Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag kommer samtidigt sörja honom om vi avslutar all kontakt.
Ena stunden står jag inte ut med honom och nästa stund vill jag ändå inte släppa honom helt.
Men jag kan ju inte leva så här. Kommer väl dö ensam. Vilket iofs de flesta gör. Någon måste lämna först.
Låter otroligt rimligt att du skulle sörja ert förhållande! Vad som var, det som aldrig blev.. men du gör rätt i att avsluta om du inte mår bra i hans närhet.

Jag kommer samtidigt sörja honom om vi avslutar all kontakt.
Ena stunden står jag inte ut med honom och nästa stund vill jag ändå inte släppa honom helt.
Men jag kan ju inte leva så här. Kommer väl dö ensam. Vilket iofs de flesta gör. Någon måste lämna först.
Klart du kommer att - och får - sörja honom! Ingenting är bara svart eller vitt. Ni har ju haft fina stunder också...men som du skriver - du kan inte leva så där. Du måste avsluta kapitlet med honom.

Det är förhoppningsvis masssssor med år tills du dör och du hinner gott och väl hitta en vettig man innan dess. Ha ingen panik över det nu!

Senast ändrad:
En bra dag!
Det har varit grått, lite regnigt, lerigt. Besvärligt med vissa uppgifter. Bebis har stundtals varit mer krävande än vanligt, min hand började sticka/göra ont. Det kommer från nacken ursprungligen och går sen längst med armen.
Summa summarum har det inte hänt egentligen nånting värt att skriva om alls men jag har mått bra ändå. Känner att det sakta men säkert går framåt på olika fronter.
Och imorgon får vi träffa de andra små minipersonerna :D

Katt och bebis ligger och sover på varsin sida om mig och snusar.
Man kan ha det värre :p

Får en väldigt olustig känsla när jag åker förbi skolgården där troligen bebis skulle behöva gå sen.
Alltså nä. Gillar inte byggnaden. Tegel och tråkig skolgård. Noll inspirerande.
Dit går skolbussen men tänk om hon blir utfrusen och mobbad osv. Och sen säger hon ingenting till mig kanske utan jag får gissa mig fram.
Nej hon kan inte gå i den skolan.

Får en väldigt olustig känsla när jag åker förbi skolgården där troligen bebis skulle behöva gå sen.
Alltså nä. Gillar inte byggnaden. Tegel och tråkig skolgård. Noll inspirerande.
Dit går skolbussen men tänk om hon blir utfrusen och mobbad osv. Och sen säger hon ingenting till mig kanske utan jag får gissa mig fram.
Nej hon kan inte gå i den skolan.
Vet du något mer om skolan än bara det du ser utifrån? Den kanske har de bästa lärarna :) !

Tur det är många år kvar. Jag avskydde skolan som pesten. Vissa lektioner gick jag inte ens på utan det varierade. Och vissa tyckte jag var helt onödiga. Andra gillade jag inte läraren. Jag hade lika gärna kunnat skippa grundskolan helt och lärt mig på annat sätt istället.

Hoppas hon får en betydligt bättre skolgång än mig.

Helt generellt tycker jag att det är rätt svårt att bedöma en skola utifrån hur den ser ut på utsidan. De flesta skolbyggnader ser väl inte speciellt kul ut egentligen?
Eller så är de jättefina (som de flesta skolor runt här där jag bor mitt inne i stan) men helt ofunktionella lokaler som inte får ändras hursomhelst eftersom byggnaderna i sig är k-märkta.. mitt barn har 20 min att äta för man kan inte bygga ut bamba så alla klasser hinner få 30 min.. akustiken är förfärlig..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund