Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som har det? Har försökt hitta men inte lyckats.
Svar
3
· Visningar
1 916
Senast: Boj
·
Hästvård När bör man vara uppmärksam eller misstänka att en häst har Kissing spines? Vad för betéende ska man vara vaksam på? Hur agerade era...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: wildrose
·
Hästvård Hej, Har läst i ett par inlägg om läderhudsinflammation och har försökt få fram mer information om det. Kan någon förklara vad det...
Svar
8
· Visningar
7 223
Senast: Popplin
·
Hästvård Våran ponny blir mycket svettig efter ridning både på banan och i ridhuset. Efter man har svampat av henne ska man helst använda täcke...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Snyggve
·
B
Hästvård I våran sommarhage finns det en brunn som jag aldrig tidigare lagt märke till, men i år när jag gick förbi där hade brunnen inget lock...
Svar
9
· Visningar
1 445
Senast: lindgreen
·
Hästvård Jag har ett ettårigt sto som har förstorad sköldkörtel och när vi tog ett blodprov så visade det förhöjda värden. Nu står hon på Skara...
Svar
16
· Visningar
6 962
Senast: lindgreen
·
Hästvård Hej Hopp! Tänkte kolla lite allmänt vad ni anser om att köpa en häst med lite gallor? Har hittat ett 7 årigt sto som jag verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 002
Senast: roge
·
Foder & Strö Betmelass är ju inte bra för korsförlamningshästar, är fruktosmelass lika dåligt, sämre eller bättre till korsförlamningshästar...
Svar
4
· Visningar
1 596
Senast: Natasja
·
Hästvård Blir tokig på alla hästproblem. Testade att longera pållen lätt inspänd här om dagen och tycker då att han inte trampar under sig med...
Svar
5
· Visningar
1 138
Senast: Boj
·
N
Hästvård Ngn som gjort det på sin häst? Resultat? Konvalecens? Komplikationer? Kostnad? Övriga åsikter? Har ett överben som inte är nån...
Svar
3
· Visningar
2 618
Senast: Emmsan
·
Hästvård För att göra en lång historia kort så hade min häst en böld mellan ganacherna som inte var kvarka utan en lokal inflammation och av...
2
Svar
39
· Visningar
2 698
Senast: TinyWiny
·
Hästvård I tisdags morse upptäckte jag att min häst var sjuk. Han hade inte ätit något av kvällsmaten, var mycket trött, hängig och hade 38,9 i...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att få upp min häst i vikt.. det är en arabvalack på 9 år som åkte på borrelia i somras. Och tappade enormt...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: MissMisty
·
Foder & Strö Ni som har fånghäst, hur gör ni på sommaren? Vi kommer ha 4 hästar i sommar. Ponnyn som fick fång förra året, hennes 3 åriga avkomma...
Svar
13
· Visningar
1 612
Senast: MiniLi
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
13
· Visningar
1 948
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Är det någon som har testat dessa fodertillskott? Vad tycker ni? Har era hästar haft någon ledinflamation under tiden ni använt det? Har...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Soffan74
·
Hästvård Tänker börja ge mina spatthästar flexijoint och såg att det finns både flytande och pulver. Dock står det inte hur mycket man ska ge av...
Svar
13
· Visningar
2 195
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård hej finns medelt som heter bromsbroms kvar och vart får man tag i de isåfall?? någon som har något annat tips på medel som FUNKAR mot...
Svar
15
· Visningar
8 793
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur kommer det sig att hoven har denna defekt? Är detta Barkhov? Hittar inget på nätet..
Svar
11
· Visningar
4 009
Hästvård Hej Vi köpte en pålle i september förra året, Hon är inte klippt. Men nu ( bor i skåne ) Har det blivit väldigt varmt, Pållen har...
2
Svar
21
· Visningar
1 818
Senast: Beanka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp