Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Mitt liv känns helt meningslöst. Den här dagen har varit en riktig icke-dag. Vill bara att det ska bli kväll. Eller det vet jag inte om jag vill det ens. Vill ingenting. Vill försvinna.
Komma bort, bort, bort.
Komma ingenstans. Till ingenting.
Sakta, sakta försvinna.
Stoft i universum
Ibland känns det som att du har för höga krav på hur en dag ska se ut. De flesta lever, i alla fall så här års, enligt rutiner rutiner rutiner. Jag t.ex vaknar, åker till jobb, jobbar, åker hem. Hemma har jag bara sällskap av katten, som visserligen är ett stort sällskap, men ingen människa att prata med eller reflektera över dagens händelser med. Jag käkar nåt, småfixar lite i hemmet, tar kanske (!) en promenad, sätter mig i soffan och sitter där till läggdags. Det händer inte mycket.
Ibland känns det totalt meningslöst, men...det är livet. Det är inte så jäkla spännande alltid.

Om du har så ont kan du kanske testa rödljusterapi. Många här på buke har köpt på temu. Min rödljusmatta har hjälpt mig enormt mycket med smärta.

Mitt liv känns helt meningslöst. Den här dagen har varit en riktig icke-dag. Vill bara att det ska bli kväll. Eller det vet jag inte om jag vill det ens. Vill ingenting. Vill försvinna.
Komma bort, bort, bort.
Sakta, sakta försvinna.
Stoft i universum
Jag tänker att det inte är så konstigt, att avsluta relationer är jobbigt både psykiskt och praktiskt. Metoden ni använder just nu drar ju ut på processen så du befinner i dig i den där limbon hela tiden. Din hjärna är hela tiden upptagen med hur den ska ta hand om det här problemet som är relationen till P. Har du pratat med någon annan i din närhet om det här om att du vill avsluta förhållandet men att de här praktiska bitarna gör att du finner det svårt? Att du kanske behöver extra stöd under en period tills du känner fast mark under fötterna igen och det stödet inte kan vara P (om du vill avsluta förhållandet).

Komma bort, bort, bort.
Sakta, sakta försvinna.
Stoft i universum
Ärligt talat verkar du ha helt fantastiska förutsättningar för att genomföra en separation. Ditt underbara barn är bara ditt, du slipper avstå henne varannan vecka! Din hästgård och din bostad är bara dina, som du slipper lämna! Du verkar vara mycket attraktiv och ha lätt att hitta nya relationer. Du har en häst som du har råd att kvar efter separationen! Du har en traktor som du kanske inte har råd att ha kvar. Lös problemet med traktorn, tänker du till kan du säkert köpa in tjänsten, köpa ett billigare fordon eller hitta en annan lösning. Och kolla med vården om du kanske behöver antidepressiva eller annan vård, för din depression.

Ärligt talat verkar du ha helt fantastiska förutsättningar för att genomföra en separation. Ditt underbara barn är bara ditt, du slipper avstå henne varannan vecka! Din hästgård och din bostad är bara dina, som du slipper lämna! Du verkar vara mycket attraktiv och ha lätt att hitta nya relationer. Du har en häst som du har råd att kvar efter separationen! Du har en traktor som du kanske inte har råd att ha kvar. Lös problemet med traktorn, tänker du till kan du säkert köpa in tjänsten, köpa ett billigare fordon eller hitta en annan lösning. Och kolla med vården om du kanske behöver antidepressiva eller annan vård, för din depression.
Har redan antidepressiva. Haft i 100 år olika sorter. Just nu Sertralin sen vad är det förra hösten?

Väldigt bra samtal på ”rehaben” (det heter egentligen någonting annat) idag! Vi kom överens om att jag från och med nu kommer gå varannan vecka istället för varje.
Jag och P har varit och gjort nyttogrejer. Ändå bra ha honom att bolla med.
Lite tröttsamt höra om hans jobb ideligen. Han är numera gift med sitt jobb. Ett konstaterande.

Jag hade slut på kredit på audible och högg något på måfå från deras inkluderade bibliotek - någonting jag aldrig provat lyssna på förr! En podcast med en relationscoach, och jag har blivit rätt investerad! an har rätt mycket klokt att komma med både i relation, personlig utveckling och arbetslivsbalans och annat. Av någon anledning kom jag att tänka på dig @karamelldrottningen! :D Inte som en pik eller hint eller nåt men han säger helt enkelt en del sunda saker! Kanske något att lyssna på om du vill och inte har annat för dig? ;)
Jag varken har eller vill ha någon romantisk relation men tog åt mig en del råd och strategier ändå.
Den heter "Messy Love" med Jay Shetty (ingen aning vem personen är) och man får följa tre olika par genom flera konsultationer och reflektioner. Underhållande också! Rekommenderas generellt. :)

Måste skaffa någon vettig. Jo P är vettig. På sitt sätt. Men han sitter och gör sitt i ett annat rum. Det känns bara så… fel? Tråkigt? Seeeegt.
Funderar på att gå in till honom ändå. Bebis sover och jag är för pigg för att sova redan.
Eller så är det bättre så här med avstånd.
Vi är så nära men ändå så långt borta.

Måste skaffa någon vettig. Jo P är vettig. På sitt sätt. Men han sitter och gör sitt i ett annat rum. Det känns bara så… fel? Tråkigt? Seeeegt.
Funderar på att gå in till honom ändå. Bebis sover och jag är för pigg för att sova redan.
Att man i en relation gör saker i varsitt rum ser jag som helt normalt. Varför kännns det fel?

Min man sitter i sitt rum och jag i vardagsrummet de flesta kvällar. Ser inget konstigt alls med det? Vi bor ju på knappt 70 kvm så det är inte så att vi är speciellt långt ifrån varandra ändå. Och ni är väl ändå bara vänner numera?

Det är nog enklare att träffa någon vettig om du helt avslutar relationen med P. Det flesta vettiga kommer att bli avskräckta av att du har en oklar relation med någon som kommer och går hur han vill i ditt hus och har tillgång till dina kameror.

Har iaf bestämt mig för att ladda ner Tinder. Kanske inte just idag men i veckan. Men leta seriöst eller delvis. Tänkte inte nämna bebis. Förrän lite senare. Inte i infon.
P och hon håller på busar just nu. Han får henne oftare att skratta än någon annan. Vet inte hur han gör :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund