Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag kommer veterinären ut och ska ta prov för kvarka. Om det nu bölden visar sig vara kvarka hur ska vi då hantera detta? Dör...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Har fått hem den nya analysen på höet vi fått köpa in eftersom vårt hösilage tagit slut. Håller nu på att göra en ny foderstat och...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: skjona
·
Foder & Strö Mitt 19-åriga halvblodssto har alltid varit lättfödd, men efter fölningen förra året har jag inte lyckats få upp henne i hull igen...
Svar
16
· Visningar
1 628
Senast: Görel
·
Hästvård Jag tror att jag har sveriges mesta oturs häst..o han är bara knappt två. Idag när jag åkte ut och hälsade på stod han med ett svullet...
2
Svar
28
· Visningar
3 611
Senast: Modett
·
R
Foder & Strö Tänkte släppa hästarna i ny hagen, men den är full av Vitsippor, nån som vet om de är giftiga?
Svar
3
· Visningar
1 744
Senast: rosita
·
A
Hästvård Hej jag har ett fullblod som jag precis tagit øver. Jag har en kanske dum fråga men hon "frustar" vældigt mycket nær hon rids plus att...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: LuckyLady
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket hö/hösilage går åt varje dag åt era hästar när de har fri tillgång? Jag har två isiskillar, en äldre och en yngre...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: hopp_o_galopp
·
L
Foder & Strö Hur ser vattnet ut efter att erat hö har legat i vatten? Hur länge låter ni det ligga?
2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: lindgreen
·
P
Hästvård Har ett varmblodsto,17 år, på gården som inte äter som hon ska. Hon äter sitt hö (fri tillgång blir ca 10 kg då de även betar), sina...
Svar
2
· Visningar
709
S
Hästvård Mitt sto (halvblod) får relativt torra hovar på sommaren. Jag har ännu inte haft problem med att skorna har lossnat men vi får sko henne...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: jenna85
·
L
Hästvård Vad är det för skillnad då man sprutar en led om man ger sprutan i halsen på hästen eller om man sprutar själva leden? Man kan ju je...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: _Runaway_
·
B
Hästvård I torsdags var hovslagaren ute. Skodde två hästar (varav en är min) och verkade en 2åring. Imorse var min häst halt, och de andra två...
Svar
4
· Visningar
1 215
Senast: Roucle
·
F
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som har testat det har med "naturlig skoning"(eller vad man nu ska kalla det:D)? Ni som har det...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: Roucle
·
D
Hästvård Hej! Har ni nått bra tips till hästar som är väldigt besvärade av knott mm? Funkar vitlökspulver? Tacksam för svar
Svar
14
· Visningar
2 711
Senast: Ögonsten
·
L
Hästvård Dom sista dagarna jag ridet Loki har han varit ovillig att gå in i tölt. Idag longerade jag honom och han var oren på höger bak. Inte...
Svar
17
· Visningar
14 292
Senast: Loki
·
Hästvård I stallet där jag står finns två Isisar + min isis och det är stallägaren som äger de två andra. De är såna där isisar som VÄLDIGT...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: Snowball
·
B
Foder & Strö Hur tar man analys på sitt grovfoder? Har annars hört om något sort "test" man kan göra själv där man väger knippet och sedan tar in...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Mynta2
·
V
Hästvård http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4947592.ab
Svar
19
· Visningar
1 920
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Hej, Hoppas någon foderkunnig kan råda mig i detta; är nämligen snart dags att sätta betesbegränsade (Globus) på min kära lilla...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: Ellyne
·
Hästvård Nu kära bukevänner måste ni hjälpa mig då jag snart blir galen... Som vissa av er vet går min treåring i en flock där en av hästarna...
2
Svar
25
· Visningar
10 788
Senast: Aviatris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp