Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö kan man blötlägga betfor för länge eller kan den ligga i vatten över 1 dygn?
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Rea
·
N
Hästvård Jag har fått problem med min snart 19 år gamla shettis. De senaste månaderna har han varit mycket lättskrämd i mörker. När man hämtar...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: gejsa
·
Z
Foder & Strö Jag har fått olika bud om detta. Vissa säger att det är bra att blöta havren, för då tar hästarna upp det bättre. Andra säger att det...
2
Svar
26
· Visningar
2 822
Senast: Whiskey
·
S
Hästvård Min häst har fått en konstig knöl på insidan och ”ovansidan” av ena bakkotan och jag har ingen aning om vad det kans tänkas vara för...
Svar
5
· Visningar
1 867
Senast: Siriano
·
J
Foder & Strö Mitt dräktiga sto är lite lös i magen. Det är bollar som kommer ut men, inte så hårda som de brukar vara. Hon har fri tillgång på...
Svar
11
· Visningar
982
Senast: Nina83
·
S
Hästvård I somras fick jag en flaska Hexocil gratis eftersom det var kort bäst föredatum. Den gick ut i augusti. Visst kan man väl använda den ändå?
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Sesselja
·
P
Foder & Strö Hej! Jag behöver köpa komineraler och ge till mina getter, men det säljs bara i 25 kg säckar och det gör de aldrig åt innan det hinner...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Madelene
·
Foder & Strö Hur mycket foder jäst kan man max ge?? Jag har tänkt att ge 300g (4 dl) / dag är det ok?? Förresetn så älskar hästen det! Innan så åt...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: caradan
·
T
Foder & Strö Gur länge bör man lagra havre innan man ger det som foder till häst? /Timo
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Madelene
·
G
Foder & Strö Strosade runt på granngården igår och såg att dom har betfor i pellets.... Fördelar, nackdelar???
Svar
9
· Visningar
1 569
Senast: Madelene
·
S
Foder & Strö Hur mycket hö äter en shettis på ett år ungefär. Det vore bra för mig att veta eftersom jag kanske tänkte skaffa mej en liten sådan...
Svar
8
· Visningar
1 283
Senast: Madelene
·
Hästvård När jag kom till stallet i går så stod min häst bara och skaka, vi tog tempen och hon hade 39,6. Men saken är den att vi vet inte vad...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Cecely
·
Foder & Strö Har Kraftt ändrat på den?? :confused: Den är mkt grönare och "mjukare", ser i överlag bättre ut... Vad har hänt med den?
Svar
9
· Visningar
823
Senast: sissu
·
T
Hästvård Hur gör ni när ni har avmaskat låter ni hästen stå inne eller ni släpper ut hästen och mockar i hagen.För det jag har höört att masken...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö Har suttit och läst lite i Kraffts foderkatalog och undrar lite över en sak som ni kanske kan svara på. Pga av proteinfattigt hö så ger...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: Jessica
·
S
Foder & Strö hur mycket energi (MJ) och protein behöver en shettis per dag? Är det någon speciellt källa av protein man bör undvika pga fångrisken...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Magdalena
·
H
Foder & Strö Hmmmn, jag hittade inget riktigt bra svar på detta, men visst skall man blötlägga Luzern?? Jag kanske e helt borta när jag säger det men...
Svar
10
· Visningar
1 080
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö Har du en \"hosthäst\"? Vill bara ge ett tips till er som har hosthästar! ALGER! är toppen bra.Ger det till hästen jag tar hand om,hon...
Svar
12
· Visningar
1 176
Senast: Kerplunk
·
A
Foder & Strö Fick en klubbtidning i går där det stod om en foderföreläsning som en av Kraffts rådgivare hållit. Där fanns att läsa lite saker som jag...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: ang
·
C
Hästvård Min syster har köpt en flugskimmel och har funderingar om den typ av tumör som bara drabbar skimmlar. Varför just skimmlar? Hur vanligt...
Svar
6
· Visningar
4 779
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp