Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Gamlingen, nordsvensk valack på 29 år, börjar bli lite stel i lederna. Har svårt att ställa sig upp när han legat, stel när man ska...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Welsh
·
S
Hästvård Nu är det äntligen konstaterat vad min häst har i hoven: En böld den ligger nu och geggar vid kronranden, står ut och kommer spricka...
Svar
15
· Visningar
12 381
Senast: Sunnan
·
K
Hästvård Den senaste tiden har jag läst och hört så mkt om övervikt på både häst och hund. Det jag stör mig mest är att ägarna låter sina...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 630
Senast: Shaggy
·
Hästvård nu är det så att stallet där jag rider troligen fått kvarka. hur fungerar det med tvätt, jag hörde att bakterien ibland är...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: veronican
·
P
Foder & Strö Har hört ryktas om olika örter som ska hjälpa på ston som får extrema "PMS"-besvär under brunsten...Ngn som är bra på det eller har tips...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: phlikkan
·
F
Hästvård Igår vaccades min häst mot botulism. Kan jag rida honom som vanligt eller ska jag ta det lugnt? Isf. hur länge?
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Mynta2
·
T
Foder & Strö har en liten fråga ang havre, måste man kompletera denna med något tex vitaminer eller liknande? Vad skulle ni rekomendera? Har nämligen...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Någon som vet analysgarantin på dikalciumfosfat? Har ett hö med mkt bra protein/energi men lågt Ca och P värden.
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: Gammeln
·
T
Hästvård Jag har inte så stor erfarenhet av det här så därför tänkte jag fråga er här på forumet hur man känner att en häst har gallor? Hur ser...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Hur mycket tycker ni man ska ge ett hingstföl efter avskiljningen ifrån mamman? Och vad ska man ge dom.? :confused: :confused: Behöver...
Svar
1
· Visningar
1 008
Senast: cilvia
·
P
Foder & Strö Hur är det nu egentligen med ekollon. De är väl giftiga för hästar, eller? Är det dá sá att man máste stänglsa bort utsatta omráden...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Svar
28
· Visningar
2 318
Senast: Patrioten
·
S
Hästvård Kort fråga är ormbunkar giftiga?
Svar
5
· Visningar
3 961
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Vår islandshäst hade en massa små knölar på halsen och bogen när vi köpte honom för några veckor sedan. Knölarna är hårda och i storlek...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Gah, jag har tappat bort mitt papper =/ Så kan någon vänlig liten själ upprepa behoven för avvant föl åt mig. Jag vet vad hon ska ha nu...
Svar
4
· Visningar
1 005
M
Hästvård var på klinik i dag och trodde att min häst skulle få mera sprutor i bak knäna,men vetrinären sa nej....på måndag kommer min gårds vet...
2
Svar
23
· Visningar
2 662
Senast: SaraMara
·
A
Foder & Strö Ser ut som om höet är rätt kraftigt i år också (har inte fått analysvärdena ännu, dock, detta är en hypotetisk fråga). Jag vill absolut...
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: Nina83
·
Hästvård Hittade mitt 20-åriga sto halt i hagen vid lunchtid idag. Reagerade på att hon inte gick i den änden av hagen som den andra hästen...
Svar
6
· Visningar
3 021
Senast: aiquen
·
M
Hästvård Varför får hästen tjocka kotor. Hästen har väl sammansatt foderstat o haft det sen betes intaget (ca 10 aug) rids varje dag.och har nu...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag har införskaffat mig SLU-häftet som jag tycker är mycket bra. Men det står inte Mj-behovet till 2,5 månaders föl. Är det för att han...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp