07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

GP var jättefin och jag hade gjort "halländska knoppar" istället för holländska :D , det fanns ingen tid för flätning så jag gjorde helt enkelt fem stora tofsar som jag samlade ihop till fem knutor och så gummiband om, jättesnyggt!

:rofl: :rofl: :rofl:

Less is more :D
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

Vad roligt att det går så bra! Både du och hästen är så positiva, allt blir ju så mycket enklare då :) Vad är planen med henne i sommar? och varför kallar du henne Beckahästen, vad har jag missat ? :p

Tack men, bra å bra, vi är ju två år (minst) efter alla er andra men vi skiter i det, vi kör och har roligt :D Nu ska vi träna mer terräng och sen ut och hoppa Pay&Jump och sen ska vi starta FT i sommar! Jag vill även visa henne på "öppna" kvalitén i höst så hon inte är visad tidigare, tror hon kan få hyggliga omdömen, hon rör sig bra och har inte alltför dålig exteriör

Hon heter så bara Beckahästen :p
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

Jag har aldrig testat handhäst, borde egentligen lära mig det, måste ju vara perfekt att motionera två samtidigt.

Men hur blir det med arbetet, får man hästarna att jobba, eller blir det mer lite "raktfram motion" ? Skulle behöva få med mig den där runda ponnyn någongång :p
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

För oss blir det bara "rakt fram"-motion. Behövs det med då den nya valacken börjar få en riktig kalaskula...
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

Det är verkligen guld som sagt ! Jag har "bara" haft det som aktivitet på just unghästar ca 1 år gamla till inridning vid tre . Innan som fölisar fick de följa med mamma i skogen (bra skogar och traktorvägar, fält osv - noll trafik ) . De blir vana vid skogen och lär sig fort kommandon sen när man tar dem som Handhäst . Självklart blir det rakt fram i stort - som en uteritt typ . Jag kör i alla gångarter och lär dem förhållning , framåt drivning och röst kommando för trav, galopp osv . Funkar superfint och sen har man en häst som när man sen suttit upp , är van vid skogen och har bjudningen direkt :)
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

Han ser härlig ut! Men Knatte, vem kom på det smeknamnet, eller är det ryttaren man syftar på ;) Imponerad att du sitter så rak i ryggen, han ser ut att ha mycket gung i sig.
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

Handhäst är perfekt! Håller på att vänja min 07:a Effie vid att vi har dotters welshponny med oss i grimskaft. Har tränat i hagen än så länge och det funkar fint. Tanken är att jag ska ta med ponnyn på uteritterna, så småningom med min 7-åriga dotter på ryggen. Ponnyn är superduktig och håller jämna steg.

Jag hade diverse ponnyer med mig i skogen som handhästar med min förra häst. Perfekt om man vill kunna motionera de små men är för stor att rida själv.

Min Effie är jättefin att rida ut på, går fram överallt utan problem,. Har skött sig exemplariskt på alla uteritter i ett år nu. Och då rider jag ändå alltid själv!

Vi har börjat träna för en duktig tjej nu och är i Laholm och tränar regelbundet och det går framåt... Äntligen har hon fått vara skadefri en längre period :)
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

Åh vad roligt att ni är på G ! :) vem tränar ni för?

Saknar så att ha en ordentlig skog att rida i, jag är för det mesta nöjd med mina ridmöjligheter (utom i vintras) men ibland hade det varit mysigt med något annat än öppna vidder.
 
Sv: 07'ornas tråd del 12

Han kallades mest de på skoj i början hos förra ägaren men sen har de levt kvar:D
Angående sittandet så har jag kämpat som en blådåre och hade en period när jag va lipfärdig för jag trodde att jag aldrig skulle kunna göra honom rättvis men ju mer han kommit ihop sig ju "lättare" är de men man blir ju lite lätt svettigO_o haha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 228
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
122 365
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp