Bukefalos 28 år!

1-årsplan, 5-årsplan?

Nu har jag iofs betat av större delen av sakerna som stod på min wish-list (gifta mig, skaffa barn, köpa bostad) :D men kan försöka ändå :).

1 år:
- ha en frisk dotter (troligtvis en dotter)
- para vår fina katthona

5 år:
- påbörjat utbildning
- skaffat ett till barn
- köpt hus eller vara i husletartagen iaf
 
Ett år (är då 27 år)
* Inridningen påbörjad på min unghäst
* Lösdrift till hästarna byggd
* Gjort mer på renoveringen inne i huset
* Satt igång mig och hästen igen efter den här graviditeten och eventuellt startat en tävling
* Fått ännu en frisk och glad unge (beräknad om 1,5 månad)
* Orka springa en mil igen som jag gjorde innan jag blev gravid.

Fem år (är då 31 år)
* Utbildat unghästen till en trevlig familje-, tränings- och eventuellt tävlingkompis
* Lärt dottern rida
* Renoverat det mesta inne i huset
* Byggt maskinhall
* Fortsatt träning och tävling med hästen så gott vi kunnat
* Vidareutbildat mig på något plan

Inga större mål då jag redan är gift, har en dotter, unge nr 2 på väg, äger mina drömhästar, äger ett fantastiskt hus med en liten gård och har ett superbra jobb!


Lägger till att orka springa milen igen efter den här graviditeten :D
 
1 års plan
*Bli godkänd i alla kurser som jag läser nu, matte 2b & engelska 6, Svenska, 30p. (typ..)
*Påbörjat en utbildning alt. det som är mest troligt är att jag läser kurser i två terminer till. Förhoppningen är att läsa Engelska, 30p, någon form av handledning/ pedagogik för vuxna samt biologi. (Påbörjat en 3-årig utbildning, check)
*Kusen inriden och åkt iväg på iaf en kurs. (Check)

*Hunnit med England, Irland och Skottland. (Blev England två gånger åtminstone och Tyskland)
*Fått ihop en början på den buffert jag reste upp förra året. ;) (CHECK!)
*En lång weekend i Barcelona! (Check, den var efterlängtad)
*Om pengar kan undvaras så en klickerkurs för mig. (Fick tyvärr inte ut så mycket av den)
*Hållit igång hela året med träningen. (Check)
*Andra kusen ska vara gymnastiserad för hela slanten och hålla. (Tyvärr inte, han är pensionerad numer)

5 års plan Lite svårare, är inte van vid att tänka så långt framåt.. :p
*Gått min 3 åriga utbildning
*Läst en hel del bilogi, och förhoppningsvis inr. på djur.
*Bor utomlands, eller har precis flyttat hem efter att ha bott i Australien (helst) eller England 1- 2år.
*Hunnit med att rida ännu mer och haft fler hästar i mina ägor.
*Fått tag/ börjat hitta bra ston till mitt kommande avelsprogram.
*Köpt hund!
*Vart ett par vändor till USA.
*Afrika, safari och vandrat i något naturreservat.
*Tagit Jägarexamen.

Hade vart kul att göra en för det kommande året!

1 års plan
*Ridit kusen på kor.
*Kvar på utbildningen jag går nu.
*Vart i England åtminstone två gånger.
*Gjort en weekendresa till ett varmt land.
* Hållit igång med träning under hela året.
*Sommarjobbat på ett ställe som relaterar till min utbildning.
*Skapat nya relationer.
*Vart i Paris och sett Bowie utställningen i vår!

Låter 5 års planen stå kvar men har lagt till Jägarexamen. :)
 
I februari 2015 är jag fortsatt politiskt aktiv som ordförande eller vice ordförande för mitt distrikt, och har eventuellt påbörjat min satsning mot förbundsstyrelsen, om jag inte siktar dit redan i år. Jag hoppas också ha knutit så pass många kontakter genom mitt skribentjobb att jag faktiskt kan försörja mig på det, men det är bara något jag passivt håller tummarna för och inget jag direkt kommer jobba aktivt mot. Därtill kommer jag studera något slumpmässigt valt, eftersom jag inte har någon lust att börja betala vuxenpriser på tåg och flyg...
Ett år senare:

Vice ordförande och redan nu ordinarie ledamot i förbundsstyrelsen - check!
Försörjer mig på skrivandet - nix. Tappade skrivlusten med tiden och satsar inte alls på det.
Studerar - nja. Planerar till hösten. Men jag har väl typ kommit fram till att jag vill plugga statsvetenskap så there's that...
 
Rolig tråd!

1-årsplanen
  • Komma på ett riktigt bra ämne att skriva C-uppsats på
  • Börja dra i kontakter för att fixa en riktigt vass trainee-plats efter examen
  • Bättre fysik, hejdå ont rygg!
  • Bättre ekonomi, ha ett "fast" extrajobb som drygar ut studentplånboken.
  • Ha besökt en vän i USA, minst 1 gång
  • Bytt lägenhet som ligger mer centralt
5-årsplanen
  • Fast jobb på ett stort privatägt företag. Fortsätta bygga karriären med sikte på HR-director.
  • Bott utomlands minst 12 månader.
  • Införskaffat mig en pojkvän/sambo.
  • Inga barn, de får vänta tills jag är iallafall 28.
  • Lägenhet i Göteborg, minst 2:a. Alternativt hus i Uddevalla.
  • Hund! En Scottish Deerhound som ska heta Arthur :love:
  • Minst 1 häst med inriktning på hoppning.
  • Sluta snusa
Ja, det var väl det! :D

Utökar med min 10-årsplan

a0Pym9Z_460s.jpg


:D
 
Wall of text people!

Kunde inte låta bli och skratta när jag läste vad jag hade skrivit, mycket kan hända på 1 år. Separerade från min dåvarande sambo eftersom det inte fanns något kvar mellan oss, utan vi höll mest ihop av ren bekvämlighet. Träffade J en fredagseftermiddag i maj i samband med att vi gick ut och åt med våra gemensamma vänner och det var som att få ett slag i ansiktet. Från den stunden ockuperade han min hjärna och gör det än idag. Har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet eller att man har en andra hälft, men det är något jag verkligen inte förnekar finns idag. Är för första gången i mitt liv lycklig, och mår bra. Vi flyttade ihop direkt och förlovade oss på julafton, allt inom loppet av ett halvår, men det känns bara rätt. Jag älskar honom av hela min existens.

Min förra plan:

1- års plan:
- Norpa åt mig en fast anställning på minst 75 %. Lyckades t.om. norpa en på 95%.
- Ta ett slutgiltig beslut om tatuering nr 2, är jag 1000 % säker? Om ja; tatuera mig. Tatuering nr. 2 gjordes ca 2 veckor efter att jag skrivit detta och ångrar den inte. Den brukar 80 % av gångerna bli ett samtalsämne.
- Påbörja ny medicinering. Påbörjades i februari, mår mycket bättre idag. Har även kontakt med sjukvården för att göra en grundlig utredning av min endometrios, det kan man väl säga kom lite som en bonus.
- Ha en liten semester i sommar, utöver resan till Göteborg. Jag åkte till Mantorp och Rättvik, även om det bara var över dagen.

5 - årsplan:
- Börjat betala av mitt studielån. CSN får pengar varje månad, så de är väl nöjda.
- Varit utomlands minst en gång, helst två. London - resa bokad och betald, separerade, har inte åkt utomlands.
- Börjat studera till Vårdadministratör eller dylikt, och tagit examen. Har förslitningar i axlarna som inte tillåter att jag arbetar med omvårdnad till den dag jag går i pension, och är löjligt förtjust i administrativt arbete så det bekommer mig inte. :D Har kommit till insikt om att jag har världens bästa jobb, och har inga planer på att byta bort det inom en snar framtid iaf.
-Bor i en lägenhet som vi verkligen trivs i. - Check. Allt som behövdes var en totalrenovering av den nuvarande. Fick ny lägenhet ihop med nuvarande sambon efter bara 3 veckor! Lite chockad faktiskt.
-Köpt drömbilen. - Check, men samtidigt inte. Köpte min älskade BMW nu i december. :love:
-Börja planera att skaffa barn/bröllop. - Tveksamt om något av detta någonsin kommer att hända. Det hände inte. Tack och lov.
-Varit på minst en konsert. - Check, eller ja. Ska på Metallica i augusti. Kom aldrig iväg på Metallica, tyvärr, men det var nog för det bästa.
-Besökt Göteborg och Ullared igen. - Samma som ovan. Metallica spelar på Ullevi så då blir det en weekend i Gbg, och ett stopp på Ullared. Inte heller detta blev av, men det kommer alltid en ny chans!

Plan för 2016 och framåt:
1 - års plan:
- Inreda hemmet färdigt, och bli nöjd. (Har en tendens att ändra mig stup i kvarten.)
- Snickra ett staket och plantera i min lilla trädgård.
- Följa min budget jag har gjort upp.
- Bli mer social (inte direkt det lättaste med mina diagnoser, men värt ett försök.)
- Vara mer rädd om mig själv.
- Lära mig äta en grönsak (hatar verkligen alla grönsaker. Eller ja, inte gurka, men det är ju bara paketerat vatten.)
- Lära mig baka ätbara bullar.

5 - års plan:
- Betalat av 80 % av mitt studielån.
- Utvecklats och fått mer kompetens i min yrkesroll.
- Varit utomlands minst en gång, helst två.
- Besökt Göteborg och Ullared igen.
- Slutat med en/flera/alla mediciner.
- Skriva en bok.
 
Nu har jag iofs betat av större delen av sakerna som stod på min wish-list (gifta mig, skaffa barn, köpa bostad) :D men kan försöka ändå :).

1 år:
- ha en frisk dotter (troligtvis en dotter)
- para vår fina katthona

5 år:
- påbörjat utbildning
- skaffat ett till barn
- köpt hus eller vara i husletartagen iaf

Ha en frisk dotter är uppnått på 1års-målen, parade inte honan, vet inte hur jag kunde tänka tanken. På 5-års målen är två av tre avklarade. Hus köptes i somras och jag är gravid igen i v 22. Haha!:)
 
Wall of text people!

Kunde inte låta bli och skratta när jag läste vad jag hade skrivit, mycket kan hända på 1 år. Separerade från min dåvarande sambo eftersom det inte fanns något kvar mellan oss, utan vi höll mest ihop av ren bekvämlighet. Träffade J en fredagseftermiddag i maj i samband med att vi gick ut och åt med våra gemensamma vänner och det var som att få ett slag i ansiktet. Från den stunden ockuperade han min hjärna och gör det än idag. Har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet eller att man har en andra hälft, men det är något jag verkligen inte förnekar finns idag. Är för första gången i mitt liv lycklig, och mår bra. Vi flyttade ihop direkt och förlovade oss på julafton, allt inom loppet av ett halvår, men det känns bara rätt. Jag älskar honom av hela min existens.

Min förra plan:

1- års plan:
- Norpa åt mig en fast anställning på minst 75 %. Lyckades t.om. norpa en på 95%.
- Ta ett slutgiltig beslut om tatuering nr 2, är jag 1000 % säker? Om ja; tatuera mig. Tatuering nr. 2 gjordes ca 2 veckor efter att jag skrivit detta och ångrar den inte. Den brukar 80 % av gångerna bli ett samtalsämne.
- Påbörja ny medicinering. Påbörjades i februari, mår mycket bättre idag. Har även kontakt med sjukvården för att göra en grundlig utredning av min endometrios, det kan man väl säga kom lite som en bonus.
- Ha en liten semester i sommar, utöver resan till Göteborg. Jag åkte till Mantorp och Rättvik, även om det bara var över dagen.

5 - årsplan:
- Börjat betala av mitt studielån. CSN får pengar varje månad, så de är väl nöjda.
- Varit utomlands minst en gång, helst två. London - resa bokad och betald, separerade, har inte åkt utomlands.
- Börjat studera till Vårdadministratör eller dylikt, och tagit examen. Har förslitningar i axlarna som inte tillåter att jag arbetar med omvårdnad till den dag jag går i pension, och är löjligt förtjust i administrativt arbete så det bekommer mig inte. :D Har kommit till insikt om att jag har världens bästa jobb, och har inga planer på att byta bort det inom en snar framtid iaf.
-Bor i en lägenhet som vi verkligen trivs i. - Check. Allt som behövdes var en totalrenovering av den nuvarande. Fick ny lägenhet ihop med nuvarande sambon efter bara 3 veckor! Lite chockad faktiskt.
-Köpt drömbilen. - Check, men samtidigt inte. Köpte min älskade BMW nu i december. :love:
-Börja planera att skaffa barn/bröllop. - Tveksamt om något av detta någonsin kommer att hända. Det hände inte. Tack och lov.
-Varit på minst en konsert. - Check, eller ja. Ska på Metallica i augusti. Kom aldrig iväg på Metallica, tyvärr, men det var nog för det bästa.
-Besökt Göteborg och Ullared igen. - Samma som ovan. Metallica spelar på Ullevi så då blir det en weekend i Gbg, och ett stopp på Ullared. Inte heller detta blev av, men det kommer alltid en ny chans!

Plan för 2016 och framåt:
1 - års plan:
- Inreda hemmet färdigt, och bli nöjd. (Har en tendens att ändra mig stup i kvarten.)
- Snickra ett staket och plantera i min lilla trädgård.
- Följa min budget jag har gjort upp.
- Bli mer social (inte direkt det lättaste med mina diagnoser, men värt ett försök.)
- Vara mer rädd om mig själv.
- Lära mig äta en grönsak (hatar verkligen alla grönsaker. Eller ja, inte gurka, men det är ju bara paketerat vatten.)
- Lära mig baka ätbara bullar.

5 - års plan:
- Betalat av 80 % av mitt studielån.
- Utvecklats och fått mer kompetens i min yrkesroll.
- Varit utomlands minst en gång, helst två.
- Besökt Göteborg och Ullared igen.
- Slutat med en/flera/alla mediciner.
- Skriva en bok.
Kul med uppföljning!
 
:D:D Älskar denna tråden!

1 års plan
*Ridit kusen på kor.
*Kvar på utbildningen jag går nu.
*Vart i England åtminstone två gånger.
*Gjort en weekendresa till ett varmt land.
* Hållit igång med träning under hela året.
*Sommarjobbat på ett ställe som relaterar till min utbildning.
*Skapat nya relationer.
*Vart i Paris och sett Bowie utställningen i vår!

Låter 5 års planen stå kvar men har lagt till Jägarexamen. :)
Mycket av de tidigare punkter är avklarat, men en del saker har förändrats.

Vart i England en gång, men har rest på annat håll, så är rätt nöjd med det. Tyvärr inte Irland, Nordirland eller Skottland. :meh:
Är ej kvar på utbildning, men fått 100% vik under ett år på ett jobb som är SÅ KUL! :bump: Okej betalt är det också. :up:
Höll igång träningen 6 månader, sedan höll det inte längre. Men tanken är att ta upp den igen nu när jag har lite mer tid.
Gjorde en två veckors resa till Kroatien i år, istället för weekend till varmt land.
FORTFARANDE inte ridit kusen på kor. Men förhoppningsvis blir det av nu i vår, ska försöka sluta fundera så mycket och bara boka in mig. Har däremot vart på andra roliga kurser, men kor är ju drömmen. :love:
Skapa nya relationer, check, tyvärr inte så långvariga. :down:

"5 års plan Lite svårare, är inte van vid att tänka så långt framåt.. :p
*Gått min 3 åriga utbildning
*Läst en hel del bilogi, och förhoppningsvis inr. på djur.
*Bor utomlands, eller har precis flyttat hem efter att ha bott i Australien (helst) eller England 1- 2år.
*Hunnit med att rida ännu mer och haft fler hästar i mina ägor.
*Fått tag/ börjat hitta bra ston till mitt kommande avelsprogram.
*Köpt hund!
*Vart ett par vändor till USA.
*Afrika, safari och vandrat i något naturreservat."

Kan stryka mycket, för det är helt enkelt inte intressant längre.
Hittat ett sto att ta föl på, check.
Är på tredje hästen nu, check. Men vill ha mer erfarenhet!
Ett par vändor till USA, check. Men ska definitivt dit igen, så småningom.
Stryker jägarexamen, som jag lagt till, då jag inser jag är för blödig, men det kanske läggs till senare. :D

5 års plan
*Hund
*Afrika, safari och vandrat i naturreservat
*USA
*Hunnit rida mer

1 års plan
*Få hem nya hästen
*Weekendresa till ett nytt land
*Ridit kusen på kor
*Kommit igång med träningen
*Skapat nya relationer
*Fått in pengar i pengamaskinen
 
Jaha, min uppdatering då :)

Min ettårsplan gick i stöpet då jag valde bort den utbildning som jag trodde att jag skulle vilja gå. Vi bor inte heller på heltid i Sverige.
Från femårsplanen har jag redan hunnit med en grej: gifta mig med min favoritmänniska i världen :love:

Så, nya planer?

Om ett år hoppas jag att jag och sambon är fortsatt lyckliga tillsammans och nöjda med var vi nu valt att bo. Att jag fått en mer stabil tillvaro och mer vet vad jag vill göra. Att jag hunnit med och lyckats greja körkort.

Om fem år hoppas jag att jag och sambon har ett litet barn, att vi är lyckliga tillsammans alla tre och att vi fått tag i det där lilla huset vi vill köpa, antingen här eller i norra Spanien.
 
5 års plan
*Hund
*Afrika, safari och vandrat i naturreservat
*USA
*Hunnit rida mer

1 års plan
*Få hem nya hästen
*Weekendresa till ett nytt land
*Ridit kusen på kor
*Kommit igång med träningen
*Skapat nya relationer
*Fått in pengar i pengamaskinen
Vet inte riktigt vart jag ska lägga det, men sälja den ena hästen och hitta ett sto med trevlig stam. Som förhoppningsvis det kan tas ett föl på så småningom. :love:
 
Ett år (2015)
- Börjat spåna på förlovning
Jag tog mod till mig och friade, han sa ja och den 6 november blev det av :love:
- Hund
Har en tio veckors rövböld hemma. En livsinvestering trots att hon är galen allt som oftast.
- Börjat vidareutbilda mig inom min tjänst (seminutbildning)
Vi pratar om det
- Hästen är såld (hoppas jag inte tar ett år dock)
Hästen såldes till min bästa vän :banana:

(har även slutat snusa, det var är 2014s mål)

Mål för 2016
- Bli gravid :p
- Minskat stress nivån och inte få magsår igen.
- Vara mer engagerad i mitt lantbruksuppdrag och lyckas bättre med årets sommaraktivitet.
- Se norrsken.
- Renoverat köket.

Mål att uppnå inom fem år.
- Gifta oss.
- Renovera färdigt huset (drömma går ju...)
- Vänta andra barnet.
- Gått seminutbildningen.
- Startat SM inom rallylydnad eller agillity (eller vad vi nu kommer hålla på med) med Betty.
- Skaffat hund nr 2

Sv: 1-årsplan, 5-årsplan? År 2014

Om ett år:
- vara på g att byta bil.
Bytt bil två gånger.
- ha lägenheten färdig inredd.
Bor nu i hus och det är inrett.
- ha sixpack och en häck.
Tränar inte längre men är helt klart muskulös.
- skriva högskoleprovet på minst 1,0.
Kommer aldrig hända. Inga ambitioner att studera längre.
- hästen ska gå i alla gångarter.
Det gjorde han innan jag sålde han.

Om fem är:
- gå första/andra året på psykologutbildningen.
Lär inte hända.
- fortfarande ha sixpack och en större häck.
Tveksamt
- startat hästen minst LA dressyr.
Med nya ägaren kanske
- skulle inte klaga till o träffat nån karl/brud.
Har jag gjort :love::bump:
- slutat snusa.
Sedan ett år tillbaka.
 
1 år

- Ta mig igenom alla motgångar det pga sjukdom bjuder på - ja, hade ju inte så mycket till val än att gå vidare själv, även om det är jävligt tufft
- Hoppas på att bli gravid - blev gravid sommaren -15, slutade dock i missfall. Blev gravid igen december 15 men det verkar sluta på samma vis :cry:

5 år

- Få huset mer färdigt - work in progress, sakta men säkert
- Ha minst ett barn (gärna två) - kommer vara tacksam om vi har en
- Gift med fästmannen - lär tyvärr dröja av olika anledningar
- Ha mer betalt i jobbet alt. ha bytt arbetsplats för det - började nytt jobb augusti -15 och har fått upp lönen rejält från förra jobbet (även om det fortfarande inte är högavlönat)

Mål 2016 är att försöka må bättre och förhoppningsvis bli mamma.
 
Jag var inte med och skrev för ett år sedan, men jag skriver upp mina mål/planer för 2016 och hoppas att tråden väcks till liv igen om ett år till :)

2016:
- Skaffa ett extrajobb och ett sommarjobb som kommer vara längre än fyra dagar innan jag mår så psykiskt dåligt att jag säger upp mig (:meh:).
- Våga vara mer ärlig, rättfram och på. Nu menar jag inte i stil med "the truth hurts" utan snarare våga berätta vad jag känner om saker och ting.
- Uppleva mer av ön.
- Tävla i bågskytte.
- Förhoppningsvis åka på praktik utomlands.

5 års-planen:
Om 5 år är jag nyss fyllda 29 år. Är förhoppningsvis klar med universitetet (även om jag är lite av den "evige studenten") och har börjat jobba "på riktigt". Är alltså då förhoppningsvis klar med min kandidat, min magister och har gått klart som lärling på en målerifirma. Relationsmässigt tar jag det som det kommer och hoppas att jag har hittat ett boende jag trivs med i det land jag nu känner för att bo i just då :).
 
Har inte skrivit i tråden förr, men under 2016 vill jag:

* Ta mig i kragen och sälja min häst-tant till sin tant-fodervärd (som vill köpa, det är jag som bromsar).
* Hitta ett OK jobb på orten som jag bor, men det kan få ta något år till.
* Äta bättre, mindre socker, mer grönsaker, dricka mindre alkohol eftersom jag tror det skulle ge nog en kick uppåt rent fysiskt.
* Sälja min bostadsrätt eftersom jag inte bor i den.

Femårsplan?
* Gifta mig med mannen kanske?
* Hittat Sommarstugan.
 
Jag har inte heller skrivit i tråden innan men slänger in mina mål ändå. Kul att ha på pränt. :)

1 år
*nytt jobb, antingen på 80% eller med möjlighet att jobba lite hemifrån så att mini inte får så långa dagar på förskolan när han börjar nu i vår.
*stora utbyggnaden av huset påbörjad. Hall, toalett och småsaker klara i gamla delen
*odla i min trädgård
*bli gravid med nr. 2
*öka mitt sparande och även börja spara i BG
*ha semester med familjen dvs inte bara vara hemma och renovera.
*klar med boken till sonen och gudsönerna


5 år
*chefstjänst alt specialisttjänst
*huset klart
*trädgården klar i sin struktur
*ha 2 barn
*investerat även i fastigheter
*varit utomlands minst 2 gånger med familjen
*haft en weekend vara jag och mannen
 
Förra årets lista:

1 år
*Läsa färdig mitt slutbetyg = Klart
*Njuta av min föräldraledighet och utnyttja den till att skaffa mig en utbreddad vänskapskrets. Har inte funnits tid innan. =Klart

5 år
*Ha avslutat påbyggnadsutbildning, antingen specialutbildad undersköterska psykiatri, behandlingsassistent eller behandlingspedagog. Exakt vad är ännu inte bestämt = Ej aktuellt längre, ny plan ;).
*Att bo i hus med sambon och familjen =Klart, vi hyr en gammal gård
*Gärna ha hund, vilket funkar om vi bor i hus (hundgård inskaffas) =Blev katt istället
*Kanske en knort till på gång =Kommer i februari/mars 2016 :love:

Nya årets lista
1 år
*Börja på högskolan, och läsa någon fristående kurs under föräldraledigheten
*Njuta av min föräldraledighet

5 år
*Gifta mig med mannen i mitt liv:heart Har redan ett preliminärt datum, allt som behövs är en slank kropp :laugh:
*Byta Mercuryn till en 50-tals jänkare
*Vara färdig på högskolan och bytt jobb
 
Såhär gick det för mig med förra årets mål:

- Tagit examen med resultat som ger mig åtminstone en 2.1. Check!
- Förhoppningsvis ha hittat ett jobb som är tillräckligt bra för att jag ska kunna stanna i Glasgow i åtminstone ett par år till. Check!
- Och om jag inte hittar något bra jobb är planen att stanna året ut och få så många timmar som möjligt på mitt deltidsjobb istället. För jag ska prova att bo här ett tag även efter examen, så det så! Check!
- Lämnat min nuvarande lägenhet i augusti och skaffat mig ett eget boende, gärna i området Merchant City. Check, dock i annat område!
- Fortsatt att träna och njuta av träningen lika mycket som jag gör nu. Check fram till typ november i år, då gick det lite utför... Men jag försöker hålla igång det!
- Dragit ner lite på godsaker och gjort dem till mer av en lyx än tidigare. Eeehh... :angel:
- Varit och hälsat på min bror som flyttar till Dubai om två veckor - firar gärna nyår där! Nix, men har resa bokad till mars i år istället.
- Ha tagit mig i kragen och uppsökt en kiropraktor som kan knäcka loss min rygg och nacke. Check!

Om 5 år (när jag blivit 28 år gammal) vill jag...

- Ha ett stadigt boende antingen i Storbritannien eller i Sverige.
- Ha ett bra jobb som jag trivs med, som utvecklar mig och passar mig.
- Ha ett stadigt förhållande med en man som gör mig glad. Check!
- Fortsätta träna aktivt och ofta.
- Fortsätta ta mig tiden att läsa intressanta böcker och lära mig nya saker.
- Ha besökt minst två nya länder. Check!
- Ha fortsatt fin kontakt med min familj och mina vänner på olika håll i världen. Check!


Nya mål för 2016 är:

- Söka nytt jobb och börja arbeta med det jag faktiskt är utbildad till
- Fortsätta leva så att jag ändå kan spara ca 4-5000 i månaden som jag gör nu.
- Flytta in med min pojkvän
- Åka till familjen i Sverige minst tre gånger
- Planera USA-resa 2017
- Ta hit min flöjt och ta upp spelandet
- Göra ett nytt seriöst försök att ta upp ridningen här borta
- Bestiga ett berg modell mindre (kanske Ben Nevis?)
- Läsa minst 15 böcker
- Spela mer spel! Brädspel!
- Börja betala av studentlån till CSN
- Bli bättre på aktie & fond-sparande

Ny 5-årsplan:

- Köpa boende antingen i Storbritannien eller i Sverige.
- Ha ett bra jobb som jag trivs med, som utvecklar mig och passar mig.
- Fortsätta träna aktivt och ofta.
- Fortsätta ta mig tiden att läsa intressanta böcker och lära mig nya saker.
- Förlova mig med min karl och planera bröllop (vinterbröllop!)
- Påbörja någon sorts franskakurs för att hålla igång den
- Se Sydamerika
 
1 år - 2017-01-03 (19 år gammal)
- Bo kvar hemma.
- Börjat plugga på universitetet - troligen inom ekonomi, juridik, kriminologi eller statsvetenskap.
- Fortsätta utvecklas med min häst samt tävla upp t.o.m lokal LB dressyr och dito LD hoppning.

5 år - 2021-01-03 (23 år gammal)
- Flyttat hemifrån.
- Pluggat klart på universitet.
- Fast jobb inom den bransch jag utbildat mig till.
- Hoppas att min häst lever, är frisk och kry.

Och ja, årtalet i mitt nick är också min ålder, men om man räknar från idag blir åldrarna sådär pga. att jag är född senare på året ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: movi
·
Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
235
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 606
Senast: AI62
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
839
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp