Sv: 1:a April

Jag köpte med hull och hår att västerås skulle bli westeros i helgen, i samband med GoT's säsongstart. Jag hann tänka att jag skulle messa till syster yster som bor där och fråga varför hon inte sagt något till mig om det. Attans. Meneeee...sen läste jag aktivitets-schemat:
* Tyrions hopptorn - för barn, där de får känna på hur det var för Tyrion Lannister att nästan bli utkastad ur tornet hos Catelyn Starks galna syster Lady Arryn. Barnen som är i hopptornet måste försvara sin plats, för nästa knuff i ryggen kan kasta ut dom på marken och då är de sedan bannlysta därifrån.
* George RR Martin-look-a-like-tävling - den som är mest lik författaren till fantasysviten som TV-serien bygger på, vinner sin vikt i mjöd, detta i samarbete med den tjeckiska vänstadens öltillverkare.
* Ansiktsmålning - för barn (stora som små), som blir målade som de levande döda White Walkers och sedan kan skrämma slag på sina omgivningar.
* "Med fingrar flinka som på en slinka" - barnförbjudet! De rikligt förekommande sexscenerna i serien inspirerade erotikbutiken Ekivok, som under Westeros-dagarna erbjuder snabbkurser i sinnlig njutning.
* Khaleesis drakdamm - för barn, den klassiska fiskdammsleken fast med ätbara chokladdrakar i fångstpåsarna. (Det finns alternativ för allergiker.)
* Joffrey-piñata - för alla med inneboende aggressioner. Det gäller att försöka träffa den ständigt hånleende Joffrey-piñatan med ett ordentligt slag så att han spricker!


Rodnaden steg. :o Lurad!
 
Sv: 1:a April

kl

Jag tyckte detta detta var ganska roligt :D

"Konceptet har enligt uppgift prövats tidigare och då till och med varit särskilt frekvent utnyttjat vid svårare väderförhållanden" :D
 
Sv: 1:a April

½ knapplån

Forum-stasi här - snälla lägg inte bara in länk utan förklaring, skriv ut vad det leder tilll.
 
Sv: 1:a April

Lurad? Hur blir man det? :p

Bra fråga, däremot lurade jag UE-kidzen på ett UE-forum om att jag (under ett fejknick) :angel: hittat en helt osannolik underjordisk militäranläggning som var bortglömd. Dom höll på att pissa ner sig av lycka och gissa om dom blev lack när jag sen vägrade yppade var den fanns utan skulle ha den helt för mig själv. :p :rofl:
 
Sv: 1:a April

*kl*

En bekants son håller på att ta körkort och ringde igår till sin hulda mor och talade om att han krockat med körskolebilen :p hans mor var väl inte så huld när hon fick veta att det var ett skämt men hans far och jag garvade rätt bra :D
 
Sv: 1:a April

KL

Vet inte om det var ett aprilskämt, men väldigt osannolikt och roligt var det samt vackert filmat:

http://www.svtplay.se/video/1932803/mulldjuret

En kortfilm om mulldjuret som pumpar ut plasma ur näsan på våren. Plasman vandrar iväg för att träffa annan plasma i syfte att reproducera sig. Sedan dimper den sammanblandade plasman ner i vattnet och så småningom bildas ett skojigt djur med bläckfiskarmar.

Detta skulle alltså ske i en sjö i Värmland - och jag tänker aldrig bada i något värmländskt vattendrag hädanefter!
 
Sv: 1:a April

Jag köpte med hull och hår att västerås skulle bli westeros i helgen, i samband med GoT's säsongstart. Jag hann tänka att jag skulle messa till syster yster som bor där och fråga varför hon inte sagt något till mig om det. Attans. Meneeee...sen läste jag aktivitets-schemat:
* Tyrions hopptorn - för barn, där de får känna på hur det var för Tyrion Lannister att nästan bli utkastad ur tornet hos Catelyn Starks galna syster Lady Arryn. Barnen som är i hopptornet måste försvara sin plats, för nästa knuff i ryggen kan kasta ut dom på marken och då är de sedan bannlysta därifrån.
* George RR Martin-look-a-like-tävling - den som är mest lik författaren till fantasysviten som TV-serien bygger på, vinner sin vikt i mjöd, detta i samarbete med den tjeckiska vänstadens öltillverkare.
* Ansiktsmålning - för barn (stora som små), som blir målade som de levande döda White Walkers och sedan kan skrämma slag på sina omgivningar.
* "Med fingrar flinka som på en slinka" - barnförbjudet! De rikligt förekommande sexscenerna i serien inspirerade erotikbutiken Ekivok, som under Westeros-dagarna erbjuder snabbkurser i sinnlig njutning.
* Khaleesis drakdamm - för barn, den klassiska fiskdammsleken fast med ätbara chokladdrakar i fångstpåsarna. (Det finns alternativ för allergiker.)
* Joffrey-piñata - för alla med inneboende aggressioner. Det gäller att försöka träffa den ständigt hånleende Joffrey-piñatan med ett ordentligt slag så att han spricker!


Rodnaden steg. :o Lurad!

Men det där var ju fantastiskt!
Önskar att det hade varit sant....
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blev precis lurad av Liseberg/Grand Curiosa Hotell på Instagram :D De ska införa en gratis rumstyp sponsrad av olika företag. Mitt...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 696
Senast: Halcyon
·
Tjatter Byggmax byter namn till Gunnars Byggnetto pga 30-års jubileet :D...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 244
Senast: mysboll
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
604
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp