Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu, men jag provar får vi se..... Hur gör jag få att få reda på om en hovslagare verkligen e...
Svar
6
· Visningar
844
Senast: Bimbolina
·
Foder & Strö Går lusern pellets och hackad strå som grovfoder eller som kraftfoder?? Jag gar nu 1 kg av vardera (alltså 2 kg/dag) det är väl inte för...
Svar
1
· Visningar
1 351
Senast: ameo
·
Z
Hästvård Finns det någon här som kan hjälpa mig? Mitt 9-åriga tinker-sto Moa plågas av sommareksem varje år. Jag har provat hur många olika saker...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: fjordlovers
·
T
Hästvård Hejj!! Ja undrar om man kan kastrera en hingst vid 10 års ålder???? skulle hästen bli förstörd i ridningen då????? Vad har ni för...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: ameo
·
S
Foder & Strö Hörde idag att man på Island har ett urgammalt sätt för att se på hästar om de får för mycket grovfoder eller ej. Om hästen får för...
2
Svar
21
· Visningar
1 810
Senast: oidipus
·
L
Hästvård Min lilla arab kille har slutat äta kraftfodret :( tittar inte enns på de. Han har varit missköt och behöver verkligen de vad kan jag...
Svar
13
· Visningar
695
Senast: Lindis
·
E
Foder & Strö har haft det till mitt sto tidigare men har glömt av själva "funktionen" av just svart havre.. någon som vet nåt om just det sortsens...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: hippolina
·
X
Hästvård Hur funkar det? Har sett sådana kombinationer tillsammans. Har hört talas om åsnor smittar hästar med lungmask. Nån som har erfarenhet...
Svar
12
· Visningar
8 639
Senast: Gulig
·
E
Hästvård har jag fel eller har det börjat gå på flera av ridskolorna i sthlm? :eek: :(
Svar
7
· Visningar
920
N
Foder & Strö vilken skillnad är det på hö ensilage och hösilage'och silage
2
Svar
26
· Visningar
2 491
Senast: alpha
·
Foder & Strö Hur mkt kostar det och vad är doseringen? Är det från vet. man får det? Och FUNKAR det? :confused:
Svar
3
· Visningar
2 024
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag sitter och testar lite med programmet Opti gnägg... Rutan "Balans i %". Vad är det man ska eftersträva där? Så nära noll som möjligt?
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Mynta2
·
R
Hästvård Hej! Finns det någon som har erfarenhet från sin/sina hästar som slukar en saltsten på en vecka?!! Det här har min häst börjat med den...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: Trollsan
·
J
Hästvård Finns det ngn som har hört talas om eller råkat ut för att behandling/medicinering av erlichia har utlöst ett fånganfall? Det hände min...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Trollsan
·
Foder & Strö Vad ger ni? Behöver bla få upp proteinet. Ni kan väl ge förslag så man har lite alternativ att räkna med.
Svar
10
· Visningar
842
Senast: Rikkan
·
T
Hästvård är det någon som har tips på vad man kan göra mot denna fula ovana?har provat att smeta in boxkanterna med alla möjliga saker men...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: henrik
·
M
Foder & Strö Min lilla pålla får nu fibergi & lucern strå, hon har gått upp mycket i vikt och verkar trivas med fodret. Nu vill jag ha in betfor i...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Tuki
·
A
Foder & Strö fodrar ni era hästar per dag? Morgon, middag & kväll? Eller har de fri tillgång? Kul att veta :)
Svar
18
· Visningar
970
Senast: Carolrita
·
B
Hästvård Hej! Jag tror min häst har ont i munnen! När han äter lutar han konstigt på huvudet så all mat ramlar ur munnen på han.. (som att han...
Svar
5
· Visningar
2 545
Senast: KungTulle
·
B
Hästvård Letar efter en trevlig foderhäst för allroundridning, och fick ett mail om en häst med strålbenshälta som promenadrids. Vad innebär...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp