Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle vilja ha era erfarenheter av senskador. Hittade min pålle haltande i hagen för några dagar sen. Han har antagligen fastnat med en...
Svar
19
· Visningar
1 518
Senast: Rebecka83
·
I
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av hästar som är "moon blind" eller möjligen har mooneye? Jag misstänker allvarligt att min...
Svar
11
· Visningar
3 654
Senast: Bylund
·
Hästvård Igår var min häst helt plötsligt svullen mellan frambenen, på insidan av baklåren, längs strupen och längs mankammen. Stenhårda...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: MammaHelena
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har köpt en ny häst som flyttar hem till mig om några dagar :):) Vi har gräshagar med ganska mycket gräs i, men denna häst...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: MammaHelena
·
M
Hästvård Hej igen. kort och gott: Pållen ( ponny, 5 år) har under ca 2 veckor haft en genomgående hasgalla på ena bak. Ingen synlig hälta...
2
Svar
22
· Visningar
3 720
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en ponnyåring hemma som de senaste veckorna varrit lite snorig. Det är tjockt och segt som klister, men ponnyn är precis som...
Svar
7
· Visningar
2 207
Senast: Ela66
·
Foder & Strö Min far for iväg i veckan och skulle köpa salt och mineralsten till sommarbetet, men fick då rekommendationerna att istället använda...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö hur får man i hästen mineralerna?? Min häst avskyr mineralerna, finns det "goda" mineraler?? Det är ju ännu svårare när han inte...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Seabaz
·
Hästvård Jag undrar hur ni skulle sko en häst som sliter ena bakhoven mer på yttersidan än inner. Vad är viktigast att tänka på? För 4 veckor...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: Kookaburra
·
L
Hästvård Förlåt mig moderatorer, jag vet att det finns en fångtråd och jag har sökt väldigt mkt men jag har så himla många frågor ang vad som...
Svar
6
· Visningar
1 437
Senast: Atalantha
·
Foder & Strö Finns det något liknande Foderbilen (hund- och kattmat) där man kan beställa hästfoder via nätet och få det hemlevererat till vettiga...
Svar
11
· Visningar
4 718
Senast: Mitrolle
·
L
Hästvård Min häst har kronist klåda på ben och nu man och svans rot.....har provat alla möjliga medel. Men inget fungerar.Någon som har bra...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: luzzebullen
·
Hästvård Hej! Jag är så himla sugen på en 2årigt hbl med bockhov b.f. Tycker han är skapligt billig oxå... Ni som har erfarenhet av bockhov...
2
Svar
33
· Visningar
11 313
Senast: coari
·
Hästvård Ska ut och tävla imorgon och med tanke på att jag har skimmel är tanken att han ska bada idag. Eftersom det är fler som vill duscha...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Centaur
·
Hästvård Sökte på eksem men hittade inget riktigt bra svar... Förlåt mig. Som man kan läsa i Håll oss uppdaterade så har jag just köpt min...
2
Svar
29
· Visningar
2 159
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Hade vet ute igår igen till mitt sto.Ögat har runnit konstant och varit svullet på tok för länge nu.Har fått salva i alla dess...
Svar
13
· Visningar
2 058
Senast: Hellez
·
Hästvård En häst i stallet (relativt ny) visar ovilja att gå i de minsta nedförsbackar. Han protesterar inte på något våldsamt sätt men står emot...
2
Svar
20
· Visningar
6 074
Senast: kitty
·
A
Foder & Strö Min häst har släppts på bete nu och skulle behöva gå upp i vikt då det är lite magert. Eller ja, hon är svårfödd, de andra hästarna är...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård Vi gränsade av vår hage för ca 2 veckor sedan så att min häst skulle få en kompis, men vi började med att sätta dem i hagen brevid...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Soul
·
Hästvård Min Armani har hosta och fick igår utskrivet Fabrol av veterinären. Detta ska ges i fodret 2 ggr/dag, han har haft detta preparat...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp