Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag undrar varför man allra oftast bara tar en analys på Energi, protein, Kalcium, Fosfor, Magnesium och Kalium när man gör en höanalys...
Svar
14
· Visningar
2 345
Senast: Rimfaxe
·
O
Foder & Strö Enligt Christina P bok så är behovet av selen 0,2 mg/100 kg kroppsvikt. Hippo Alfa innehåller hela 30 mg per kg enligt den produktblad...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Opi
·
M
Foder & Strö Vill ha foder som ger mera \"sprutt\" Kan nån hjälpa mig .. Har följande analys på hö 8,4 mj 17 smrp 2,0 ca 1,0 p 0,6mg 10,6 k...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
Senast: Jessica
·
B
Foder & Strö Hallå alla =) Har suttit och läst nästan ALLA trådar här i foderforumet, men inte hittat något svar till mig ;) Jag undrar om det finns...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: **BORTTAGEN**
·
R
Foder & Strö I år ska jag bara fodra med hösilage och eventuellt lite halm för magen, ts ligger på ca 60% men jag undrar ungefär hur mycket hösilage...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Magdalena
·
L
Foder & Strö Vilket foder kan jag ge till lilla araben. Är inte så mager men smal. Har varit missköt innan. När jag fick honom så börja jag ge honom...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö Hej! Efter förra årets 2:a skörd där protein o energi var lågt, så bestämde vi oss för att gödsla lite i år efter första skörden... Om...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: anna_lundsbo
·
Foder & Strö Hejsan!! Sitter här och räknar foderstat till en 6 mån fölis. Funderar angående soja :smirk: Jag har fått lära mig att maxgivan är...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Taz
·
H
Foder & Strö tänkte bara höra om det finns någon som har några bra rekomendationer till vad ja ska fodra mitt föl med, det är precis avvänt i från...
Svar
2
· Visningar
687
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Det är så att mitt fullblodssto äter hösilage nu, har gjort det ett tag men är ganska lös i magen. Provade förut att ta bort betforen...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Glimten
·
H
Foder & Strö när kan man vaccinera sitt föl mot botulism? är det farligt att fodra med höensilage innan man har vaccinerat?
Svar
1
· Visningar
838
Senast: Bucus
·
F
Foder & Strö Vad kostar Krafft Breed då?
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Nina83
·
J
Foder & Strö Någon som vet något sådant? Gärna med en Ca/P-kvot under 1.
Svar
5
· Visningar
1 682
Senast: jessicaaa
·
M
Foder & Strö NINA83... Kan du kolla tråden om mera \"sprutt\" Jag tror att kanske räkneexemplet på din fina hemsida är felskriven. När man räknar...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Nina83
·
J
Foder & Strö Ni som fodrar med hösilage.. hur mkt ger ni?
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Gammeln
·
M
Foder & Strö Vilka här inne använder/använder inte bryggerijäst? Varför använder ni/använder inte? För och nackdelar? Vilka mängder? nyfiken merman
Svar
2
· Visningar
742
Foder & Strö Har bara en gammal variant av Plancks bok och är inte så insatt i "moderna" fodermedel, så jag undrar helt enkelt till vilken...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Nina83
·
O
Foder & Strö Äntligen ett mineralfoder med mer Fosfor än Kalcium. Med de usla proteinvärdena i höet så måste jag ge mycket lusern, vilket ger mycket...
Svar
19
· Visningar
2 222
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö Jag har en två åring som jag skulle vilja höra vad ni skulle ge henne för foder och i vilken mängd? 2år pappa fullblod mamma halvblod...
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: aniratak
·
Foder & Strö Jag försöker leta i literaturen med hittar inget. Hur räknar man att näringsvärdet i hö förändras på ett års lagring? Vitaminer (framför...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp