Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I ridsport för 2 nr sen (?) stod de om hopphästars exteriör kontra dressyrhästar o där hade odm kommit fram till att hopphästar ofta har...
Svar
10
· Visningar
3 854
Senast: Kivina
·
Hästvård För ca 3 veckor sedan var min häst tjock i ena bakbenet på morgonen när han skulle gå ut...tänkte då att han bara var lite gallig för...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: Dingelass
·
R
Foder & Strö Ringde på en annons nyss, jag är ute efter hö. Då var höt i från 2004 men fortfarande bra. Vågar man köpa två år gammalt hö? Hur mycket...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: pinky
·
D
Foder & Strö Hej, jag läste inläggen ang. foder till het ponny. Vi har ett D-ponny sto, 8 år, i markarbetet är hon lite bekväm men när hon kommer...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Silly
·
Foder & Strö Finns det någon mer som ger sina hästar torkade nypon som godis?? :)
Svar
1
· Visningar
1 299
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Jag har en häst som tidigare (innan jag köpte henne) gått på en foderstat bestående av bröd och äpplen :crazy: som har sabbat hennes...
Svar
8
· Visningar
1 686
Senast: scubadiver
·
Foder & Strö Läste i en annan tråd om mögligt hö, och lite frågor ploppade upp i mitt huvud. Så se frågan i rubriken. Eller kan hö helt enkelt bara...
Svar
7
· Visningar
5 779
Senast: Antiqua
·
B
Kli
Foder & Strö varför ger man kli, och kan man ge det till magra hästar?
Svar
7
· Visningar
800
Senast: TheOne
·
S
Hästvård Hej på er! Självklart kan en veterinär hjälpa mig med svar, men vill i alla fall kolla med er först om ni vet detta. köpte ny häst för...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Aggepagge
·
Foder & Strö Fick min analys av hösilaget igår men de hade glömt att räkna ut ts-halt :mad: Så nu undrar jag hur man kan räkna ut det själv i...
Svar
3
· Visningar
2 354
Senast: allroundhästarna
·
Foder & Strö Mitt hö har en kvot på 5, och enligt beräknig behöver unghästen en kvot på 6. Men hur mycket kraftfoder ska man trycka i dem...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Björk
·
S
Foder & Strö Alla säger att man ska vara försiktigt med att använda soja. Vad kan hända om hästen får för mycket? Är andra proteinfoder tryggare...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: kimsan
·
W
Hästvård Är det någon som är duktig på att klura ut hur hög (eller låg) min häst blir som fullvuxen? Är idag 1.72 i mkh och är ett år och fyra...
Svar
18
· Visningar
2 450
Hästvård Min sköthäst (som jag i och försig rider 6 d i veckan då ägaren inte har tid att rida men vill inte sälja honom) har jätte korta hovar...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej! Min häst fick kolikkänning häromdagen, vet trodde inte att det var "äkta kolik" men ont imagen hade han. Hästen har precis bytt...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Mia_R
·
K
Hästvård Eftersom jag inte vet så mycket om effekter efter vaccinationer, så undrar jag: Hur länge brukar en häst vara allmänpåverkad efter en...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: hillevie
·
L
Hästvård En tjej i stallet där jag står har ett halvblod som är 20 år. Hon har bestämmt sig för att pensionera den för att han är så mycket halt...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: hillevie
·
Hästvård I går så träffade jag en finsk veterinär ( känd för att vara duktig).Våran häst är beh. på klinik :sprutad i flera leder ( cortison) i...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: juvelen
·
T
Hästvård Ja vad menar man med trotjänaravlivning? Kan man göra det på vilken häst som helst?
Svar
2
· Visningar
686
N
Hästvård Jag ska börja rida en 9-årig maxad d-ponny som haft problem med benen innan, förmodligen p.g.a. dålig ridning av sin förre ägare, men...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: vansinnet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp