Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: Atalantha
·
H
Hästvård Känner att jag bara måste bolla tankar och funderingar litegrann.. Igår morse åkte jag ut till stallet, vi skulle iväg och tävla och...
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har sett en annons om stora fyrkantsbalar hö av lusernblandning. De ska hämtas från fältet. Jag har för mig att jag har läst att det...
Svar
7
· Visningar
1 376
Senast: racerkorv
·
L
Hästvård Tänkte att jag skulle prova halmpellets eftersom det är bättre för gödselstacken än spån men fy vad dammigt. Usch, hästarna var alldeles...
Svar
6
· Visningar
1 363
Senast: Boj
·
Hästvård Vill ni läsa min långa historia om min häst finns den under rubriken uppdatering...snälla läs. Jag ska in på åtebesök på onsdag med... 2
Svar
30
· Visningar
3 070
Senast: Anna Lilja
·
Foder & Strö Har börjat vant in min häst på gräs, går nu ca 4h och hade tänkt öka till ca 5h i helgen... Men hur mkt måste man vänja in dem på gräs...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård JAg ska nu försöka berätta vad leden/benet sitter som jag vill ha reda på vad den heter. Tänk dej mellan hoven och kotan så går...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Lejonelle
·
Hästvård vitt snor och rinniga ögon på vår c-ponny, vad kan det bero på? står ute dygnet runt nu. täcke på när det har behövts. något med det...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Sickan
·
N
Hästvård Hej alla kloka! Har en minishettis på 2 år som vänder rumpan mot andra hästen och kissar/skvätter mot honom. Inte kan hon väl vara...
Svar
6
· Visningar
796
Senast: annie_cool
·
Hästvård Jag har alltid haft skog i alla hagar, och anser eg att de SKA ha det. Nu har jag dock lite besvär, jag skulle behöva iaf en period...
Svar
8
· Visningar
874
Foder & Strö Som jag förstått det så är det iof många olika faktorer som spelar in när det gäller fång och antalet fånghästar verkar ju ökat markant... 9 10 11
Svar
200
· Visningar
25 016
Hästvård Jag hade hovslagaren ute i veckan och min häst som vanligtvis är något ryckig i bakbenen och har svårt att slappna av till en början...
Svar
7
· Visningar
1 306
Senast: Casteloro
·
Hästvård Min halvblodsvalack har en bedrövlig man & svanstillväxt. När jag köpte honom förra sommaren så hade han i princip bara några "testar"...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: bananflugan
·
Hästvård Fick igår veta att pållen hade fått en muskelslitning fram.. Det lät väldigt allvarligt när hon förklarade det som en "flärp som bara...
Svar
4
· Visningar
3 572
Foder & Strö Jag har en lånehäst hemma över sommaren och har upptäckt en mycket iriiterande sak hon gör. Hon tuggar på impregnerade stolpar och så...
Svar
16
· Visningar
1 869
Senast: Inte_Ung
·
J
Foder & Strö Hejsan, Har ett liten fundering. Ska göra om stallet och får lite problem med höförvaringen denna vinter bara. Kan man förvara höet i...
Svar
6
· Visningar
2 636
Senast: Burza
·
Hästvård Jag känner mig totalt utlämnad med min sjuka häst. Jag behöver era råd och tips på hur jag ska lösa denna härva. För just nu känns det... 2
Svar
37
· Visningar
4 592
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Var inne och tittade på vårt kända hästsportsvaruhus! Under deras nyheter finns det något sem heter B-Vitamin ponny! Behöver ponnyn...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: ameo
·
Hästvård Ponnyskrället har på okänd vis lyckats haka fast sitt eksemtäcke i stängseltråden inatt, och slitit sönder magplattan på det. Han rörde...
Svar
4
· Visningar
1 295
G
Hästvård Hej Har en fråga som jag gärna vill ha hjälp med. Jag tycker att min häst då och då ställer sig i "kisställning" men det kommer...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: stalltanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31