Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I helgen hade en av mina hästar kolik, det gick bra tack och lov trots att veterinären dröjde väldigt länge. De senaste åren har det...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Nina83
·
Hästvård Hur ser man som lekman om hästen är halt diagonalt - dvs vänster fram och höger bak? När syns det tydligast? Hur ser mna om hästen är...
Svar
5
· Visningar
3 559
Senast: Jen80
·
Hästvård Om straussers teori: Om hästen är svettig (=blöot eller väldigt varm) och det är vinter (kallt, ruggigt, snö o.s.v. bör man då ställa ut...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: Jenny_Quichen
·
B
Foder & Strö Vilket är billigast, Hippo eller Krafft? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Foder & Strö Skrev ett JÄTTELÅNGT mail till en av Kraffts foderrådgivare i onsdags eller torsdags, och har fortfarande inte fått svar! Grrr, säger...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Tican
·
Foder & Strö Vad är bäst? Jag har nu pellets men undrar hur det fungerar med hack? Vad är mix som krafft har?? Vad kostar hack??
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Magdalena
·
T
Hästvård Jag har en 6-årig valack som jag för första gången kom på med att krubbita idag!! :( Han har haft en svår period i några månader förra...
Svar
15
· Visningar
1 004
Senast: Throlla
·
Hästvård Hade idag veterinären ute för min hästs svullna ben och hon märkte då att hjärtat slår i otakt och inte lät bra. Mycket tyder även på...
2
Svar
29
· Visningar
2 186
Senast: caradan
·
J
Hästvård Har hört att man kommit fram till att det inte är proteinet som orsakar fång.Vad är det då? Ngn sa kolhydrater, vilka foder och beten är...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: seifur1
·
S
Hästvård Jag undrar hur vanligt detta är? Det är så här att jag har en utbildad hovslagare som är väldigt bra på skoningar, men jag tror denna...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: __Stilett__
·
Hästvård Sitter och funderar lite. Min kuse är ju lite strulig i sin mage - men han har varit bra länge nu (sedan i somras iaf). Dock har jag...
Svar
16
· Visningar
2 706
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård En häst med positivt Erlichias prov (titen på 1:160) ska man som "min" veterinär avvakta och ta ett nytt prov om ca 4 veckor och...
Svar
9
· Visningar
834
Senast: TantEster
·
R
Hästvård Mitt sto får sin första spruta i dag och jag undrar om man ska ta det lugnt med ridningen i anlslutning till detta eller inte? (Hinner...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Rapid
·
M
Hästvård Jag överväger att köpa en femårig nordsvensk travare som är klapphingst. Jag vet inte mycket om detta, det enda jag hört är: -Onormala...
Svar
7
· Visningar
2 639
Senast: C_L
·
Foder & Strö Nån som har koll på hur länge linfröpellets håller sig? :confused: Det stod ingenting på den säcken jag köpte och det går ju inte åt så...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: gejsa
·
K
Foder & Strö En snabb och enkel fråga! På deklarationen om VSL står det att per 30 ml är innehållet 1350mg Vitamin E, 300 mcg Selen och 1500mg...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Krabban
·
A
Hästvård Jag såg till min förskräckelse i helgen att min pålle hade några konstiga utslag på ryggen, länden,baken, magen och bogen på båda sidor...
Svar
7
· Visningar
1 056
K
Hästvård har en liten shettis pojke i stallet som åkte akut till djursjukhuset igår! :( dem tror att de är något med tarmarna, att dem har börjat...
Svar
9
· Visningar
837
Senast: horsemaniac
·
Foder & Strö Varför blir det klumpar i sojamjölet? I den förra säcken jag hade var det bara någon liten enstaka, i den nya säcken så är det rätt...
Svar
5
· Visningar
638
Senast: sax
·
F
Foder & Strö havre som har stått sen i maj kan den vara gammal eller man kan ge den som vanligt?
Svar
3
· Visningar
1 977
Senast: Quell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp