Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Om en häst inte ska äta kraftfoder under en periond tex pga vila, eller grovfodret täcker behoven eller någon annan anledning, vet ni...
Svar
10
· Visningar
1 193
Senast: MiaMaria
·
M
Hästvård Finns det några regler på att man måste mocka i en hage eller i en lösdrift? Det är väl hälsosammast om man gör det för då blir det...
Svar
1
· Visningar
624
Hästvård Hej! Min ponny hade för ett halvår sedan varit i bråk med en ny hagkompis och fått vita sår i manken. Det är flera som skavsår med päls...
Svar
6
· Visningar
1 396
Senast: Rea
·
L
Hästvård Har en d-ponny som nu är behandlad två ggr. för kotledsinflammation utan att reagera på behandlingen.. veterinär tror att det är något...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Enemaerke
·
J
Hästvård Hej! Jag har en åring som går på bete med en kompis. Han har haft ett fult sår på ett framben som nu börjat läka fint, men idag är...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: gylle
·
F
Hästvård Min ponny har gått på gräs i 5 timmar idag. Det är ca en vecka sedan jag började släppa henne på gräs - först ca 30 minuter, och så mer...
2
Svar
26
· Visningar
4 631
F
Foder & Strö Idag fick jag hem min foderhäst. Ett 15-årigt varmblodsto. På alla bilder jag fått är hon mullig och fin men nu när hon kom hem så...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 395
Senast: annoj
·
Hästvård Jodopax har, åtminstone jag, alltid i stallet och det är ju göördrygt. Helt plötsligt så duger inte jodopaxomslag längre utan man ska...
2
Svar
36
· Visningar
17 725
T
Hästvård Hej Jag har haft min häst utlånad på foder hos min svåger i ca 9 månader pga av att jag fått barn och jag bliv sjuk samtidigt. Innan...
Svar
2
· Visningar
924
Hästvård På sistone tycker jag att min häst, ett fullblodsto på 10 år har blivit allt mer stel i ena sidan och spänner sig mer. jag har sen i...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: pomelo
·
N
Foder & Strö Just nu har jag en medryttarhäst jag kanske ska köpa. jag tycker bara att hans fodersats är lite speciell. Han är en överviktig...
2
Svar
28
· Visningar
2 201
Senast: godishanna
·
Hästvård Jag har lagt märke till att min ponny på senare tid har fått ganska konstig päls. Om ni tänker er fölpäls, åt det hållet! Den är inte...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Legolaz
·
Hästvård Försökte söka med hittade bara annat om fästingar, ej vaccin mot de. Satt och funderade lite , jag skall ju vaccinera mig själv mot...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: pimy
·
S
Foder & Strö JAg tycker det är väldigt svårt att veta vart jag ska lägga min starthäst på för MJ nivå. JAg ger min nu lite över 100 MJ. Jag börjar...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: Mystofflan
·
Hästvård För en månad sedan använde jag back on track täcke dagligen. Men pgr att det hade så dålig passform så sålde jag det & övergick till...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: TinyWiny
·
A
Hästvård Det är så att jag får min foderponny i juni och undrar vad jag bör tänka på nu innan, allt från besiktigas till att vaccineras? Vad mer...
Svar
1
· Visningar
1 921
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö När började man att ensilera höet? Finns det ngn som hässjar hö nuförtiden? Ngn som vet? Ylva som alltid är nyfiken!;)
2
Svar
29
· Visningar
3 312
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Hejsansvejsan. Jag rider ett fullblod/oldenburgare/hannoveranare, en trevägskorsning alltså. Mycket grov i typen, samt lite hull...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: florello
·
E
Hästvård Jag har precis köpt häst igen och det är superkul. Dock har han stått en längre tid så han är relativt omusklad. Dock är han hyffsat...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: edd11e
·
Foder & Strö Hej alla. jag läste i en tråd (som jag inte kan finna) om en häst som hade "klickningar" i lederna när den gick, antar att de beror...
2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp