Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Ja. Jag har sagt att vi endast är vänner förra månadsskiftet när vi pratade. Han höll med men ville ändå inte ändra på någonting.

Kl

Trots att jag skriver en del om hur irriterad mm jag är på honom så försöker jag vara noga med att det inte ska synas utåt. Jag försöker hålla sånt inom mig istället. När jag är utåtagerande så blir det bara värre allting. Tjafsigt, fula ord. Inte bra.

En del av det jag stör mig på hos honom har jag inte stört mig på tidigare. Där försöker jag ifrågasätta mig själv.
Men varför är du så irriterad på en sån grej?!
Då kan jag dividera en stund med mig själv och känna till slut att nej det är inte värt att ta upp en sådan liten grej.
Men jag börjar bli trött på att störa mig på massa saker. Stora som små.

Nu när beslutet är att tillfälligt ha det så här (skriver tillfälligt för allt kan ändras) så behöver jag jobba på min irritation.
Jag kan inte ändra honom men jag kan ändra på mig själv.
Är han din vän kan han inte komma och gå som det passar. Ska han in i ditt hus ska det vara för att du har bjudit in honom. Sätt stopp för det där nu!

Nej han ska bara inte hänga hos dig mer utan ni ses när ni bestämt att ses.
Nu har jag mer koll på när han kommer. Så det är bra. Han kommer vara hos mig några gånger i veckan. Det får vara så. Men jag vill veta när och inte samma dag.
Just idag är det bra han kommer senare ikväll för min kropp är skrutt. Varenda rörelse gör ont.
Måste boka tid hos kiropraktor.
Naprapat skulle ev också kunna funka men brukar gå hos kiro.

Fixade med spjälsängen igår. Så den kom upp mer själva madrassen. Men sen att jag sen kliver upp med bebis i stora sängen. Det funkar inte på nätterna när jag inte är uppvärmd. Ska ställa dit en fåtölj istället.
P får hjälpa mig med mockning osv när han kommer.

Just nu är jag en dötrist mamma. Matat såklart och det viktigaste. Basbehoven.
Sjungit och pratat men inte mycket mer än så idag.
Hon är ändå duktig på att roa sig själv. Med träning och greja med leksaker.
Men jag vill ju vara mer aktiv än så här.

Nu har jag mer koll på när han kommer. Så det är bra. Han kommer vara hos mig några gånger i veckan. Det får vara så. Men jag vill veta när och inte samma dag.
Just idag är det bra han kommer senare ikväll för min kropp är skrutt. Varenda rörelse gör ont.
Måste boka tid hos kiropraktor.
Naprapat skulle ev också kunna funka men brukar gå hos kiro.

Fixade med spjälsängen igår. Så den kom upp mer själva madrassen. Men sen att jag sen kliver upp med bebis i stora sängen. Det funkar inte på nätterna när jag inte är uppvärmd. Ska ställa dit en fåtölj istället.
P får hjälpa mig med mockning osv när han kommer.

Det är jättebra att du börjar sätta lite gränser! ❤️

Måste sluta skriva om alkohol som om det skulle vara en lösning på någonting.
Bebis kommer aldrig få dricka alkohol. Inte före 18 år. Sen är det upp till henne. Hon är i riskgrupp genetiskt.
Jag kommer inte dricka nånting heller. Kanske om jag passerar 100 år. Ett glas då. Möjligen. Men nja har jag klarat mig så länge kan jag lika gärna slita i det glaset då också.

Måste sluta skriva om alkohol som om det skulle vara en lösning på någonting.
Nu när du kommit så långt i din nykterhet så tänker jag, utan att på något sätt vara expert, att det kan vara bra att låta bli att skriva om alkohol som lösning på grejer. Att sätta det i pränt blir mera "sanning" än om det bara är en tanke - mer eller mindre flyktig. Du vet ju innerst inne att alkohol inte löser någonting över huvud taget - allra minst för en nykter alkoholist.

Mitt liv känns helt meningslöst. Den här dagen har varit en riktig icke-dag. Vill bara att det ska bli kväll. Eller det vet jag inte om jag vill det ens. Vill ingenting. Vill försvinna.
Komma bort, bort, bort.
Komma ingenstans. Till ingenting.
Sakta, sakta försvinna.
Stoft i universum

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter