Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård är det någon som har tips på vad man kan göra mot denna fula ovana?har provat att smeta in boxkanterna med alla möjliga saker men...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: henrik
·
M
Foder & Strö Min lilla pålla får nu fibergi & lucern strå, hon har gått upp mycket i vikt och verkar trivas med fodret. Nu vill jag ha in betfor i...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Tuki
·
A
Foder & Strö fodrar ni era hästar per dag? Morgon, middag & kväll? Eller har de fri tillgång? Kul att veta :)
Svar
18
· Visningar
972
Senast: Carolrita
·
B
Hästvård Hej! Jag tror min häst har ont i munnen! När han äter lutar han konstigt på huvudet så all mat ramlar ur munnen på han.. (som att han...
Svar
5
· Visningar
2 548
Senast: KungTulle
·
B
Hästvård Letar efter en trevlig foderhäst för allroundridning, och fick ett mail om en häst med strålbenshälta som promenadrids. Vad innebär...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Foder & Strö Jag har lite problem med vitaminer och sånt. Har nämligen inte med vitamininnehållet på analysen, men har då gått på uppgifterna som...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Krabban
·
S
Hästvård De senaste veckorna har min häst (2,5 år halvblod) blivit stel i hela halsmuskeln, öm i både rygg och kors och länd musklerna. Vi vet...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: bullis1
·
Hästvård \"Bupplor\" Min häst har fått små knölar som efter nån dag spricker och vätskar. Såklart relaterar jag till fodret, men han går på...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Corax
·
Foder & Strö Öppnade första säcken nu strax efter att jag köpte det och ska det verkligen vara så torrt/dammigt/fnasigt? Luktar precis som lusern i...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Minelli
·
Hästvård Snorig \"förkylning\" blir kronisk bronkit??? Hej! Min häst har en lindrig variant av kronisk bronkit/hosta. Han småknackar lite...
Svar
13
· Visningar
5 294
Senast: Gulig
·
Foder & Strö Halloj! Då vår spånleverantör slutat att " bala" spån, så blev det genast lite akut med att ordna annat strö. Vill ha tag på halm...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: Arabis
·
S
Hästvård Jag vet många hästägare som täcker sin häst på kvällen och sedan får hästen stå med täcket hela natten tills den släpps ut på morgonen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 365
Senast: lizzie
·
Hästvård Har klippt min häst idag, och jag har väldigt lite erfarenhet av detta då jag aldrig tidigare gjort det. Klippte henne på halsen och...
Svar
6
· Visningar
862
E
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? vad som helst berätta gärna om ni vet vad det kan orsakas av etc...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Estelle
·
L
Hästvård Tycker ni det är viktigt med stallchema. Eftersom att det är ett diskutionsforum så ska jag inte skriva det som étt promblem för...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: ZannaZ
·
S
Hästvård Är det någon som vet ifall vaccinationen mot hästinfluensa kan skapa någon sorts allergi? Jag är lite fundersam över detta...
Svar
8
· Visningar
3 570
Senast: lil-sis
·
Z
Hästvård Har precis kommit hem från stallet och kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra med min totta imorgon. Idag har hovslagaren...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: susanne
·
E
Hästvård Vad gör man åt travare som har slitna leder för att de ska hålla bättre och längre? Tacksam för svar !
Svar
6
· Visningar
852
Senast: suisyola
·
L
Hästvård Har just fått hem ett medel som heter Mx-kur till min lilla dam som har väldigt kraftiga och ojämna brunstar. Har provat munkpeppar men...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: lill_flesky
·
Hästvård Vaccinerar ni mot botulism? Vet nån hur effektivt det är? För det tar väl inte "allt"?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 503
Senast: hippolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp