Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Vi pratar aldrig om alkohol längre. Det är ett avslutat kapitel. Däremot vill han gärna veta hur det går för mig på samtal och så. Vad jag gör. AA är ju ändå ganska vettigt och det som blir sagt där stannar där. Så det är en bra ursäkt. Blir inga följdfrågor då.
Så du säger att du går på möten för att slippa förklara vad du gör när du egentligen gör annat? Alltså så tramsigt.

Vilken sorglig situation du sitter i.
Att du känner att du behöver ljuga om AA.
Att du inte går på så många AA som du egentligen behöver.
Att du prioriterar att umgås med män istället för att gå på AA eller träffa andra bekanta- och göra aktiviteter som stärker dig i din fortsatta nykterhetsprocess.
Att du inte riktigt förstår att det bara finns en väg ur det här, om än att den är tuff.

Vilken sorglig situation du sitter i.
Att du känner att du behöver ljuga om AA.
Att du inte går på så många AA som du egentligen behöver.
Att du prioriterar att umgås med män istället för att gå på AA eller träffa andra bekanta- och göra aktiviteter som stärker dig i din fortsatta nykterhetsprocess.
Att du inte riktigt förstår att det bara finns en väg ur det här, om än att den är tuff.

Sorgligt är det och riskerar att sluta allt annat än väl men man måste själv komma till insikt innan man kan få till en förändring....

Vi pratar aldrig om alkohol längre. Det är ett avslutat kapitel. Däremot vill han gärna veta hur det går för mig på samtal och så. Vad jag gör. AA är ju ändå ganska vettigt och det som blir sagt där stannar där. Så det är en bra ursäkt. Blir inga följdfrågor då.
Ni kanske inte talar om det för att du ger intrycket av att gå på möten? Du har ju sagt att han blev väldigt ledsen av återfallet om du berättade om i höstas, det är ju ganska nyss?

Det kommer att bli bättre. Det vet jag.
På något sätt.
Visst finns det vissa delar som nog inte är helt sunt men jag mår ju bra för stunden och efteråt. Däremot gillar jag inte alls att jag måste förklara mig. Få frågor. P är expert på just det. Fråga en massa. Han tror att jag går på massa AA möten och hit och dit. Men det gör jag inte. Jag vill inte såra honom så det är lättast så här. Även fast vi endast är vänner numer. Jag vill inte att han ska få en ännu sämre bild av mig. Vet faktiskt inte hur jag ska göra med nånting. Får ta allting vecka för vecka.
Och nu vet vi varför han hänger kvar, han matas med osanningar.
Eftersom att ni bara är vänner..................eller? Så är det väl bättre att säga som det är o ta smällen om den kommer, då har han i alla fall en chans att agera eller inte. Vad kan vara värre än att särbon är med barn med en annan man, han stod ju pall för det.

Fattar inte varför jag skriver här. Får bara skäll och pikar. Konstant och hela tiden. Har ni inget bättre för er? Sova tex :meh:
Du har en tendens att gå till attack mot oss som skriver här då det blir för jobbigt. Flera av se senaste inläggen är väldigt kloka och välformulerade. Tipsar om att läsa dem en gång till istället för att attackera.
Sanningen svider ibland.

Så sorgligt att du fortfarande ljuger. Var ärlig med allt och alla så ska du se att ditt liv blir mycket mindre stressigt, tillkrånglat och ångestfyllt. Framför allt behöver du bli ärlig med vården om din situation. Hur ska de annars kunna hjälpa dig, tänker du, om de bara vet hälften av vad som pågår?

Du skriver ofta vettigt och snällt. Men har helt tappat orken att svara av så många trista inlägg.

Det är inte trista inlägg. Det är välformulerade och ärliga inlägg. Det är jobbigt att inse sanningen, jag reagerade på samma sätt i min egen tråd. Eftersom jag inte var frisk.

När jag går tillbaka och läser i den så ser jag ju att folk faktiskt hade rätt :)

Det är förståeligt att det är tufft för dig med denna tråd. Du är delvis kvar i ett missbruk, du behöver fortfarande ge din beroendehjärna sina kickar, och livet är fullt med lögner, och du klamrar dig fast vid tanken att detta är det bästa alternativet eftersom alla andra tankar är för jobbiga.

Kanske vore det bättre att ta upp detta med behovet av att träffa många män, och smusslandet med det, i dina kontakter med vården? Nu verkar det skapa en osäkerhet hos dig att vi är så kritiska meden de ser inget problem med det eftersom de inte sagt det. Men de vet ju inte om det heller, så din bild av vad de tycker är baserad på vad du gett dem för information. Ju mer du undanhåller, desto mer osann blir deras reaktion. Precis som med P.

Och kanske är det därför det är så svårt att ta upp det där, för där har du inte kontrollen som här? Om du säger något där så kan du inte ta tillbaka det om reaktionen blir en du inte vill ha, som här där du kan skriva om inlägg och ta bort tråden.

Men ibland måste man våga, för att komma vidare till en bättre plats. Och du behöver få hjälp med hela din beroendeproblematik. Visst vore det väl ändå skönt att slippa alla dessa lögner? Det låter på dig som att det faktiskt skaver lite och inte riktigtär så lätt att självklart som du skriver i vissa inlägg.

Och idag är en ny dag och nya tag!

Tycker du gjort väldigt rätt i att fundera över hur du kan förbättra din ekonomi och på så sätt ta kontrollen över ditt liv. Du skrev tidigare att när dotter börjar förskolan så kan du jobba mer igen. Det låter som att du har ett rätt flexibelt jobb, skulle du kunna använda barnvaktstid till att jobba då och då redan nu? Även om det är kul i stunden med dejtandet, så ger en bättre ekonomi en stabilitet i längden, och gör att du får mindre ångest för framtiden som måste dämpas med olika metoder.

Det kommer att bli bättre. Det vet jag.
På något sätt.
Visst finns det vissa delar som nog inte är helt sunt men jag mår ju bra för stunden och efteråt. Däremot gillar jag inte alls att jag måste förklara mig. Få frågor. P är expert på just det. Fråga en massa. Han tror att jag går på massa AA möten och hit och dit. Men det gör jag inte. Jag vill inte såra honom så det är lättast så här. Även fast vi endast är vänner numer. Jag vill inte att han ska få en ännu sämre bild av mig. Vet faktiskt inte hur jag ska göra med nånting. Får ta allting vecka för vecka.
Att ljuga och gå bakom ryggen på andra är en del av missbrukarpersonligheten.
En missbrukare har gjort det så länge att det blir en ful ovana.

För att bli stabilt nykter/drogfri så måste denna ovana bort.
Så för din egen skull så måste du leva på ett sätt som du kan vara öppen med för alla.
Även för P.

Så om du verkligen vill bli nykter på heltid i hela din framtid utan att behöva känna sug, så måste ovanan med att lura andra bort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund