Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Det kommer att bli bättre. Det vet jag.
På något sätt.
Visst finns det vissa delar som nog inte är helt sunt men jag mår ju bra för stunden och efteråt. Däremot gillar jag inte alls att jag måste förklara mig. Få frågor. P är expert på just det. Fråga en massa. Han tror att jag går på massa AA möten och hit och dit. Men det gör jag inte. Jag vill inte såra honom så det är lättast så här. Även fast vi endast är vänner numer. Jag vill inte att han ska få en ännu sämre bild av mig. Vet faktiskt inte hur jag ska göra med nånting. Får ta allting vecka för vecka.
Det måste vara superjobbigt för dig att hela tiden behöva ljuga för de nära dig? 🥺

Börja gå på mötena igen, det är viktigt och prata om situationen med pappaskapet med dina behandlare. Jag förstår att det känns skit, men det brukar lätta när man talar med någon som inte dömer en för saker man själv kanske skäms över.

Man måste kunna förlåta sig själv för dumma saker man har gjort, de är ju ändå gjorda. Men att förlåta är inte att släta över att blunda eller att bara gå vidare utan att titta närmare på och lära sig av vad som hände. Lära sig om sig själv <3 .

Människor gör konstiga saker, såna är vi, men jag tänker för din egen skull att du behöver knyta upp några av de här knutarna. Liksom dina relationer till andra tex prata om dom knutarna med dina behandlare.

Att träffa män verkar vara din komfortzone, du vet hur du ska agera där och du vet vad de vill och hur du ska ge dom det, det gör du inte med nya vänner.

Jag tänker att det är helt ok med manliga vänner om det är just det de är, vänner som stöttar och finns där i nöden och inte har förväntningar på dig att du ska leverera något, ge dom något annat än att vara du. Men det känns inte som att relationerna du har nu är såna. Har du funderat på att ta upp kontakten med din kusin igen, hon kanske vill vara ett stöd i ditt och bebis liv.

Ni läser verkligen in saker jag aldrig skrivit eller menar -igen.
Måste nästan ge en eloge för det :bow:

Jag är ur mitt beroende -alkohol.
Och något annat beroende har jag inte. Möjligen kaffe men ska jag få skit för det också 😂

Och idag känns det äntligen som vår 😍

Och något annat beroende har jag inte. Möjligen kaffe men ska jag få skit för det också 😂

Det jag reagerar på är att du verkar ha ett svajigt mående. Det svänger vilt. Utöver det så har du en som det verkar utifrån min bubbla en rörig tillvaro med många relationer, jag tycker en relation är mer än tillräckligt. Den där känslan av tomhet blir lätt bara större om man fyller den med män/mat/sex/missbruk osv.

Oj vad du lurar dig själv.

Hade du varit helt ur ditt beroende hade du inte känt sug och behövt ta medicin. Det tar långt tid efter man tagit sista glaset att komma ur ett alkoholberoende-det är inte bara "jag har slutat dricka" som är beroendet utan hur hjärnan hanterar känslorna kring det också.

Att du inte ser att du försöker ersätta alkoholen med annat är också bara sorgligt, det tillhör beroendehjärnan att göra så.. Ingen här menar dig något illa, ändå avfärdar du alla som att vi läser in saker och hittat på. Vi läser det du skriver. Mer behövs inte.

Jag tycker inte att något du skriver tyder på att du är ur ditt beroende alls. Tvärtom så flyger det många varningsflaggor och det vore klokt att gå på möten så mycket du kan framöver. Det är tydligt att du är i ett mycket svajigt läge just nu.

Att du tolkar alla svar som skäll och dömande säger också en hel del om hur läget egentligen ligger till. Jag tror inte att nån menar nåt illa utan det är du som projicerar dina känslor inför dig själv på andra. Igen, det finns hjälp att få för sånt.

Ibland har det blivit lite mycket. Och jag tänkte inte dricka mer. Däremot är det inget som kräver x antal år att komma över utan det är betydligt mer stabilt nu.
Jag har mina verktyg och gör det jag ska. Beklagar att det inte framkommer mer här i tråden.

Och ändå har du ett behov av att ljuga för dina nära, skarva i tråden, byta ämne och sluta svara - samt när tråden tystnar återvända och skriva något halvprovokativt så den ska vakna igen.

Det är så tydligt att du är livrädd för vardagslunk, rutiner och another day like yesterday and tomorrow.

Men det kommer inte spela roll vad vi skriver, jag tror du även rörande ditt generella kicksökande mm behöver nå rock bottom för att själv våga ens ta i det. Precis som med alkoholen.

Men jag både önskar dig och unnar dig att lyckas komma ur alla självdestruktiva beteenden oavsett hur de tar sig uttryck - och att du kan glädjas åt vara mamma och må bra. Och nej det är ingen idé du skriver att du gör det nu.

Senast ändrad:

Om vi är många som läser in saker du inte menar så beror det nog på hur du uttrycker dig.

Nej, som andra påpekat är du inte ur ditt beroende. Ingenting tyder på att du är det.

Och ändå har du ett behov av att ljuga för dina nära, skarva i tråden, byta ämne och sluta svara - samt när tråden tystnar återvända och skriva något halvprovokativt så den ska vakna igen.

Det är så tydligt att du är livrädd för vardagslunk, rutiner och another day like yesterday and tomorrow.

Men det kommer inte spela roll vad vi skriver, jag tror du även rörande ditt generella kicksökande mm behöver nå rock bortom för att själv våga ens ta i det. Precis som med alkoholen.

Men jag både önskar dig och unnar dig att lyckas komma ur alla självdestruktiva beteenden oavsett hur de tar sig uttryck - och att du kan glädjas åt vara mamma och må bra. Och nej det är ingen idé du skriver att du gör det nu.
Om du visste hur jag har njutit idag av helt vanliga vardagssaker!
Fågelkvitter, hästar och bebis ❤️
Gjort en grovrengöring av tvättmaskinen. Alla skrymslen och bakom den. Det var tillfredställande :)
Jag har noll behov av någonting annat. Alltså jag menar utöver vad någon annan tycker är ok. Och skulle det vara så så är det den personens problem snarare än mitt.
Med all vänlighet. Vill bara poängtera detta.

Det är bara så jobbigt att få en stämpel på sig. 90 % av tiden gör jag helt normala grejer.
Visst får jag hjärnspöken ibland. Och jag undviker fortfarande Systembolaget tyvärr. Alltså att gå förbi ett sådant om jag verkligen inte måste. Men försöker att se det som en preventiv åtgärd snarare än att jag är dålig.

Det är bara så jobbigt att få en stämpel på sig. 90 % av tiden gör jag helt normala grejer.
Visst får jag hjärnspöken ibland. Och jag undviker fortfarande Systembolaget tyvärr. Alltså att gå förbi ett sådant om jag verkligen inte måste. Men försöker att se det som en preventiv åtgärd snarare än att jag är dålig.
Det är väldigt många alkoholister som mestadels gör helt normala grejer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund