Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hade hoppats att min övergödda arab skulle börja smalna av nu när betet inte innehåller lika mycket näring längre. Men icke! Hon går...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: Aip
·
Foder & Strö Eller..? Jag pratar om Kraffts hackade strå alltså. Att få "mycket" av det borde väl inte vara skadligt, likaväl som det inte är...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö På Eggersmanns fodermått står det att ett mått= 1kg pellets och 750g Musli. Så man ska ta 1 och 1/4 skopa musli för att få 1kg...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö På mina hästars foderstater? Höet innehåller: 7,5 MJ 44 Smrp Ca 4,1 P 1,9 Häst 1: Halvblod, 10 år, ca 650 kg, tävlar på utesäsongen...
2
Svar
30
· Visningar
1 772
Foder & Strö En kort fråga: Vad har havre för TS?
Svar
2
· Visningar
855
Senast: majola
·
H
Foder & Strö Har en undran kring höanalysen jag ska skicka in till AnalyCen (hämtat på Granngården). På pappret står:Upplysningar om...
Svar
5
· Visningar
1 132
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Förlorar kornkross näringen om det står länge efter att det blivit krossat ? Hur snabbt bör man förbruka det ?
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Hannely
·
L
Foder & Strö .......Fibergi i kil eller Karlstad trakten????? :confused:
Svar
3
· Visningar
718
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Foder & Strö Ska räkna foderstat och undrar hur jag enklast räknar ut vikten på min häst eftersom jag inte har tillgång till någon våg. Verkar finnas...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Sirisiri
·
Foder & Strö Hej det är bara jag igen.. :o Behöver hjälp med foderstat. Den här gången till ett föl på 1 1/2 år. Islandshäst ca höjd 132 cm...
Svar
14
· Visningar
1 910
Senast: Magdalena
·
L
Foder & Strö Fick analysen på hö av bonden, men hur kan man läsa om alla ATT,PBV ect. Har aldrig sett dessa förut . Någon som Vet!!! Torrsubstanshalt...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: Magdalena
·
P
Foder & Strö Skulle ni som är duktiga på uträkning av foderstater kunna hjälpa mig med ett problem jag suttit hela morgonen med. Hästen ifråga är en...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Nina83
·
E
Foder & Strö Hur räknar man ut en hästs näringsbehov egentligen? Man ser vissa på denna sida som verkar bara behöva kolla lite snabbt på nåt inlägg o...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Nina83
·
Y
Foder & Strö Vad matar ni era föl med? Hur mycket? :confused: Hur gamla är fölen? /Yez :cool:
2
Svar
22
· Visningar
2 017
Senast: ako
·
V
Foder & Strö Nu har jag sökt här på forumet och hittar inte det jag undrar, nämligen vad har halm för näringsvärde? Dvs. smp och MJ plus även om det...
Svar
14
· Visningar
11 718
Senast: Bucus
·
B
Foder & Strö Någon mer som läst artikeln i senaste hästfynd (tror jag??) om att hästarna svälter på nätterna. Det låter ju hemskt! Men vad gör man...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 538
Senast: Margaux
·
K
Foder & Strö Dodson & Horrell-näringsinnehåll? Någon som vet deras olika muslifoders näringsinnehåll? Skulle vara jättetacksam :bow:. Har de ngn...
Svar
1
· Visningar
752
Foder & Strö Analys (kg foder) TS 84 % Smbrp 27 MJ 7,2 Ca 2 P 0,9 Mg 0,7 högivan ska hållas på ca 8 kg Ska gå på detta hö alla mål i ca 1 mån...
Svar
16
· Visningar
1 273
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Torrsubstans 52% Smältbarprotein, foder 21 g/kg foder Energi, foder 4.8 MJ/kg foder Kalcium Ca 1.5 g/kg foder Fosfor P 1.1 g/kg...
Svar
14
· Visningar
2 664
Senast: Nina83
·
P
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon av er använder detta foder. En vän till mig som bor i England använder detta och är väldigt nöjd! Vad tycker ni...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp