Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Mitt sto på 21 år har hosta. Jag har inte haft henne så många månader och hon går här som sällskapshäst. Är lite fundersam om det...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: FTW
·
S
Hästvård Om en häst är hängig och slö p g a bandmask, hur lång tid bör det då ta innan det märks en förbättring i hälsotillståndet? Avmaskad med...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: Zebung
·
C
Foder & Strö Undar hur mycket av vitaminer & mineral som 'försvinner' efter bäst före datumet? Det gick nämligen ut sista september, men är det helt...
Svar
4
· Visningar
2 876
Senast: åke
·
C
Foder & Strö Ni som använder "foder vinäger" eller äppelcider vinäger (är kanske samma sak?):confused: Vad har ni det mot/för och hur började ni...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Linisen
·
H
Foder & Strö Hej! Min "bonde" har dålig havre i år med dåligt fyllda kärnor och svartmögel på skalet men det finns fjolårshavre kvar som är fin...
Svar
2
· Visningar
1 487
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Hade en tråd tidigare men hittar den inte. Tog moderatorn bort den kanske?? Skulle vara snällt om man fick ett pm om att tråden är bort...
2
Svar
30
· Visningar
2 252
Senast: milly
·
S
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av kotsenskidegallor? Min häst har blivit behandlad för det, och är "friskförklarad" men...
Svar
1
· Visningar
1 769
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Nu börjar det verkligen dra sig mot vinter..I mitten-slutet av november ska pållan skos igen.. Funderar då på att sätta på henne...
2
Svar
21
· Visningar
4 240
Senast: sjoberga
·
E
Hästvård Vad benlidor bra för? Är det för att skydda hästens ben? Jag menar det är ju inte så tjockt????
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Fannyyy
·
J
Hästvård Ja....Har en häst i vårt stall som för ca två veckor sedan kom ut ur hagen genom att springa genom tråden. Han blev rejält skadad på...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: jump_
·
K
Foder & Strö Hej! Har funderingar kring detta med proteinrika färdigfoder. Själv har jag har ett smäckert vbl.sto som saknar muskler. Upplever...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: linnsan
·
J
Hästvård Vet inte om den här tråden hamnar rätt, flytta den isåfall :) Har en fullblodskorsning född-95 som har en konstaterad...
Svar
5
· Visningar
1 617
Senast: Jippo
·
Hästvård min 1,5 åriga arab har som "hål" i hovarna? alltså inte rakt igenom utan "bara" ytligt. hur kan jag få väck dem? tacksam för svar!!:bow:
2
Svar
23
· Visningar
2 684
Senast: linnsan
·
Hästvård dumma dumma dumma utsläpapren i stallet imorse glömde stäng en av våra grindara i hagen. och i den delen som var avstängd låg det...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Shimzy
·
I
Hästvård Hej! Jag är väldigt orolig över min häst! Jag hade vet. ute i torsdag för att kolla igenom hennes v. bakben, men det visa sig till...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: isglass
·
C
Hästvård Jag fick köra min häst till djursjukhuset i torsdags kväll :( Sand kolik säger dom. Vad har ni för erfarenheter av det här?? Han har...
Svar
19
· Visningar
1 778
Senast: charnac
·
M
Foder & Strö Har ni hört detta om möglig halm i södra Sverige...
Svar
14
· Visningar
1 560
Senast: MischaMir
·
Hästvård Har din häst häst lymfangit? Vad hände? Blev den frisk? Hur lång tid tog det? Fick den några bestående men? Är orolig... min...
Svar
10
· Visningar
2 589
Senast: ano
·
H
Hästvård Hej. min häst har sen en ganska lång tid tillbaka (innan sommaren) och har fortfarande massa "knottror" eller vad man ska säga på ena...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Egonson
·
S
Foder & Strö Undrar hur man får upp fosforhalten i en foderstat??? (Hästen äter hösilage och krafft grund, men även om man lägger till t.ex...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp