Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Ingen skillnad på att hon får ersättning eller ammas. Vaknar lika ofta på natten ändå.
Igår kväll fick hon dessutom gröt. Det tycker hon inte om så blir bara en halv portion av det.
Och nu i morse fick jag inte på en av de större boddysarna över huvudet O_o
Antingen har den krympt nu eller så har hon vuxit massor på bara några dagar???
Hon hade den var det i förrgår och då satt den ok.

Fick tips om att ge gröt tidigare på dagen och inte på kvällen. Så magen får vänja sig mer. Om det nu har något med det att göra ens men ska testa.
Ett tag kändes det som att det gick åt rätt håll men så är vi tillbaka i många uppvak nu.

Det får bli en kattmöbel för toan.
Men hålet är ju i riskzonen för att vara intressant 🤔
Vill inte ha barnhuvuden där i.

Det måste vara jättemånga med katter och bebisar. Funderar på hur alla har löst det.
Hon kommer snart fara runt som en virvelvind med den här energin och viljan.
Ett alternativ kanske är att ha toa i badrummet för katten men då måste dörren stå öppen hela tiden och det är inte heller optimalt.

Jag har förvisso inte småbarn, däremot två hundar som gillar att äta kattbajs :yuck: Så jag har kattlådorna bakom en vanlig barngrind. Den hoppar katterna lätt över medan hundarna hålls på utsidan - tänker mig att det skulle funka utmärkt för att hålla småbarn borta också! Kräver ju dock att man har ett utrymme med dörröppning att ställa kattlådan/kattlådorna i.

Jag har förvisso inte småbarn, däremot två hundar som gillar att äta kattbajs :yuck: Så jag har kattlådorna bakom en vanlig barngrind. Den hoppar katterna lätt över medan hundarna hålls på utsidan - tänker mig att det skulle funka utmärkt för att hålla småbarn borta också! Kräver ju dock att man har ett utrymme med dörröppning att ställa kattlådan/kattlådorna i.
Men då är det ändå relativt högt att hoppa över?
Min katt ska undvika hopp helst.

Det här med sömnen börjar bli problematisk. Inte rimligt vakna så ofta.
Hoppas verkligen det vänder snart.

Min nu tvååring vaknade orimligt många gånger ända tills han blev runt 15 månader. Då började han äntligen sova hela nätter. Han har ammat sen start och ammar fortfarande, två år och fyra månader snart. Har testat flaska jag också men han vaknade ändå orimligt många gånger. Han ratade flaska som nykläckt dock.

Min nu tvååring vaknade orimligt många gånger ända tills han blev runt 15 månader. Då började han äntligen sova hela nätter. Han har ammat sen start och ammar fortfarande, två år och fyra månader snart. Har testat flaska jag också men han vaknade ändå orimligt många gånger. Han ratade flaska som nykläckt dock.
Puh det låter krävande!
Men du ammar endast nattetid nu eller?

Nu tror jag att jag kommit på en hyfsad billig lösning på kattlådeproblemet.

Har ett gammalt arbetsbord som inte används. Inte så stort. Det kan funka som taket. Sen bygga en långsida med öppning. Plywood funkar till det.
Kortsidan också plywood med hål för ingång.
Eventuellt om jag kan använda sånt som även funkar med vatten. Fast det blir nog inte så snyggt däremot praktiskt. Så nja blir nog obehandlat som man sen målar i lämplig färg. Har säkert något över.
Så bara en kortsida och en långsida räcker eftersom den ska stå i ett hörn. Eventuellt en till kortsida för stabilitetens skull. Annars kan jag nog skruva i väggen också så det verkligen blir stabilt.
Måste bara kolla måtten först om bordet passar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund