Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö I stallet där jag rider har de tydligen väldigt proteinrikt hö. Jag har inga siffror och siffrorna säger mig inget men nu är det så...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Har nu börjat introdusera mina hästar på hösilage, de får både hö o hösilage nu för att vänja sig succesivt. Har ingen analys ännu för...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min ponny trycker i sig ungefär dubbla sitt underhållsbehov, iofs växer hon fortfarande så hon kanske äter 1/3 mer än vad hon behöver...
Svar
8
· Visningar
746
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag måste ge mina två varmblod proteintillskott och undrar nu lite om dessa fodermedel. Jag har föra vintern fodrat med sojamjöl och var...
Svar
2
· Visningar
821
Foder & Strö :crazy:det har ju blivit sånt strul med höet och analyser osv, så nu har vi fått göra om allt med hösilage, och analysen ska komma nu i...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: YorkWann
·
L
Foder & Strö Har säkert vart uppe en tråd förut , men gör en till. Vart köper ni ert foder ? Havre , Betfor , Mineraler? Även spån och hö? Och vad...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: Thrandur
·
Foder & Strö Hej! Vi har fått vårt hösilage nu, men det finns ingen analys och trots att jag bad och tiggde om att få en från bonden bestämde han...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Lavinia
·
H
Foder & Strö Vad betalar ni för en säck hippo lusernpellets ungefär?
Svar
5
· Visningar
774
Senast: sissu
·
P
Foder & Strö Mitt 18-åriga hbl-sto får hel havre. Problemet är att hon blir väldigt pigg av havren, finns det ngt annat man kan ge för att byta ut en...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: suzukits
·
J
Foder & Strö Har precis fått min ´höanalys, som följer: Råprotein; 74 g/ kg torrsubstans Smältbart protein, 38 g / kg Energi:9,0 MJ/kg Har en...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Nina83
·
P
Foder & Strö Vart skickar ni era hö-prover för att få analys? Vad kostar det?
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Hur mycket är ett mått fosforbalans i gram?(inte hur mycket fosfor ett mått innehåller, det vet jag) Håller på att räkna ut vad...
Svar
15
· Visningar
1 164
Senast: ang
·
L
Foder & Strö Hur ger ni era hästar vatten i hagen på vintern? Att ställa ut en vattenhink i hagen är ju ganska meningslöst, den fryser ju på nolltid...
Svar
13
· Visningar
1 757
Senast: gonkan
·
B
Foder & Strö Hej! Har ett 16-mån halvblod, som är lite för rund om magen. Hon är avmaskad och utfodras med uträkning av analyserat hö: 56g smältbart...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö Hur mycket vitaminer inehåller ett "normalt" hösilage? När jag inte har räknat med hösilaget så fattas det: Vitamin B1: 23-33 mg...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Hobson & Dorell Är det någon som har erfarenhet av dessa produkter. Mitt sto som fölade i somras har blivit så "urlakad" av sin lille...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
5 945
Senast: Mitra
·
Foder & Strö någon som har betfor värderna nära till hands? jag skulle gärna vilja bli uppdaterad på dem .. MJ/smrp/mg/ca/p ?????
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Går det att få tag på sojaolja? Var i så fall och hur mycket kostar den?
Svar
7
· Visningar
1 955
Senast: Tillis
·
S
Foder & Strö Jag brukar köpa hel havre av en bonde, men nu i senaste leveransen så sa han att han bara hade havre / korn blandning. Och jag glömde ju...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: shampiz
·
S
Foder & Strö Kan någon hjälpa mig med detta? Jag skall ge min häst salt i fodret, kan jag ge vanligt hushållssalt eller måste det vara ett speciellt...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: westcob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp