Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur vet man om hästen har en sån, pållen var riktigt halt nu ikväll när jag skulle ta in dom, hon är bara lite svullen i benet men hon...
Svar
15
· Visningar
1 308
Senast: Jutka
·
S
Hästvård Normalt brukar jag ta av eksemtäcket på min islänning sista veckan i november. I oktober var det ju svinkallt únder en period och då...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: gejsa
·
G
Kli
Foder & Strö Ska det stå i blöt innan d ges? Har hört allt mellan 20 min - 1 timme ... Jag blöter innan jag ger, jag menar det ska ju inte svälla ...
Svar
7
· Visningar
704
Senast: GoddessOfLove
·
B
Hästvård Nu har jag varit hos en veterinär och röntgat min häst. första gången jag var där så visade hon en inflammation i vänster armbåge, och i...
Svar
5
· Visningar
1 427
Senast: biven
·
F
Foder & Strö någon som hört talas om det..har nyss köpt deras "vinnare" som innehåller bl.a havre, korn, lusern, betfor, sojaolja och linfrökaka...
Svar
4
· Visningar
1 330
Senast: feja
·
C
Foder & Strö Jag tänkte räkna ut min hästs underhållsbehov...enligt formeln 0.5 x hästens vikt upphöjt i 0.75 ...men hur räknar jag med upphöjt...
Svar
17
· Visningar
2 293
Senast: Quell
·
S
Foder & Strö Hjälp med foderstat önskas! Höanalys: smrp: 19 mj:7,3 kalcium:2,4 fosfor: 1,7 mg: 0,8 kalium:12,1 Nuvarande foderstat: 10 kg hö 1,5...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 231
Senast: Jessica
·
V
Foder & Strö Jag brukar blöta så att den blir väldigt lös, iallafall för denna hästen som dricker jättemycket när hon kommer in från hagen och när...
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Iza
·
Foder & Strö Ska köpa mineraler till min häst men då jag endast har en häst skulle jag vilja ha en mindre burk. Det jag har hittat är 25Kg säckar...
Svar
14
· Visningar
927
Foder & Strö Läste nånstans att halm ger 5 MJ och inget protein whatsoever - och med det i åtanke är det ju absolut mest logiskt att räkna med i...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Funderar på att köra fri tillgång på hö eller hösilage nästa vinter. Det som gör mig fundersam är att mina tre islänningar lätt blir...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Magdalena
·
B
Foder & Strö Har en riktig problemhäst vad det gäller foder, o nu e det dags igen... :cry: Börjar med att skriva ner fodergivan per dag. 5kg...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 317
Senast: pondus
·
A
Hästvård Min lilla pärla har vait sjuk! Detta har hänt! Sedan i måndags så har hon varit lös i magen, i onsdags så bad jag ridläraren som var...
Svar
11
· Visningar
1 674
Senast: aniratak
·
Foder & Strö Måste man räkna med halm i foderstaten? Har bra hövärden men vill tillfredställa tuggbehovet. Hur stor är risken att få en bukig häst...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Jessica
·
Hästvård Någon som känner igen det här och har någon aning om vad det är??? * Hästen har feber till och från, koliksymptom, diarré, vill ej äta...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Hysterisk
·
M
Foder & Strö Har de ändrat något i innehållet på Krafft Breed också? Stallägaren köpte en säck idag, och pelletsarna var mycket större än de i min...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Magdalena
·
G
Hästvård När hästen drar ner huvudet, så säger ridläraren att jag ska dra upp huvudet igen, men hur gör jag det? Hur ofta ska hästen avmaskas?
Svar
5
· Visningar
668
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Min häst är en mycket mycket pigg häst av sig själv.. Just nu får han bara en liter kornkross per dag. plus flytande vitamniner..folk i...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: krisse_83
·
C
Hästvård Jag har noll koll på detta och skulle vilja ha lite klarhet i vad det är för skillnad på dem. Har för mig att en utav dem kan gå bort...
Svar
12
· Visningar
2 533
Senast: Jenny_Quichen
·
Foder & Strö i många stall har jag sett att betfor ges på kvällen. de tycker jag verkar väldigt onödigt då de är energi givande.. varför ge energi...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp