Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Det här låter intressant!
Kollade nu lite snabbt och den ser onekligen stabil ut.
Går den måla tro? Den skulle sticka ut lite väl mycket just nu men egentligen är det skitsamma men en sån grej jag hade velat fixa.
Själva hålet vart är den placerad?
Blir det inte spill av kattsand på golvet i de där små hålen?
Jag har också en Hol som jag sågat hål i på kortsidan för katten.
Inuti har jag häftat byggplast en bit upp och så har jag en matta mellan kattlådan och utgångshålet = minimalt med kattsand utanför.

Allt känns jobbigt idag.
Ekonomin också. Igår var jag positiv och kände att det kommer lösa sig. Men idag nej.
Bara skit allting.
Fattar inte om jag har möjlighet till bostadsbidrag eller inte. Får helt motstridiga uppgifter beroende på vem jag frågar.
Låter som att du har en ångestdag idag. Kan du och bebis ta er ut på en promenad kanske, trots att du har ont?

En annan fundering jag har är om du trivs med att bo på gården, nu med bebis och värk i kroppen? Om du gör det så kan du bara ignorera min fråga. Men ibland fortsätter man bara i gamla hjulspår för att det engång var det man ville mest av allt. Men livet ändras ju och dina behov också.

Det här låter intressant!
Kollade nu lite snabbt och den ser onekligen stabil ut.
Går den måla tro? Den skulle sticka ut lite väl mycket just nu men egentligen är det skitsamma men en sån grej jag hade velat fixa.
Själva hålet vart är den placerad?
Blir det inte spill av kattsand på golvet i de där små hålen?
Obs, det är en avlånga stora HOL. Glömde skriva det.

Ja den går fint att måla men det är lite trixigt iom hålen. Men har man tålamod så. Jag har hålet i ena kortändan. Jag har häftat genomskinlig byggplast på insidan så det inte ska stänka ut. Har en liten matta både inuti den utanför själva kattlådan och direkt utanför den för att fånga upp sanden när de sprintar ut.

Det går som sagt använda precis samma tänk men i ett skåp eller bänk eller annan möbel om man föredrar annat utseende. Jag har lagt en fårskinnsfäll ovanpå den så den ser ut som en sittmöbel eller kattsovplats. Och så har jag satt gångjärn i locket. Man blir galen annars när man ska öppna och stänga.

Googla dölja kattlåda hittar du många tips.

Nedstämd idag. Har så ont. Bara sätta på täcken gjorde ont. Allting.
Och nu är hon inne i en onödigt lång period med att vakna varannan timme varje natt för att äta.
Många lyft när min kropp inte är uppvärmd.
Kan hon inte bara växa upp snart och fixa mat till mig istället :arghh:
Kanske du är som jag, som får extra ont i kroppen när jag är trött.
Kan du stå ut genom att ha henne i sängen en period och liggamma?
Dricka är inget alternativ.

Kanske du är som jag, som får extra ont i kroppen när jag är trött.
Kan du stå ut genom att ha henne i sängen en period och liggamma?
Dricka är inget alternativ.
Värre kliva upp på sängen för att amma. Den är så hög.

Men inte konstigt jag haft ont. Helt låst vissa kotor.
Men det är olika varje gång så inte samma krämpor.

Går sådär med att spara pengar :cautious:
Var tvungen hjälpa en äldre tant på lokala mataffären. Bankomaten hade tagit hennes kort och ingen mobil hade hon och såg inte vad det stod på skärmen.
Så det pysslade vi med en stund men något kort fick hon inte tillbaka utan behövde kontakta banken.
Jag betalade sen det hon skulle ha på affären. Väldigt blygsam summa. Men jösses vad hon var tacksam.
Jag var en ängel osv 😅
Fattade aldrig varför hon inte bara betala med kortet på en gång men kände att det var inte min sak att fråga det.

Var tvungen hjälpa en äldre tant på lokala mataffären. Bankomaten hade tagit hennes kort och ingen mobil hade hon och såg inte vad det stod på skärmen.
Så det pysslade vi med en stund men något kort fick hon inte tillbaka utan behövde kontakta banken.
Jag betalade sen det hon skulle ha på affären. Väldigt blygsam summa. Men jösses vad hon var tacksam.
Jag var en ängel osv 😅
Fattade aldrig varför hon inte bara betala med kortet på en gång men kände att det var inte min sak att fråga det.
Vad fint gjort av dig! ❤️ Både att någon ser henne och bryr sig och att hon slipper åka fram och tillbaks betyder nog att du gjort hennes dag! Eller mer än så.

Jag var en ängel osv 😅

Vad fin gärning av dig ❤️

Ammar nästan aldrig dagtid längre. Nätterna däremot men ska börja med mer ersättning framöver. Hon är så hungrig nattetid. Ja på dagarna också men då får hon ju ersättning.
Och provsmakar mat men absolut inga mängder och allt smakar tydligen bläää.

Sover i sin egna säng så jag måste kliva upp från min säng till hennes som ligger bredvid och sen ta upp henne därifrån.
Här är det jättestor risk för vrid av kroppen. Fattar inte hur jag ska lyfta henne rakt jag måste ju böja mig över kanten och sen ta båda händerna och det blir ett vridmoment oavsett.
Sen börjar hon väga mer och mer. Det märks.

Ammar nästan aldrig dagtid längre. Nätterna däremot men ska börja med mer ersättning framöver. Hon är så hungrig nattetid. Ja på dagarna också men då får hon ju ersättning.
Och provsmakar mat men absolut inga mängder och allt smakar tydligen bläää.

Sover i sin egna säng så jag måste kliva upp från min säng till hennes som ligger bredvid och sen ta upp henne därifrån.
Här är det jättestor risk för vrid av kroppen. Fattar inte hur jag ska lyfta henne rakt jag måste ju böja mig över kanten och sen ta båda händerna och det blir ett vridmoment oavsett.
Sen börjar hon väga mer och mer. Det märks.
Men låt henne sova i din säng hela natten.

Kan du ha sängen mot väggen så ligger hon innerst och du ytterst så hon inte kan ramla ner? Jag sov så länge med mitt barn. Mycket skönare. Du kan ju lägga henne i sin säng på kvällen om du inte går och lägger dig samtidigt som henne, så kan hon sova med dig när hon vaknar på natten sen.
Men om hon vaknar då och jag inte är där då så kan hon trilla ut. Måste i så fall bygga in hela sängen nästan. Plus att ett element som inte används har en hård kant. Den skulle behövas tas bort egentligen om jag visste hur man gjorde det.

Tror en enklare lösning är att bygga om spjälsängen så att det går att öppna från sidan. Lättaste vore att bygga som en boxdörr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund