funderingar om hur jag ska räkna foderstaterna. Analysen på första...
Svar
16
· Visningar
1 120
Senast: Hanna_S
·
L
Foder & Strö Har köpt hem nästan 2 ton hö, och får nu se att det är lite ytligt mögel:( Detta verkar bara vara det ytttersta laget. Resten doftar...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 878
Senast: Krisse
·
Hästvård Ni som anlitar/anlitat "han som har tandvårdsklinik i Norrköping" - vad kostar en undersökning? Vad kostar en "liten behandling" med...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Jane_Done
·
V
Foder & Strö Finns det någon i detta forum som kan receptet till kryddmixen som har samma inverkan som glukosamin??? Jag fick tipset och receptet av...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: venkan
·
Hästvård Ja... är det bara min knäppa häst som vill äta superäckligt både ruttet och mögligt hö?? :eek: Löshoppade honom hos min tränare i en...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: Sapone
·
M
Foder & Strö Mitt 13-åriga sto är väldigt lös i magen, det rinner längs hennes ben och svansen blir kladdig. Hon går ute på dagarna och är inne på...
Svar
18
· Visningar
2 439
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp