Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur går det ihop??? Har nu äntligen hittat ett hus och kan ta hem hö för resten av tiden till sommaren... Kan nu tycka det är ok att...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Har inga erafrehneter alls av detta men fick nyss reda på att det är på detta min häst ska stå i blivande stallet. Måste man inte kalka...
Svar
15
· Visningar
1 205
Senast: Francess
·
V
Hästvård Någon som gör det? Vi vill ha något under halmen att ströa med så det inte blir så äckligt och blött,dessutom blir ju hela bädden...
Svar
9
· Visningar
1 683
Senast: Francess
·
E
Foder & Strö Har ett sto som dels är kostant brunstig samt blir ett monster under brunst. Har hört att munkpeppar skall fungera. Nu undrar jag...
Svar
10
· Visningar
1 186
Senast: ecssory
·
Foder & Strö 1. Kan någon omvandla följande utrikiska analysgaranti tilll svenska termer åt mig? (Müslifoder) Guaranteed analysis: Crude protein...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: majola
·
B
Hästvård Har haft långvariga problem med min häst som är halt och där hältan kunnat lokaliserats till "under kotleden men inte i lederna"...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: PiaM
·
C
Hästvård Är det någon här på buke som har hört talas/läst om Strasser-metoden för barfotagångshästar?? Det har jag iaf. Mitt vbl-sto går barfota...
Svar
12
· Visningar
1 520
Senast: sissu
·
M
Hästvård Hur gör ni med täcken under året? Nu till exempel... vi har mellan 0-4 grader på natten och kväll/morgon timmarna, men runt 12 grader...
Svar
11
· Visningar
1 149
Senast: alisson
·
M
Hästvård Tidigt i våras blev min häst halt på ett bakben. Ingen svullnad, ingen ömhet,ingen värme, ingenting syntes. Bara denna skumma hälta...
Svar
3
· Visningar
1 994
Senast: alisson
·
P
Foder & Strö Hej ! Undrar om någon kan hjälpa mig att räkna ut en vettig foderstat till en 3-årig ponny som är ca 145 cm? Han är en ganska smäcker...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: peven
·
P
Foder & Strö Det har varit en hel del snack om foderanalyser och fodermängder här. Visst, det är ju en fodersida ;), men jag tycker att det är trist...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 467
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Vad har ni för täcken när det är 5-10grader ute?
2
Svar
33
· Visningar
2 384
Senast: linabergmer
·
S
Foder & Strö Läste en artikel på aftonbladet om att man gav nypon pulver till hästar mot ledbesvär...kan mn e typ vanliga nypont till hästar och va...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: Little_Chance
·
Hästvård Jag vet att det här platsar bättre under hästvård, men nu är vi fullkomligt desperata... Vi har en häst som får ständiga...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: Pelle_P
·
S
Foder & Strö Har läst på ordentligt om det här med foder. Läst Ninas fodersida, freefarm, böcker osv. Från att ha varit totalt okunnig tycker jag att...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Det här blir en lite konstig fråga, jag vet det, men jag behöver ändå få höra någon annans åsikt om detta. Efter att ha läst en massa...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: kopparberg
·
H
Hästvård Någon som har erfarenhet av när hästar blir hårömma vid pälssättning o fällning? Finns det något man kan ge dem för att hjälpa dem komma...
Svar
7
· Visningar
2 474
Senast: lizzie
·
Hästvård Min ponny avlivas i morgon. Hon är 24 år, gammal och trött och extremt uttråkad, och jag har vetat länge att detta är det bästa för...
Svar
12
· Visningar
1 438
Senast: Indian
·
W
Hästvård Vad är lösdrift?
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Milosari
·
G
Foder & Strö Info om min häst: Halvblodssto, 8 år, straxt över 170 cm hög, väger nästan 700 kg (hon är STOR!) Medelhård träning. Tränas ordentligt så...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp