Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Min femåring har börjat ta ojämna steg bak. Att stegen är ojämna syns i skritt, inte alltid men ibland, i regel på lång tygel. Vid ngt...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: willy
·
Hästvård Går här och funderar fram och tillbaka och behöver lite input om mina tankegångar. Historien kort. Min hingst fick en kraftig...
Svar
9
· Visningar
1 533
Senast: Lindsen
·
Hästvård har ni börjat med det än,jag tycker det är lite flugor och knott?
Svar
6
· Visningar
855
Senast: AbsolutTove
·
T
Hästvård Hur länge får hästen stå på boxvila som längst enligt lag? Har för mig 10veckor men är inte säker, varmblodet har stått i 8veckor på...
2
Svar
23
· Visningar
2 027
H
Hästvård Såg igår när jag var ut till hästen att vänster bak har spruckit totalt :S På utsidan är det en spricka som går hela vägen upp. Vad...
Svar
13
· Visningar
2 830
Senast: MaRomer
·
Hästvård Vad vet ni om dessa? För- och nackdelar? (Vore intressant om någon använde de tunna, 4 eller 6 mm...)
Svar
1
· Visningar
709
A
Hästvård Någon som har erfarenheter av hästdammsugare? Tips? Prisvärda? Hur länge håller dem? Vilka sorter finns det? ;) Skulle vilja ha...
Svar
2
· Visningar
3 647
Senast: prunella
·
Hästvård Vill egentligen mest skriva av mig... Men alla synpunkter, råd, etc om vad ni skulle gjort, eller tycker jag bör göra tas tacksamt...
Svar
4
· Visningar
2 004
Senast: grimman
·
P
Hästvård Tänkte höra vad ni tror, om jag är inne på rätt spår eller helt ute och cyklar. Det gäller mitt 6-åriga halvblod, i höstas hade hon...
2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Madick
·
Hästvård Min underbara tävlingshäst var starkt positiv för borelia nu i våras, är nu behandlad så nu hoppas vi att han mår bättre igen. Men nu...
Svar
10
· Visningar
799
Senast: Royal
·
Foder & Strö Ger just nu ganska stor kraftfodergiva då hästen inte vill äta så mycket hö. Räknade lite på vad det kostar mig och höll på att sätta...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min häst är aldrig frisk och jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Det började förra året med att hon fick griffelbenet...
Svar
5
· Visningar
875
M
Hästvård Jag vet inte riktigt om tråden ligger rätt nu men, är det bara jag som ser hur hemska dem flesta ridskolorna är? man ser häst efter...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 852
Senast: angelwings
·
E
Hästvård I höstas "tappade" min häst h bak när vi skrittade, efter att ha ringt veterinär kom vi överens om att jag skulle boka tid på klinik...
2
Svar
27
· Visningar
1 832
Hästvård Hej! Har någon mer använt Voltaren gel på hästen? Har blivit rekommenderad det av veterinär för att minska risken för inflammation och...
Svar
12
· Visningar
12 184
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Jag har just provridigt en ponny och den veterinärbesitnigades idag. Men kom inte igenom böjprovet pga hade typ gaffelbens inflamtion...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har reagerat på hösilaget (förmodligen)för hon ser ut som en hamster! Senaste dagarna har det bara varit 'bakom' ganacherna som...
2
Svar
25
· Visningar
3 652
Senast: Skogstroll
·
K
Hästvård Vad är det bästa egentligen när man ska beta in hästen? Min häst går i en hage med minimalt med gräs just nu och det hinner aldrig...
Svar
4
· Visningar
3 775
Senast: FancyFace
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: Donnaline
·
Hästvård Ja nu närmar sig knott peridoen åtminstone här i krokarna. I år har jag bestämt mig för att verkligen få bukt med hennes eksem. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
10 482
Senast: Facett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp