Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Men om hon vaknar då och jag inte är där då så kan hon trilla ut. Måste i så fall bygga in hela sängen nästan. Plus att ett element som inte används har en hård kant. Den skulle behövas tas bort egentligen om jag visste hur man gjorde det.

Tror en enklare lösning är att bygga om spjälsängen så att det går att öppna från sidan. Lättaste vore att bygga som en boxdörr.
Ah ok. Vad synd. Nej man måste ju ligga där själv då som ett stopp. Därför skrev jag att du skulle kunna lägga henne i sin säng först och sen när du också sover kan hon ju ligga bredvid dig om hon vaknar, alltså att du flyttar henne till dig då. Men funkar det inte så är det ju synd. Det är inte möjligt att byta plats på sängen? Tyckte nämligen att det sparade mycket energi att slippa gå upp när barnet vaknade varannan timme på nätterna. Då kunde jag ligga där och småslumra även om han låg och sprattlade ett tag. 😅
Men det ska ju kännas bra för er båda såklart.

Kan du ha sängen mot väggen så ligger hon innerst och du ytterst så hon inte kan ramla ner? Jag sov så länge med mitt barn. Mycket skönare. Du kan ju lägga henne i sin säng på kvällen om du inte går och lägger dig samtidigt som henne, så kan hon sova med dig när hon vaknar på natten sen.
Alltså jag kan numera sova i dubbelsäng med min snart 7-åring, men det är på bekostnad av hälften av min nattsömn då det sparkas, vrids, pratas i sömnen osv. Hen ramlade ur en 120 säng senast vid nyår. Vi har inte kunnat sova ihop sen hen började röra sig runt 6 månader. Hen har lyckats ramla av sin 120 säng (står på golvet)i fotändan flera gånger mellan 3 och nu och sov i spjälsäng till 3 års ålder pga detta. En del barn kan inte vara i möblerade rum, andra kan inte vara kvar i sängen hur stor yta de än har..

Alltså jag kan numera sova i dubbelsäng med min snart 7-åring, men det är på bekostnad av hälften av min nattsömn då det sparkas, vrids, pratas i sömnen osv. Hen ramlade ur en 120 säng senast vid nyår. Vi har inte kunnat sova ihop sen hen började röra sig runt 6 månader. Hen har lyckats ramla av sin 120 säng (står på golvet)i fotändan flera gånger mellan 3 och nu och sov i spjälsäng till 3 års ålder pga detta. En del barn kan inte vara i möblerade rum, andra kan inte vara kvar i sängen hur stor yta de än har..

När jag var barn, runt 5-6 troooor jag ramlade jag ständigt ur sängen en period

Sant. Det funkar ju inte för alla beroende på hur barnet är och man själv också för den delen ☺️.

Det får bli en kattmöbel för toan.
Men hålet är ju i riskzonen för att vara intressant 🤔
Vill inte ha barnhuvuden där i.

Det måste vara jättemånga med katter och bebisar. Funderar på hur alla har löst det.
Hon kommer snart fara runt som en virvelvind med den här energin och viljan.
Ett alternativ kanske är att ha toa i badrummet för katten men då måste dörren stå öppen hela tiden och det är inte heller optimalt.

Det måste vara jättemånga med katter och bebisar. Funderar på hur alla har löst det.
Ett alternativ kanske är att ha toa i badrummet för katten men då måste dörren stå öppen hela tiden och det är inte heller optimalt.

Jag barnsäkrade noll och intet. Barn är olika, men jag kunde styra bort intresset från det mesta. Hos mina föräldrar fick vi barnsäkra källartrappan, övriga småtrappor hanterades medelst ”rumpan först”.

Det går inte att sätta kattdörr på toadörren då?

Jag barnsäkrade noll och intet. Barn är olika, men jag kunde styra bort intresset från det mesta. Hos mina föräldrar fick vi barnsäkra källartrappan, övriga småtrappor hanterades medelst ”rumpan först”.
Tror att det kommer vara svårt för mig styra bort jämt. Det hon är intresserad av det gör hon oavsett. Känns så redan nu.

Katter är väl betydligt mindre än barnhuvuden? Du behöver inte alls ha särskilt stort hål

Vi hade en hasp på toadörren. Den satt långt upp och barnet nådde inte och haspen gjorde så att det alltid var en glipa som katten kunde komma in genom. Men man får ju inte glömma att sätta dit den när man varit på toa...

Och vi barnsäkrade massor, barnets livsuppgift blev att krypa/tulta runt och stänga alla barnsäkringar som inte hade behövts. Det som var lite farligt på riktigt med vårat barn var sånt man liksom inte kan ta bort, stolar, soffor, diskmaskin osv.

Måste katten ha låda inne...? Du bor på landet, vad jag förstår? Och katten vistas utomhus också? Vi har kattlucka på ena ytterdörren och när han vill göra sina behov går han ut - och kommer in igen själv. Har vi lådor inne bryr han sig inte om dem alls. Så - kan du sätta kattlucka på ytterdörren och låta katten gå ut och kissa etc istället?

Katter tycker dessutom om att kunna gå ut och in som de själva vill, slippa sitta vid en dörr och jama för att bli insläppta. Osv. Kattlucka is da thing!
@karamelldrottningen

Måste katten ha låda inne...? Du bor på landet, vad jag förstår? Och katten vistas utomhus också? Vi har kattlucka på ena ytterdörren och när han vill göra sina behov går han ut - och kommer in igen själv. Har vi lådor inne bryr han sig inte om dem alls. Så - kan du sätta kattlucka på ytterdörren och låta katten gå ut och kissa etc istället?

Katter tycker dessutom om att kunna gå ut och in som de själva vill, slippa sitta vid en dörr och jama för att bli insläppta. Osv. Kattlucka is da thing!
@karamelldrottningen
Hon har en kattlucka ut som bara hon kommer in och ut i.
Men det är för kallt. Helst ska det vara sol men inte för varmt, absolut inget regn eller snö. Ingen blåst heller.
Hon är en rex så…
Ja ni hör ju 😅

Det där med hasp lät smart!
En sån här då?
Fast längre än på bilden nedan.
IMG_2989.webp

Fått upp tankar på hur kul det ska bli att åka på utflykter i sommar tillsammans med P och bebis.
Blir förvånad varför jag tänker så. Först vill jag han ska bort och nu tänker jag så här.

Fått upp tankar på hur kul det ska bli att åka på utflykter i sommar tillsammans med P och bebis.
Blir förvånad varför jag tänker så. Först vill jag han ska bort och nu tänker jag så här.

Troligen därför att du dels är rädd för förändring, dels är rädd för att klara dig på egen hand.
Ingetdera är särskilt konstigt men något du bör bearbeta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund