Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Vad är det som gör att min häst blir fullkomligt lyrisk på hösten, när almarna släpper sina löv. Han blir som en dammsugare, far runt...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: Backahasten
·
Foder & Strö Kraftfoder eller grovfoder?? Vad anser ni? Varför?? Själv anser jag at det är mer grovfoder än kraft...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: martha
·
H
Foder & Strö Räknas det på deras nuvarande eller blivande vikt? :bow: /Hanna
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Hawaii
·
Foder & Strö Analys Resultat: (alla värden i kg foder) Smbr Protein: 57g/kg Energi: 7,2MJ/kg Ca: 4,4 g/kg P: 1,3 g/kg Mg: 1,1g/kg K: 9,8 Den ena...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Hur länge hållet säg en fodersäck? Jag har en krafft proteinsäck som jag köpte i maj tror jag. Nu behöver pållen inte så mkt protein...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Sesselja
·
Foder & Strö Har två föl, ridponny samt halvblod, födda i april som ännu går med sina mammor. Behöver de kraftfoder etc så länge de diar? De skall gå...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Magdalena
·
K
Foder & Strö Hur länge bör betforen få svälla innan man serverar den till hästen? Och hur mycket vatten ska man ha i? :confused: Kaka :bow:
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Kaka
·
A
Foder & Strö har ju nu tänkt köpa ishavsalger ...men kan man ge det med foderjäst :confused:
Svar
6
· Visningar
830
Senast: AlexH
·
T
Foder & Strö Jag har köpt in ett par ton av förra årets hö som komplement till årets hö. Mest för att pållarna ska kunna få lite mera stråfoder att...
Svar
5
· Visningar
810
Foder & Strö Hur påverkar halmen foderstaten? Jag har försökt hitta detta nånstans, men har inte lyckats hitta nåt. Vad innehåller halm egentligen...
Svar
10
· Visningar
1 284
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Någon här som har erfarenhet av dessa örtblandningar ? Gärna dem för hästar med luftvägsproblem. :)
Svar
2
· Visningar
885
Senast: PeGe
·
Foder & Strö Sitter här i foderstatsdjungeln och räknar och ett foder som passar perfekt in just nu är Hippo Alfa. Problemet är att det handlar om en...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: Moniq
·
P
Foder & Strö men jag måste då bara veta vad det är för skillnad på näringsinnehållet i betfor och lucern pellets ? och om det går att "räkna om" hur...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Nina83
·
K
Foder & Strö Jag är relativt ny på det här att räkna foderstat själv, men gör det iallafall utifrån SLUs häfte och Christina Planck + lite småtips...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Gammal hbl valack (-82) Rids fullt. Äter 12 kg hö/dag Betfor, lusern samt fibergi nu. Vill byta ut fibergin mot något annat, han är...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Har ett hösilage med 7,0 MJ och 66 smrp. När jag räknar så får jag ett högt proteininnehåll och ett för lågt energivärde, så jag behöver...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: pys1
·
B
Foder & Strö jag börjar inse att jag kanske måste göra en höanalys för att kunna hitta rätt foder till min fjording. Och då har jag lite frågor om...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö jag undrar hur högt energibehov MJ min ponny har. han är en connemarakorsning på 19 år. han är 139 cm hög och han rids ca 6 dagar i...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: Bucus
·
M
Foder & Strö Maxad, maffig D-ponny. Blir riden varge dag(30-120 min). 0.6 kg havre, 50 g mineraler, 0.5 kg betfor, 30 ml B-vitamin, en tsk. vitlök...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: majola
·
B
Foder & Strö På vårt stall har de flesta analyserat sitt hö, men inte någon har analyserat havren. Min häst får ca. 3-4 kg havre per dag och jag...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp