Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hej! Jag har ett varmblods sto på 7 år, jag har haft henne sen i mars förra året. Enligt förra ägaren har hon aldrig blivit klippt, men...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Är det någon som på ett ungefär kan gissa hur mkt hösilage det kan gå åt per dag om man ger fri tillgång? Jag tycker det är skitsvårt...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Nina83
·
J
Hästvård Igår när vi var på ridskolan såg vi något hemskt hos en människa som har hästar mittemot. En häst i hagen kan knappt röra sig (ser ut...
2
Svar
22
· Visningar
3 412
Senast: joneya
·
Foder & Strö ja o nårra ska åka och kolla på hö i veckan. En i stallet hämtade hem några balar av den ena sorten ihelgen. Det såg jätte fint ut...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: martha
·
Foder & Strö Jag undrar lite över fördelar och nackdelar med aspbarkspellets. och jag vill INTE ha länkar till försäljare, elelr sidor där aspbark...
2
Svar
29
· Visningar
7 236
Senast: Lindus
·
T
Foder & Strö Fick analysen på vårat hö och det visade att det innehåller 62 smrp/kg och 7,8 kj/kg. Fick lov att ändra lite på foderstaten eftersom...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Nina83
·
B
Hästvård Fick idag provsvaret på borelia, ehrlichia. Borelia var negativt, däremot var ehrlichian 1:160. Vad jag har förstått så är det väl typ...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: Welsh
·
N
Foder & Strö Hur mkt väger en sådan pelletshink från Krafft med mineraler? Alltså hur mkt mineraler är det i? 2 kg eller mer? Sitter här och försöker...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Nina83
·
J
Hästvård Har blivit avrådd att träffa min bästa vän som rider på en ridskola i sthlm som fått kvarka. Vi har inte träffats på ett halvår och hade...
Svar
7
· Visningar
3 083
Foder & Strö Går det att räkna om värden som är angivna i procent, till värden per kilo foder som man kan räkna foderstat på. Ex Dodson&Horells foder...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Tillis
·
E
Foder & Strö Är det någon som provat dynavena? :confused: Min häst har haft väldiga problem med lös mage. Har provat allt känns det som. När jag gick...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: elronne
·
Foder & Strö Som vanligt har jag börjat ge ena hästen hösilage igen. Men han blir rätt kass i magen av det. Jag tror säkert inte att han lider av...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Analysen på mitt hö har kommit, det blev ett superhö utav dess like... MASSOR av protein. Jag har nu problem att få ihop en foderstat...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 827
Senast: Noteca
·
L
Hästvård Måste bara få höra hur ni andra gör när ni behöver ha en häst i sjukhage?? Vår lille "hovbensfrakturpålle" for omkring som en jag vet...
Svar
6
· Visningar
2 105
Senast: caxter
·
C
Foder & Strö Jag undrar bara hur jag exakt går till väga när jag ska analysera mitt hö? (Har hö i rundbal.)
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Har räknat ut foderstaten på mina hästar. Araben Hö 7,5kg åsebro classic 1kg havre 0.5kg. Shettisen Hö 4.5kg åsebro classic 1 kg...
Svar
15
· Visningar
1 175
Senast: pippi27
·
N
Hästvård The Horse 8220;hangs on the right Rein If the horse has a tendency to hang on the right rein and break his head towards left, the cause...
Svar
10
· Visningar
1 420
Foder & Strö har köpt 4 säckar av min foderhästägare, och hon ringde igår och ville ha 2400 :- fast då ingick det försäkringen också, hade precis...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Cowabunga
·
L
Foder & Strö Är det farligt att ge hästarna ensilage?? Har hört att det kan vara det, men att man kan ge dom nogon spruta?? För vårat hö blev väldigt...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Mrs_Malfoy
·
Hästvård 1. Måste hästen ha alla tre sprutorna för att ha fullt skydd, eller kan man tex. börja fodra med hösilaget efter första sprutan? 2. Vad...
Svar
5
· Visningar
1 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp