Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag tror traktorproblemet handlar mer om att P har kommit in och lyckats övertyga dig om att det är dom sätten han löser problem (med pengar) som är det sättet dom behöver lösas på. Det finns inga sidor av inlägg från dig om att du behöver en traktor och ett larmsystem med kameror i varenda byggnad, det är något han har gjort och nu känner du att du måste ha det. Och jag kan förstå att man känner att något gör det lättare men en traktor kan ju inte vara värd mer än ens eget välmående oavsett om den är värd 500 k.

Du har varit smart och påhittig innan detta, låt honom inte säga att detta är det enda sättet att lösa problemen på, sätt dig istället ner och fundera på hur DU hade löst problemet INNAN P

Hon har en sådan positiv energi. Är nyfiken och oftast glad.
När hon fick båda vaccinsprutorna i varsitt lår. Skrek hon till och tårar kom. Sen några sekunder senare var allt bra igen och hon log när jag pratade och bar.
Alla kommentarer att hon är så söt och har fina ögon. Jag håller med :D
Men är ju mamma så såklart tycker jag det. Ena familjepedagogen sa att hon var ett ovanligt sött barn. Och då har hon ändå jobbat i mängder med år med barn och har tre egna.
Hon gillar verkligen sin snuttis.
Nappen kan hon hålla på hur länge som helst och ta in och ut från munnen.

Är en blivande operasångare 😂👌
Eller ja har iaf röstresurser för det.
Spjälsängen accepterade hon på en gång. Jag som trodde det skulle bli svårare än att sova i nestet precis bredvid mig. Men hon bara ok nu är jag här. Det blir bra.

Hon är helt enkelt bäst ❤️

Massa saker. Bara flytta balar exempelvis.
Vi flyttar hösilagebalar med fyrhjuling och balvagn. Vi använder även fyrhjulingen till att ploga, köra vagnar, vattentankar, betesputs.. Lite pyssel är det, men det fungerar.

Hade jag fått önska hade jag gärna haft en rejäl och stark traktor, men de är alldeles för dyra i inköp och jag gissar att de kostar en hel del i både drift och reparationskostnader.

Är det något mer du behöver traktor till? Eller kan det fungera att stå ut med att bara ha en fyrhjuling under en period, tills det finns ekonomiskt utrymme för att investera i en traktor?

Jag får hitta andra sett. Träffa mina vänner oftare. Även F och M. Rida mer.
Leva mer.
Jag fattar att situationen är svårlöst som den är just nu, även om det inte är önskvärt eller hållbart i längden. Men utöver att du är olycklig redan nu, så är det ju sårbart - för även om det kanske låter osannolikt i dagsläget, så skulle han ju kunna bli initiativtagaren till att lämna helt, inklusive allt materiellt.

Jag fattar att situationen är svårlöst som den är just nu, även om det inte är önskvärt eller hållbart i längden. Men utöver att du är olycklig redan nu, så är det ju sårbart - för även om det kanske låter osannolikt i dagsläget, så skulle han ju kunna bli initiativtagaren till att lämna helt, inklusive allt materiellt.
Då får det vara så.

Traktorn är inte ända orsaken. Det blir lite av en förenkling. Men till stor del beror avgörandet på fortsatt ihållande av relationen på den.
Vi har gjort slut. Det är klargjort.

Är det klargjort för er båda nu då?
Ja. Jag har sagt att vi endast är vänner förra månadsskiftet när vi pratade. Han höll med men ville ändå inte ändra på någonting.

Kl

Trots att jag skriver en del om hur irriterad mm jag är på honom så försöker jag vara noga med att det inte ska synas utåt. Jag försöker hålla sånt inom mig istället. När jag är utåtagerande så blir det bara värre allting. Tjafsigt, fula ord. Inte bra.

En del av det jag stör mig på hos honom har jag inte stört mig på tidigare. Där försöker jag ifrågasätta mig själv.
Men varför är du så irriterad på en sån grej?!
Då kan jag dividera en stund med mig själv och känna till slut att nej det är inte värt att ta upp en sådan liten grej.
Men jag börjar bli trött på att störa mig på massa saker. Stora som små.

Nu när beslutet är att tillfälligt ha det så här (skriver tillfälligt för allt kan ändras) så behöver jag jobba på min irritation.
Jag kan inte ändra honom men jag kan ändra på mig själv.

Ja. Jag har sagt att vi endast är vänner förra månadsskiftet när vi pratade. Han höll med men ville ändå inte ändra på någonting.

Kl

Trots att jag skriver en del om hur irriterad mm jag är på honom så försöker jag vara noga med att det inte ska synas utåt. Jag försöker hålla sånt inom mig istället. När jag är utåtagerande så blir det bara värre allting. Tjafsigt, fula ord. Inte bra.

En del av det jag stör mig på hos honom har jag inte stört mig på tidigare. Där försöker jag ifrågasätta mig själv.
Men varför är du så irriterad på en sån grej?!
Då kan jag dividera en stund med mig själv och känna till slut att nej det är inte värt att ta upp en sådan liten grej.
Men jag börjar bli trött på att störa mig på massa saker. Stora som små.

Nu när beslutet är att tillfälligt ha det så här (skriver tillfälligt för allt kan ändras) så behöver jag jobba på min irritation.
Jag kan inte ändra honom men jag kan ändra på mig själv.
Du kan också lyssna på vad dina signaler dig: ökande irritation betyder oftast att man är hjärtligt trött på honom.

Är han din vän och alltså inneboende ska han betala hyra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund