Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har nyss bytt till det, och både jag och mina ponnys är hur nöjda som helst :bow: Är det fler här som provat detta hö? Har era...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Nina83
·
R
Foder & Strö Jag slänger alltid det överblivna. Vi krossar själva, och jag har alltid trott att krossat korn tappar näringen efter ett dygn som...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Rejält_felskapad
·
G
Foder & Strö tror ja d va :o har en bekant som ger sin häst fri tillgång på hö men väldit mycke kraftfoder 4 l fibergi 3,5 l havre 1 ,5 l av nån...
Svar
12
· Visningar
1 017
Foder & Strö I år har vi ett riktigt kanonhö, 95 smrp och 9.1 Mj. Dock blir ju kvoten på detta väldigt högt. 10,43 för att var exakt. Mitt fullbod...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: marli
·
Foder & Strö Läste tråden om överutfodring av protein, och undrar om nån vet HUR mycket för mycket protein man kan ge innan hästen faktiskt blir...
Svar
7
· Visningar
1 599
Senast: Jessica
·
T
Foder & Strö Läste någonstans (kommer som vanligt inte ihåg var :mad:) att för mycket morötter kan vara skadligt för hästen. Nu undrar jag, är det...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Tuki
·
E
Foder & Strö En person i stallet tyckte det var dumt att hästarna betade fruset gräs, eftersom de kunde få kolik av det. Nu undrar jag om det...
2
Svar
20
· Visningar
4 973
Senast: pinky
·
A
Foder & Strö Den 1/9 hade jag en fråga om foderstatsberäkning och fick massor med bra tips här... Kan säga att Ninas foderförslag med skrammelhavre...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: ang
·
B
Foder & Strö Är det sant att man inte kan ge hela korn som foder? är det farligt eller kan hästar bara inte bryta ned hela korn?
Svar
4
· Visningar
805
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Antagligen en dum fråga men VAD händer om hästen får för mycket protein ? Mer än protein knölar då... Min häst vill bara inte hålla...
Svar
9
· Visningar
1 375
Senast: feja
·
Foder & Strö Ni som har era hästar på fri tillgång av hö, hur mkt äter de/dygn? Jag har två halvblod, 580 kg och 650 kg. Den ena står på halm, och...
Svar
18
· Visningar
1 743
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Hej Jag undrar över ni som ger korn för att få lite lugnare och rundar häst, hur stor skillnad har ni märkt? Hur fort går det innan man...
Svar
3
· Visningar
969
Foder & Strö Min häst har nu vilat i sex veckor pga en segdragen kotledsvrickning. Han har stått på box nattetid samt liten sjukhage dagtid. Han har...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: veronican
·
D
Foder & Strö Vad är egentligen det? :confused:
Svar
19
· Visningar
1 839
Senast: martha
·
C
Foder & Strö Min häst har börjat tappa vikt och undrar vad finns för olika kraftfoder som gör att hästen går upp i vikt? Just nu går hästen på...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: nipa
·
N
Foder & Strö Hej! Vi får hem nya ponnyn nästa vecka och hon ska byta från hösilage till hö, hon håller redan på att byta över successivt hemma hos...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: alpha
·
Foder & Strö Jag har läst någon gång en max giva kraftfoder / 100 kg häst och gång. Nu hittar jag inte var jag läst detta, någon av er som vet hur...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Moppa123
·
C
Foder & Strö Ska fara idag och köpa lusern till hästen och undrar om man ska ta lusern hack eller lusern pelleterat, för det är väl dom alternativen...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: Iza
·
B
Foder & Strö Måste man alltid ha en höanalys för att räkna ut hästens foderstat? Jag funderade på en sak... tänk om det höt man fodrar med är "taget"...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Foder & Strö Någon som vet vad Miner Röd och Blå i Pelletsform innehåller för värden på Ca, P och Mg? Det är ju lägre mineralinnehåll i...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp