Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej! Jag har nu läst att en fånghäst ska ha (kraft)foder med låg stärkelsehalt. Vilka foder stämmer in på det? :confused: Havre har...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Har ni något tips på "naturmedicin"? Det finns en massa preparat att köpa men har ni något tips på det som man har hemma. Typ matojla...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: lill_flesky
·
Foder & Strö Får hem min nya häst i morgon. Han är fem år, har gått på bete tills nu. Har dock fått havre som stödfoder vid träning. Jag har tänkt...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: veronican
·
S
Foder & Strö Vi har äntligen hittat ett bra hö. Enligt analysen var det 7,8 MJ och 52 g sm rp/kg foder. Det lät ju väldigt högt med tanke på att jag...
Svar
11
· Visningar
1 488
Senast: Sirisiri
·
S
Foder & Strö Nyaste pållen har de sista veckorna blivit lite stirrig, tittig och väldigt framåt. Havren gissar jag. Har bytt till pellets nu så får...
Svar
14
· Visningar
1 043
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Foder & Strö I vårt stall ger vi någon form av foderblandning, som ska innehålla vitaminer, mineraler m.m och ska användas tillsammans med havre...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: blondi3958
·
T
Foder & Strö de där me \"blank päls\".. visste inte var jag skulle lägga tråden, på hästvård eller foder... det har varit himla mycke snack om det...
Svar
7
· Visningar
1 215
Senast: Pyrusan
·
Foder & Strö Är inte så bra på det här med mineraler. Så har nån lust att titta lite på mina foderstater jag räknat ut och se om det behövs...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Minelli
·
Foder & Strö Fick svar idag, 30 i smbrp och 7,8 MJ (per kg foder). Detta ska jag föda ett dräktigt sto + en blivande åring på :crazy:. Jag köper hö...
Svar
6
· Visningar
1 523
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Min häst har fått en hel del äpplen på sistone och hennes mage har klarat det utmärkt. Däremot har hon svullnat upp i benen och...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Lydia
·
V
Foder & Strö Hur gör ni vintertid? I vårt stall vänder de upp å ner på alla badkar nu (har varit neråt 10 minus om natten så allt har ju frusit)...
Svar
18
· Visningar
1 893
Senast: chrisse
·
Foder & Strö Har nå lest olike tråder. Vi forer tre ganger pr. dag; 1. kl 8, 2. kl 14, 3. kl. 20. Hestene blir satt ut ved 9.30, og får stp ute til...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Haffe
·
L
Foder & Strö om hästen ingte "glänser" vad har den då brist på? B-vitaminer? om hästen e helklippt kan man ändå ge extra B-vitaminer utan att pälsen...
2
Svar
34
· Visningar
2 141
Senast: LillTihra
·
Foder & Strö Nu vill jag höra era åsikter, tack! Har hästen i ett stall där de har fri tillgång till vatten i hagen dagtid, dock inte i boxen...
2
Svar
31
· Visningar
2 870
Senast: Zaskia
·
M
Foder & Strö Hur ofta och hur länge kan man ge b-vitamin? På flaskan står det ju 14 dar. men om man vill ge längre eller om man märker att hästen...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Little_Chance
·
P
Foder & Strö Hej alla! Jag har ett 6 månaders föl som inte alls gillar hö något vidare. Han tar tag i sin hög med hö i boxen och drar den under sig...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Magdalena
·
R
Foder & Strö å hej hej. jo så här ligger det till..jaghar gett min häsrt Hippo basic nu i ca ett år, problemet är att det är ganske svårt att få tag...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö Jag undrar om någon har tips om foder/mineraler som ökar hovkvalitén? Har hört att betfor ger sämre hovar, men finns det något som...
Svar
12
· Visningar
1 552
Senast: SabinaOchSara
·
V
Foder & Strö Ni som har hästar som rids/tränas fullt, hur många kilo kraft får de om dagen? Vi hade en intressant diskussion i stallet igår och en...
2
Svar
25
· Visningar
2 977
Senast: GoddessOfLove
·
Foder & Strö Någon som har lust att hjälpa till att räkna? Inte med Optignägg, det kan jag göra själv, utan beräkna på riktigt! :D Har försökt men...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: tezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp