Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Försöker få till allt möjligt som Dagens Kvart men så fort jag är utom synhåll så börjar hon skrika. Förutom när hon sov då.
Så just är det ännu mer kaos i och med dragit ut städgrejer mm :crazy:
Nu sitter jag bredvid och hon grejar med sitt då går det bra.
Plus håller på ta bort massa icke lämpliga saker från undervåningen utom några rum. Överallt behöver hon inte vara än.
Men tv:n är ju farlig. Tänk om den trillar ner på henne!

Om @karamelldrottningen vill spara pengar på blöjor (vilket vi inte vet och hon faktiskt aldrig skrivit att hon vill) är väl potträning ett bättre alternativ. Kommer inte på ordet men det när man lär även små barn att signalera behov så de kan bli blöjfria mycket tidigare än traditionellt.

Babypottning eller Elimination Communication!

Jag körde på det och tygblöjor :). Det innebar att jag sällan behövde byta en blöt blöja, och en bajsblöja bara en handfull gånger. Enda undantaget var en fruktansvärd magsjuka när hon var runt året, då köpte vi engångs tills vi alla var friska.

Så jag tyckte att det har betydligt mindre äckligt med toakommunikation och tygblöjor, än med engångs.

Hon blev torr tidigt också, och drog med sig sin förskoleavdelning i det 😁. En hel hög med 18-månaders som pekade på en pottskylt när dom behövde gå (hemma tecknade hon med händerna men förskolan var inte utbildad i TAKK så dom fick sätta upp en skylt).

Det är paket ink internet. Fiber grejs. Blev oavsett billigare nu. P vill ha tv också.
Men P skall väl inte bo där?

Man behöver inte ha fiber heller utan det räcker med surf på telefonen för att titta på enstaka fria program.
Hur mycket kostar det nu?
300:- / månad?
Det verkar du ju behöva till annat.

Ibland så kan man behöva skala ner ordentligt för att få ihop ekonomin.
Det är tråkigt och besvärligt men ibland nödvändigt och andra gånger vägen till lönsamhet.

Men P skall väl inte bo där?

Man behöver inte ha fiber heller utan det räcker med surf på telefonen för att titta på enstaka fria program.
Hur mycket kostar det nu?
300:- / månad?
Det verkar du ju behöva till annat.

Ibland så kan man behöva skala ner ordentligt för att få ihop ekonomin.
Det är tråkigt och besvärligt men ibland nödvändigt och andra gånger vägen till lönsamhet.
Det blir garanterat inte billigare det du föreslår. Självklart ska jag ha fiber. Ska jag förlita mig på ett nät som funkar ibland liksom :crazy:

Det blir garanterat inte billigare det du föreslår. Självklart ska jag ha fiber. Ska jag förlita mig på ett nät som funkar ibland liksom :crazy:
Jag har levt i många år utan fiber.
Det är faktiskt väldigt stabilt med mobilt bredband nuförtiden.
På min gård så finns inte fiber eftersom att ingen leverantör vill tillhandahålla det.

Kontrollera vilken operatör för 5G som fungerar bäst i ditt område och välj det till din telefon.
Med ett extrakort så kommer du ner på ca 300:- / månad för både telefon och bredband.

När man har en massa ideer om vad som är självklart, vad man absolut måste ha, vad man vägrar att göra eller vad som inte är möjligt, så blir det väldigt dyrt.
Om man är villig att betala och kan betala, så är det ju inget problem.
Men när pengarna inte räcker så kanske man blir tvungen att göra saker som man inte är helt bekväm med, som t.ex. avstå från internet via fiber.

Ska kolla om det går med spännband men finns ju inget att fästa den i själva tv:n

Fötterna?
Den måste ju rimligtvis stå på något om den inte hänger på väggen.

På min gård så finns inte fiber eftersom att ingen leverantör vill tillhandahålla det.

Kontrollera vilken operatör för 5G som fungerar bäst i ditt område och välj det till din telefon.
Med ett extrakort så kommer du ner på ca 300:- / månad för både telefon och bredband.

När man har en massa ideer om vad som är självklart, vad man absolut måste ha, vad man vägrar att göra eller vad som inte är möjligt, så blir det väldigt dyrt.
Men när pengarna inte räcker så kanske man blir tvungen att göra saker som man inte är helt bekväm med, som t.ex. avstå från internet via fiber.
Ja ja tack för din input 👌

Två sådana här fötter är det. Kom på en grej som kanske funkar ska testa
IMG_3023.webp

Klart @karamelldrottningen ska använda fiber om hon har det indraget.

Två sådana här fötter är det. Kom på en grej som kanske funkar ska testa
Visa bifogad fil 181698
Har du en lampa man "spänner" fast på bord eller en datorskärm man spänner fast på samma vis? Använd då det på en eller båda av fötterna och spänn fast mot bänken. Jag hade tidigare en sådan grej man satte fast en skrivbordslampa med på skrivbordet men har tappat bort den och kan inte hitta den tyvärr. Otroligt stabilt annars!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund