Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min polle har "knölar" på ryggen. De är ca 1cm i diameter och sitter där sadeln sitter. Har någon på andra ställen oxå men inte lika...
Svar
12
· Visningar
1 300
Senast: Cilla
·
F
Hästvård Hej! Har någon lust att berätta lite mer om lymfangit för mig? sen några följd frågor - hur vet man att en häst har lymfangit? -...
Svar
3
· Visningar
20 514
W
Foder & Strö Jag tillhör de gamla fossilerna och använder mig utav hel havre och helt korn, som jag stöper (häller kokhett vatten på). Detta gör jag...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: ConfettiCavat
·
M
Foder & Strö Vad kostar en betforsäck på 25 kg? Jag har sett att det har kommit i 10 kg säckar också, är det någon som vet vart man kan få tag på...
Svar
6
· Visningar
1 888
Senast: Mallory
·
Hästvård Min häst får mest ont överallt så fort det börjar bli kallt ute. Hon har aldrig några problem på sommaren. någon som har en idé om...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: Gwaeron
·
L
Hästvård Denna tråd kanske ligger helt fel, men flytta den gärna rätt! Till mina hästar har jag ett vindskydd i hagen och sen dom sluta gå på...
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö Är jag alldeles ute och cyklar om jag ger mina hästar fri tillgång på hö i hagen? Förutsättningarna är följande: 1,5 åring och en 4...
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: savage
·
A
Foder & Strö Hej, Nu blir min häst bara rundare och rundare och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det! Han står på halmbädd och det är...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har en annan tråd uppe ang mitt gamla sto (-85) som varit uthyrd 2,5 mån på foder. Var och hälsade på och möttes av ett muskelfritt...
Svar
7
· Visningar
3 831
Senast: kazam
·
Foder & Strö ...har min unghäst fått, hon går på ca 8 kg hö, 1,5 liter (har ej vägt det) krossad korn, 1/2 kg betfor och 2 kg lusern och naturligtvis...
Svar
9
· Visningar
2 967
Senast: milly
·
Foder & Strö Har just plöjt igenom två böcker om utfodring, skrivna av samma författare. I den ena skriver hon typ "korn bör blandas ut med havre om...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Amk
·
H
Hästvård Jag sökte lite bland gamla trådar pga min hästs hudproblem. I en tråd nämndes E-manns Derma Vital, vad är det och var kan man få tag...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Hillabilly
·
Hästvård Om en ponny hostar när den travar, aldrig i skritt eller när den är i hagen eller i stallet. Det finns inget slem el rosslande. Kan...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: anhe
·
N
Hästvård O:confused: m hästen besväras av trolig lymfangit med svullna bakhasor kan det då bero på fodergivan, i detta fallet havre?Känner någon...
Svar
14
· Visningar
2 509
Senast: nita
·
E
Hästvård Hej! Hur mkt vatten ska man bland i med jodpax? För man ska ju späda det??? Står inget på förpackningen :confused:
Svar
1
· Visningar
2 159
Senast: hillevie
·
F
Hästvård min häst har/haft en hovböld i sin hov, vilket har medfört att han varit och är varmare i sin hov och kota/ben, fast det som gör mig...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Fantasi
·
T
Hästvård :mad: :mad: :mad: :mad: Jag och vet. trodde att min häst hade fått en senskada p g a att han kom lös för ca 2 månader sedan. Han var...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: skjona
·
F
Foder & Strö Funderar över vad andra betalar för sitt hö. Jag brukar köpa på storbal för det är så midigt o lasta in o ur men en känsla av snålhet...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: arabia
·
E
Hästvård Min valack fick för drygt 4 månader sedan en senskada. Han har varit ohalt i 3,5 månad. Han ska skrittas nu men drog idag iväg i full...
Svar
1
· Visningar
743
Hästvård Jag bor pa irland dar det valdigt sallan blir minusgrader. Det kan dock regna och regna och blasa ratt rejalt. Har tva fullblod, den ena...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Megs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp