Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad kan man göra åt en häst som är pollenallergisk? Just nu är det riktigt jobbigt för honom, det verkar klia något hemskt i näsan på...
2
Svar
31
· Visningar
16 003
Senast: Robertino_susse
·
Foder & Strö Jag har många funderingar kring krafftfoder och jag skriver här och hoppas att jag kan få lite hjälp, så snälla skriv era tankar och...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Tuvisen
·
F
Hästvård ja? vad är det för något??:confused:
Svar
1
· Visningar
696
F
Hästvård i morse hittade jag två "avlånga" knölar precis vid sadelgjordsläget.:confused: ett på var sida. har inte sett/märkt detta förrut...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: freakshow
·
Foder & Strö Diskuterade idag med min höbonde vad för hö jag vill ha eftersom förra årets var en sorg för plånboken och för min svårfödda häst med en...
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst har fått ett sår på ett framben när hon har trampat sig själv. Jag tvättar rent med sprit och lägger ett spritomslag (gjorde...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på svarthavre och vanlig havre?
2
Svar
25
· Visningar
12 343
Senast: alke_
·
T
Hästvård Hej! Idag har pållen lyckats trampa av sig en sko igen :grin: Händer kanske 1-2 gånger mellan varje skoningsperiod (max 8veckor). Nu...
Svar
9
· Visningar
1 775
Senast: mackan
·
J
Hästvård Kan man använda både Horsol och prob schampoo+olja samtidigt till eksemhäst? Eller borde jag bara använda en av dom? Mvh Jennifer
Svar
1
· Visningar
685
Senast: hanny
·
G
Hästvård Hej! har ett ponny sto, okänd korsning, som har väldigt torr hud, någon med erfarenheter? tips och ideer ? jag skulle villja smörja in...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: hanny
·
Foder & Strö Om en knapp månad så ska vi släppa våra hästar i sommarhagen. Jag har en tvååring som är väldigt svår att hålla i hull. Hagen de ska gå...
2
Svar
36
· Visningar
3 012
Senast: SeagirlM
·
L
Hästvård Hej! Jag har sökt i gamla trådar efter hovar som flyter ut, och hittar en hel del. Men eftersom jag är väldigt, väldigt grön på detta...
2
Svar
29
· Visningar
3 007
Senast: Skogstamefan
·
P
Hästvård Nu har våran häst får ventipulin och fabrol, men han andas fortfarande mycket över magen. Hon skrev som diagnos COPD och sade att han...
2
Svar
23
· Visningar
2 796
Senast: TantEster
·
F
Hästvård Om tråden ligger fel så får moderator gärna flytta den. Min häst har hela vintern varit dålig i magen. Fram till nyårsafton gick hon...
Svar
10
· Visningar
5 017
Senast: urkella
·
Hästvård Har en valack som under ca en månads tid får som små sadelknutor framför allt uppe på ryggraden, nån enstaka vid sidan av ryggraden och...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: Mynta2
·
Hästvård Varför får en häst stengallor???? Min hade det innan han skoddes om förra gången...snart dax för skoning igen och tycker han verkar...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Kicki_83
·
S
Hästvård Tänkte bara höra hur ni gör mer era shettisar nu när det vaknas bete? Själv har jag quartern och shettisen på hö på dagarna sen på...
2
Svar
20
· Visningar
1 425
Senast: sandrabjelkelov
·
M
Hästvård Hejsan! Vi har precis köpt en 1årig halvblodshingst med planer att han snart ska kastreras. Vet att en vetrinär här i trakterna brukar...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: moniq
·
S
Hästvård Nu är det snart dax att försvara sin häst mot alla dessa j*vla bitande kryp igen. Vill ha tips på riktigt bra flugmedel som fungerar...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: axel
·
Hästvård Jag börjar känna mig ovanlig! Jag och kompisen/stallägaren har i flera veckor haft våra hästar utan täcke både ute och inne. Är det...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 458
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp