Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som analyserar ert hö. Hur använder ni analysen? Jag tänker mig att de flesta analyserar sitt hö på sommaren/hösten när det är...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Magdalena
·
T
Hästvård Mitt snart två-åriga sto andas "högt* och låter som om hon snarkar vi kraftig inandning. Som föl hade hon lunginflamma- tion och...
Svar
9
· Visningar
10 012
Senast: jesse
·
Q
Foder & Strö Frågade i en annan tråd ang. formeln 0,5 x vikt upphöjt till 0,75. Har alltid trott att det ska vara 0,55! Skillnaden blir väl inte så...
Svar
18
· Visningar
796
Senast: Jessica
·
E
Foder & Strö vad är "funktionsskillnaden" egentligen ? Förut körde ja alltid med krosshavre , eftersom min häst svalde havren hel hon liksom bara...
Svar
8
· Visningar
930
Senast: Jutka
·
O
Hästvård Jag har ett dilemma. Min hovslagare (utbildad) kapar alltid av en bit av tån (för bättre överrullning), min tränare (som är mycket...
2
Svar
24
· Visningar
5 737
Senast: art
·
Hästvård Har en tråd om hälta på flera ben samtidigt, och appropå detta undrar jag nu över tecken på torra respektive blöta(heter det verkligen...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: Estelle
·
Hästvård Min häst slänger ut tngan utanför. Vi ska ha ut en tandläkare den 27/12. Jag har testat ett vanligt bridongbett, tredelat, rakt med...
Svar
8
· Visningar
825
Senast: Lady_D
·
T
Hästvård Har problem med diarré på mitt halvblod, har aldrig haft det förrut, men ca 2 v. efter en butta omgång :crazy: i höst började...
Svar
12
· Visningar
1 125
Senast: aniratak
·
M
Hästvård Lilla Trulsa har ont i benet! Om hon travar på böjt spår i höger varv så är hon halt, om hon travar på rakt spår är hon mindre halt...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: linzan
·
S
Foder & Strö Ni som använder det, av vilken anledning använder ni det? Vad fodrar ni hästen med för övrigt?
Svar
19
· Visningar
1 710
Senast: Sesselja
·
Hästvård Mugg & Småsår Hur behandlar ni mugg och småsår i karlederna. Finns det några dunderkurer. /J
Svar
14
· Visningar
1 686
Senast: Civette
·
Hästvård Kan hästar få diabetes? Har ni haft/sett/hört om någon häst som haft problem med blodsockret (det är väl det man har problem med om man...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: majola
·
R
Hästvård Jag fick mig en ordentlig funderare i går när jag var på hälsoclinic med en av mina hästar. Inte över att se min egen häst, utan att...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 435
Senast: Rejält_felskapad
·
H
Hästvård Hur stor är sannolikheten att hästen klarar sig om den har drabbats av botulism?? Hästen har alla de symtom som stog i en annan tråd i...
2
Svar
25
· Visningar
2 247
Senast: Jutka
·
Hästvård Hur vet man om hästen har en sån, pållen var riktigt halt nu ikväll när jag skulle ta in dom, hon är bara lite svullen i benet men hon...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Jutka
·
S
Hästvård Normalt brukar jag ta av eksemtäcket på min islänning sista veckan i november. I oktober var det ju svinkallt únder en period och då...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: gejsa
·
G
Kli
Foder & Strö Ska det stå i blöt innan d ges? Har hört allt mellan 20 min - 1 timme ... Jag blöter innan jag ger, jag menar det ska ju inte svälla ...
Svar
7
· Visningar
701
Senast: GoddessOfLove
·
B
Hästvård Nu har jag varit hos en veterinär och röntgat min häst. första gången jag var där så visade hon en inflammation i vänster armbåge, och i...
Svar
5
· Visningar
1 425
Senast: biven
·
F
Foder & Strö någon som hört talas om det..har nyss köpt deras "vinnare" som innehåller bl.a havre, korn, lusern, betfor, sojaolja och linfrökaka...
Svar
4
· Visningar
1 328
Senast: feja
·
C
Foder & Strö Jag tänkte räkna ut min hästs underhållsbehov...enligt formeln 0.5 x hästens vikt upphöjt i 0.75 ...men hur räknar jag med upphöjt...
Svar
17
· Visningar
2 285
Senast: Quell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp