Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min pålle ska ju såsmåningom avlivas då hon inte kommer bli frisk. Har inte fått klart på papprena, vet skulle skicka men har inte...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: incognito
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet utav könssjukdom hos häst? Sto/hingst? Symptom etc? Fick höra att kompisens sto som är skimmel kunde ha...
Svar
2
· Visningar
2 627
Senast: Gnist
·
Hästvård Hur tvättar man en väldigt smutsig snopp på en häst som verkligen inte vill bli tvättad där? :crazy: Är det bara att låta det vara...
Svar
15
· Visningar
4 252
P
Hästvård Hejsan. Mitt varmblod har STORA problem med bitflugor, idag när hon vart ute i hagen och jag skulle hämta in henne var hon helt...
Svar
1
· Visningar
2 165
Senast: LuckyLady
·
S
Hästvård Jag funderar på att ha permanentbädd, först och främst för att det går bra mycket snabbare att mocka så man spar in mer tid. Och sen är...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 897
Senast: heland68
·
S
Foder & Strö Förra veckan hade jag en liten disskusion med en tjej i stallet, jag sa att jag kanske skulle pröva med att ge lusern till min tunna...
Svar
3
· Visningar
1 971
Senast: stjarlotte
·
S
Hästvård Mitt sto blev utdömd för några veckor sen, lindirig kotledsartros i bf och återkommande hälta under igångsättningen efter en skada förra...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Silly
·
Hästvård Inatt fick min häst kolikkänningar och grovtarmsförstoppning. Han fick stå på dropp i 3 timmar då han vägrade svälja slangen...
2
Svar
39
· Visningar
14 082
Senast: Cariia
·
Foder & Strö Våra hästar går på ganska kort bete då vi inte vill riskera fång, en av dem har haft ganska nära till fång en gång tidigare. Jag undrar...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Är det farligt att sluta ganska tvärt med havre? Köpt en häst som har ätit 3 kilo havre per dag och hos mig kommer han inte att få någon...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 928
Senast: champagne
·
A
Foder & Strö Hej Behöver lite tips och råd om kommande betessläpp. Har en fyraårig unghäst o en liten b-ponny på 24 år. Unghästen är inga...
2
Svar
28
· Visningar
3 374
Senast: anni0001
·
Hästvård Har en arab som har ont i ett bakknä, vi ska iväg på hältutredning nästa vecka. Nu har jag fått höra att cystor i bakknäna är lite...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: marie ireholt
·
Hästvård Hittar bara gamla trådar och nu behöver jag bra råd. Har konstaterat bärrandsröta på alla 4 beteshästarna trots att dom kommer från...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: bigganl
·
R
Hästvård Har en häst som i fredags började bli sårig i karlederna båda bak men såren satt bara där hon har vita tecken. I lördags hade såren...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Rouge
·
S
Hästvård Vill veta allt. Vad har den för "fel"? Hur påverkar det hästen? Har den blivit halt eller liknande p.g.a det? Eller går den att...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 011
Senast: Emeliiu
·
L
Hästvård Har precis fått hem en ny häst och han är inte så blank i pälsen, har ej gått med täcke under vintern och varit riktigt långhårig...
Svar
4
· Visningar
1 870
T
Hästvård Hästen i fråga kniper med svansen åt ena hållet om ni förstår hur jag menar. Har även svårare för att sätta under det benet den kniper...
Svar
3
· Visningar
3 433
Senast: Trollungen
·
Hästvård I augusti förra året upptäcktes en knäledsinflammation i min hästs ena bakben och man behandlade med kortison, 2 månader senare var han...
2
Svar
38
· Visningar
7 175
Senast: Lavinia
·
A
Hästvård Min 3åring började snuva och hosta, ingen feber o i övrigt pigg.. efter 2 veckor ringde jag ut distriktsveterinär som kom och tog...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min 4-åring har fått vårtliknande saker på överläppens anläggningsyta mot underläppen. Det är två runda ringar med "mjukare" del inuti...
Svar
8
· Visningar
853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp